تندیس زرین نوآوری ۱۴۰۰ به شرکت فولاد خوزستان تعلق گرفت

هورنیوز – دبیرخانه جشنواره ملی نوآوری برتر ایرانی پس از بررسی و ارزیابی فرایندهای نوآوری، محصول اسلاید گیت پاتیل مذاب تایپ CS80 شرکت فولاد خوزستان را به‌ عنوان محصول نوآور و برتر معرفی کرد.

 

اختتامیه ششمین جشنواره نوآوری برتر ایرانی ۱۶ اسفند ماه ۱۴۰۰ با معرفی ۲۸ نوآوری برتر از شرکت‌های ایرانی در سالن جابربن‌حیان دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.

 

سیداحسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی ضمن بازدید از نمایشگاه جانبی جشنواره و تمجید از نوآوری‌های برتر ایرانی اظهار کرد: ما به عنوان یکی از ارکان پیشرفت اقتصادی محتاج نوآوری هستیم. برخلاف چند دهه گذشته که سبک اقتصاد و کسب ‌و کار اجازه حضور طولانی مدت بدون نوآوری در بازار را می‌داد، در حال حاضر در دورانی زندگی می‌کنیم که بدون تمرکز رکنی بر مسئله نوآوری قابلیت ادامه حیات و بقا در اکوسیستم اقتصادی میسر نیست.

 

وی با تبیین این موضوع گفت: در واقع بازیگر اقتصادی بدون نوآوری در زمان کوتاهی به راحتی از چرخه اقتصاد حذف خواهد شد، بنابراین باید به مقوله نوآوری به چشم یکی از اصول پیشرفت اقتصادی نگاه شود.

 

او در خصوص نوآوری در وزارت امور اقتصادی و دارایی عنوان کرد: یکی از اهدافی که در وزارت امور اقتصادی و دارایی از مسئله اصلاح مجوزهای کسب‌وکار دنبال می‌کنیم سهولت در ورود به کسب‌‌ و کارها است تا در فضایی که رقابت و امکان ورود ساده به بازار وجود دارد آن‌هایی پیشرو بمانند که نوآوری و کیفیت و مزیت‌های قیمتی مطلوب‌تری دارند.

 

رسول جلیلی سرپرست دانشگاه شریف با تاکید بر لزوم اعتماد و اختصاص پروژه‌های دولتی به متخصصین داخلی و حمایت از آن‌ها گفت: کشور نیازمند ابرکارآفرینان امیدوار است. ما ابرکارآفرین می‌سازیم اما متاسفانه ابرپروژه‌ها را به کشورهای خارجی می‌سپاریم. در ناحیه نوآوری شریف بیش از ۵۰۰ شرکت وجود دارد که تعدادی از آن‌ها شرکت‌های بزرگی هستند اما به دلیل عدم اعتماد به آن ها در پروژه‌های بزرگ انگیزه خلاقیت و نوآوری در آنها کاهش می‌یابد و ما شاهد افزایش تقاضا برای مهاجرت نخبگان هستیم.

 

جلیلی گفت: متخصصین و نوآوران داخلی را تشویق کنید و به توانمندی‌های آنان اعتماد داشته باشید.

 

هادی اسدی، رئیس کمیته اجرایی ششمین جشنواره نوآوری برتر ایرانی، در مراسم اختتامیه این جشنواره افزود: این رویداد ضمن شناسایی و ارزیابی نوآوری‌های برتر ایرانی به دنبال معرفی و قدردانی از شرکت‌های نوآور و جریان سازی در راستای ارتقای فرهنگ نوآوری در کشور می‌باشد.

 

وی اذعان کرد: اهداف اصلی جشنواره شناسایی، انتخاب، ممیزی و احراز شرایط برترین نوآوری‌های شرکت‌های ایرانی است. این اقدام در چهار بخش نوآوری در محصول، نوآوری در خدمت، نوآوری در فرایند و نوآوری در کسب‌وکار، زمینه معرفی و تقدیر از تلاشگران حوزه صنعت و کسب‌ و کار را فراهم کرده و از طریق شناخت نقاط قوت و قابل بهبود، ضمن ارائه باز خور به شرکت‌ها به نهادینه کردن و بلوغ فرایندهای نوآوری و توسعه محصول جدید در شرکت‌های ایرانی کمک می‌کند.

 

اسلاید گیت پاتیل مذاب مکانیسم کنترل جریان مذاب است و بومی‌سازی آن برای اولین بار در شرکت فولاد خوزستان با همکاری واحدهای تحقیق و توسعه و بخش فولادسازی و یک شرکت دانش‌بنیان صورت گرفت که در تست میدانی عملکرد عالی از خود نشان داده و دانش فنی آن هم اکنون در اکثر شرکت‌های فولادسازی مورد استفاده قرار گرفته است.

 

گفتنی‌ است که در ممیزی به عمل آمده در مدیریت تحقیقات، تکنولوژی و بهینه‌سازی و با احصا شرایط و تکمیل مستندات مربوط این موفقیت حاصل شده است.

https://hoorkhabar.ir/703206کپی شد!
26
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.