همه باید در جهاد تبیین احساس مسئولیت کنند

هورنیوز – حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدنبی موسوی فرد در خطبه‌های نماز جمعه اهواز در مصلای مهدیه امام خمینی (ره) این شهر افزود: همان گونه که اقتصاد مقاومتی گفتمان غالب در محافل اجتماعی، دانشگاه‌ها و سطوح مختلف جامعه شده است جهاد تبیین نیز باید عمومیت پیدا کند و انجام آن را وظیفه الهی و انقلابی خود تلقی کنیم.

 

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری از مدتها قبل ضرورت جهاد تبیین را مطرح کردند و آن را وظیفه همگان دانستند، افزود: دشمن سیاه نمایی می‌کند ولی این وظیفه ما است که نگذاریم دشمن به اهدف خباثت آمیز خود برسد.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان به ثمرات جهاد تبیین اشاره کرد و گفت: تقویت مطالبه عمومی، گفتمان سازی، حفظ زنجیره تواصوا بالحق، حفظ و تقویت حضور مردم در صحنه انقلاب اسلامی، کاهش مشکلات اقصادی و اجتماعی و فرهنگی جامعه از آثار و برکات جهاد تبیین است.

 

وی با بیان اینکه دشمن در تلاش است با تبلیغات و ابزار رسانه‌ای خود، جوانان را نسبت به اسلام، انقلاب و نظام مقدس اسلامی بدبین و بی تفاوت کند، افزود: اگر ما در برابر دشمن دفاع دقیق و هدفمند نکنیم دشمن در رسیدن به اهداف خود موفق خواهد شد.

 

خطیب جمعه اهواز به ضرورت علم و آگاهی پیدا کردن به شناخت نقطه‌ای که دشمن روی آن متمرکز شده اشاره کرد و گفت: حدود ۴۰موضوع در جهاد تبیین مورد نظر است ولی باید روی پنج محوری که دشمن روی آن متمرکز شده کار کنیم.

 

وی تطهیر رژیم منفور و خیانتکار پهلوی، ناکارآمدنشان دادن نظام اسلامی در حل مشکلات جامعه، کوچک شمردن دستاوردها و ارزش‌های ناب اسلامی و غافل کردن جوانان از پیشرفت‌های کشور را از محورهای هجمه نرم جبهه استکبار دانست و افزود: نقطه و اولویت اصلی دشمن هم اکنون روی ناکارآمد جلوه دادن نظام اسلامی و در نهایت جدا کردن مردم از نظام اسلامی است.

 

حجت الاسلام موسوی فرد با بیان اینکه اسلام می تواند جامعه را خوب اداره کند و عدالت را بگستراند، افزود: ممکن است در برخی جاها ضعف داشته باشیم ولی باید بدانیم اگر جایی و نقطه ای موفق نبودیم ناکارآمدی نظام اسلامی نیست مثل دانش آموزی که ممکن است در یک ماده درسی نمره قبولی کسب نکند ولی نباید این دانش آموز را مردودی به حساب آوریم.

 

وی درخصوص این مبحث اجتماعی و سیاسی گفت: اگر ضعف هایی در رسیدن به اهداف وجود داشته باید امکانات و موانع رسیدن به اهداف را بشناسیم و سپس قضاوت کنیم که آیا نظام اسلامی در این مسیر درست عمل کرده است یا خیر.

 

امام جمعه اهواز اظهارداشت: برای رسیدن به نتیجه درست و معقول باید همه مولفه‌ها و عناصر اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاست‌های داخلی و بین المللی را بررسی کنیم.

 

وی به ابعاد پیشرفت‌های علمی، فناوری ‌و اقتصادی در دهه‌های پس از انقلاب اسلامی با وجود همه مشکلات و سنگ اندازی‌های دشمن اشاره کرد و افزود: این بی انصافی است که دستاوردهای نظام اسلامی در ابعاد مختلف را نبینیم و فقط به برخی نارسایی‌ها بپردازیم و آنها را بزرگ نمایی کنیم.

 

مسئولان در نظام اسلامی شب و روز نشناسند
امام جمعه اهواز گفت: مسئولان در دولت سیزدهم همه توان خود را به میدان بیاورند و برای خدمتگزاری شب و روز نشناسند.

 

وی ابراز امیدواری کرد در دولت انقلابی و مردمی مشکلات کشور برطرف شوند ولی مشارکت مردم نیز ضروری است.

 

حجت‌الاسلام موسوی فرد در خطبه نخست نمازجمعه نیز به فضایل ماه پرخیر و برکت و اعیاد شعبانیه پرداخت و گفت: ماه شعبان متعلق به پیامبر اکرم(ص) است و شایسته است در این ماه بر محمد و آل محمد زیاد صلوات فرستاد و خود را مهیای ورود به شهرالله کنیم.

https://hoorkhabar.ir/703131کپی شد!
34
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.