اعتبار مقابله با ریزگرد‌ها ۵ ساله به دست خوزستانی‌ها می‌رسد!

هورنیوز – شهاب صدیقی اظهار کرد: کار اجرایی در مهار ریزگرد‌ها از سال ۹۵ تاکنون انجام شده که دارای ۳۲ درصد پیشرفت در حوزه نهالکاری و ۹۰ تا ۱۰۰ درصد پیشرفت در حوزه مدیریت چرا و قرق است.

 

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان گفت: نهالکاری، بوته کاری و مرطوب سازی خاک از بروز ریزگرد‌ها جلوگیری می‌کند و هر زمان که هرکدام از این عوامل دچار تنش شوند شاهد گرد و خاک هستیم.

 

به گفته این مقام مسئول برای منشاء گرد و خاک کشور‌های خارجی براساس آیین نامه موجود و با همکاری وزارت امور خارجه مقرر شد تا با طرف عراقی به صورت ویژه پیگیری شود.

 

بر اساس بررسی‌های صورت گرفته از سال ۱۳۹۵ تاکنون در بحث مقابله با ریزگردها، خوزستان دارای ۷ کانون گرد و غبار با مساحتی دقیقا برابر با ۳۴۳ هزار و ۱۵۲ هکتار است.

 

به گفته صدیقی بالاترین مساحت متعلق به کانون چهارم بوده که در جنوب و جنوب شرق اهواز را در برمی گیرد که ۳۱۲ هزار و ۳۸۵ هکتار وسعت دارد. محدوده دیگر این کانون ها بین بندر امام، امیدیه و هندیجان است که ۴۰ درصد از مساحت کل را در بر می‌گیرد.

 

همچنین ۳۲ درصد نهالکاری در این استان افزایش داشته که به اعتقاد این مسئول استانی باید برای کنترل ریزگرد‌ها به ۱۰۰ درصد برسد.

https://hoorkhabar.ir/703080کپی شد!
73
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.