نزدیک به نیمی از تقاضای ایجاد شغل در بخش کشاورزی و دامپروری است

هورنیوز – مرتضی فیروزآبادی معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) در مورد اولویت‌های معاونت اشتغال و کار آفرینی کمیته امداد گفت: ما هم مهارت آموزی را که عمده منتج به فعالیت‌های خدماتی شده و هم توسعه مشاغل خرد از طریق اتصال با کسب و کار‌های بزرگ را مد نظر قرار داه ایم.

 

وی ادامه داد: این‌ها دو جاده موازی است به جهت اینکه مخاطبان آن و هم مکان های ایجاد آن‌ها با هم متفاوت است مثلا در بعضی از  کلان شهر‌ها توسعه مشاغل خدماتی امکان پذیر است.

 

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) در پاسخ به این سوال که بیشترین تقاضا برای حمایت و ایجاد شغل  را چه مشاغلی در بر می‌گیرد گفت: بیشترین تقاضای ما در حوزه کشاورزی است، عمده مخاطبین ما گرایش و علاقه شان به سمت فعالیت مجموعه مشاغل درحوزه کشاورزی و دامپروری است که در واقع می‌توان گفت ۴۵ درصد از مجموع تقاضا‌ها را در بر میگیرد، که بیشتر آن هم نیز به طور معقول پاسخ داده می‌شود.

 

فیروز آبادی در مورد معضل صدور مجوز‌ها برای این کسب و کار‌ها نیز گفت: صدور مجوز جز روال‌های کشوری است ما از دستگاه‌ها می‌خواهیم که در روند تسهیل مجوز با این افراد همکاری کنند، در این زمینه نیز تفاهماتی با وزرات جهاد کشاورزی داشته ایم، اما اینکه به طور ویژه از همه دستگاه‌ها درخواست رسمی و کتبی برای تسهیل روند صدور مجوز اعضا تحت پوشش داشته باشیم باید بگوییم خیر این اتفاق عمومیت نداشته است و شاید موردی  انجام گرفته باشد، اما امیدواریم در سال جاری اتفاقات خوبی  را در این حوزه شاهد باشیم.

 

وی در مورد روند دریافت تسهیلات بانکی نیز گفت: امیدواریم با همکاری بانک مرکزی تغییراتی در راستای ضمانت بانکی مددجویان و نیازمندان فراهم شود چرا که شرایطی که هم‌اکنون برای پرداخت وام و تسهیلات از سوی بانک‌های عامل در نظر گرفته شده است شرایط سختی را برای اقشار ضعیف‌تر ایجاد کرده است. تقاضای ما از دولت و بانک مرکزی این است که به سمت اعتبارسنجی افراد حرکت کنند.

 

وی در پایان گفت : اگرچه که در این زمینه نیز تلاش هایی صورت گرفته است که بانک‌ها تاییدیه امداد را به عنوان مجوز دریافت کنند تا فرد روال دریافت مجوز را در کشور طی کند اما در عین حال فرد باید به دنبال اخذ مجوز با طی مراسم و روال رسمی هم باشد.

https://hoorkhabar.ir/702632کپی شد!
87
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.