تخصیص اعتبار یک هزار میلیارد ریال برای خرید اتوبوس های جدید

هورنیوز: کوروش سبزعلی مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری اهواز پیش از ظهر امروز شنبه ۳۰ بهمن ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: سال ۸۴ اتوبوسرانی ها وارد بخش خصوصی شدند یعنی در هیات وزیران دستورالعملی تعریف شد که اتوبوس‌ها به اشخاص واگذار شد. واگذاری اتوبوس ها در مقطعی به صورت کارگری بود و برخی اعتبارات به صورت اسناد خزانه در اختیار شهرداری ها قرار گرفت.

 

سبزعلی گفت: برای خرید یک دستگاه اتوبوس، دولت موظف است ۸۲ و نیم درصد پرداخت کند اما از سال ۸۹ این اتفاق رخ نداد و تنها کمک هایی به صورت مقطعی به سازمان های اتوبوس رانی صورت می گرفت.

 

وی با اشاره به تأثیر منفی کرونا بر فعالیت و روند خدمات رسانی سازمان اتوبوسرانی شهرداری اهواز افزود: در وضعیت کرونا بیش از ۸ ماه اتوبوسرانی تعطیل شد. ۵۰ درصد اتوبوس های ما در خطوط اتوبوسرانی خصوصی بودند و ما اتوبوس ها را از آنها خرید کردیم.

 

سبزعلی ادامه با بیان این که بابت هر اتوبوس ۲۲۴ میلیون تومان وام دادند، افزود: امینی شهردار اهواز، اتوبوسرانی را در اولویت نوسازی و بازسازی قرار داده است.

 

وی تصریح کرد: برای خرید ۲۴ اتوبوس‌ نو ۱۰۰ میلیارد تومان به ما بودجه دادند و وزارت کشور هم در قالب تهاتر هزاران اتوبوس داده است.

 

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری اهواز با بیان این که ۱۵۰ دستگاه اتوبوس برای بازسازی انتخاب شد، یادآور شد: شکستن هر شیشه اتوبوس بیش از ۴۰ میلیون ریال برای ما هزینه دارد، اما خوشبختانه استاد کاری داریم در تعمیرگاه اتوبوسرانی که شیشه های شکسته را خودش تعویض می نمایید.

او ادامه داد: جهت صرفه جویی در هزینه ها، صندلی های اتوبوس ها را خارج کرده و بعد از شستشو، رنگ آمیزی و نوسازی در نهایت نصب می کنیم. صندلی های اتوبوس های اسکانیا بسیار گران و هر جفت آن ۴۰ میلیون ریال هزینه دارد، اما ما با ۱۲ میلیون ریال صندلی ها را نوسازی و بازسازی می کنیم. خودروهایی که بازسازی می شوند سه تعهد مکانیک، لوازم یدکی و راننده را دارد و تا مسافت ۵۰۰ کیلومتری باید آزمایش شود.

سبزعلی یادآور شد: در صورت بروز مشکل و نقص فنی اگر لوازم جانبی باشد باید لوازم جانبی را رایگان به ما بدهند. اگر مشکل از راننده باشد پس از کارشناسی خسارت از حقوق وی کسر می شود و اگر مکانیک مقصر باشد وی باید هزینه تعمیرات متقبل شود.

 

وی تصریح کرد: سازمان اتوبوسرانی شهرداری اهواز قادر به ساخت اتوبوس های گردشگری و تعمیرات کامل بقیه اتوبوس ها و در تعمیرات و بازسازی و نوسازی آنها خودکفا است.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری اهواز گفت: طی صحبت هایی که با امینی شهردار اهواز داشتیم نظرات بسیار مثبتی نسبت به حمل و نقل درون شهری دارد و می دانم که به طور قطع در زمینه حل مشکلات حمل و نقل درون شهری به ما کمک می کند و اوراق مشارکت را به صورت جدی دنبال می کند.

 

سبز علی درباره سرنوشت پایانه مسافربری درون شهری آزادگان، یادآور شد: این پایانه با مصوبه معاونت ترافیک و حمل و نقل شهرداری اهواز به شهرداری منطقه یک واگذار شده است که زمان راه اندازی این پایانه را شهرداری منطقه یک باید پاسخگو باشد.

 

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری اهواز به پرسش خبرنگار دیگری درباره مسئولیت وضعیت نابهنجار و نابسامان ایستگاه های درون شهری اتوبوس تصریح کرد: ایستگاه های اتوبوس درون شهری به تفکیک و تعداد در اختیار مناطق شهرداری است و شهرداران متولی رسیدگی به وضعیت ایستگاه های اتوبوس هستند.

 

سبز علی با بیان این که زیباسازی ایستگاه ها با شهرداری اهواز است، از عدم خدمات رسانی شرکت های بزرگ صنعتی و آلاینده درون اهواز در قالب مسئولیت های اجتماعی به شدت انتقاد و گفت: شرکت های صنعتی هیچ خدماتی به اتوبوسرانی اهواز نمی دهند.

 

وی از اجرای طرحی در آینده نزدیک در اهواز با همکاری پلیس راهور برای ساماندهی مشکلات ترافیکی اتوبوس های درون شهری و عبور و مرور آسان آنها در هسته مرکزی شهر و برخورد با مسافربران شخصی و پارک کردن در ایستگاه های اتوبوسرانی خبر داد.

 

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری اهواز اضافه کرد: ۱۰۰ درصد مکاتبات مردمی در رابطه با اتوبوسرانی که از سامانه ۱۳۷ شهرداری به ما واصل می شود به طورکامل پاسخ داده می شود.

 

 

پیام شهروندی اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اهواز

احترام به قانون، احترام به حقوق شهروندی است.

https://hoorkhabar.ir/702544کپی شد!
221
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.