مسئولین خودروسازان را به دلیل تولید بی کیفیت بازخواست کنند

هورنیوز – مساله عدم کیفیت خودروهای تولید داخل از دیرباز همواره مطرح بوده است و در این باره از سوی کارشناسان و مصرف کنندگان خودرو انتقادات زیادی مطرح می شود.

 

اما موضوع عدم کیفیت خودروهای داخلی بیش از هر زمان دیگری بعد از حادثه تصادف زنجیره ای بیش از ۵۰ دستگاه خودرو در محور بهبهان – رامهرز در روز دوشنبه بیستم دی ماه که ۴۶ نفر کشته و زخمی شدند مطرح شد.

 

آنچه در این حادثه بیش از پیش موضوع عدم کیفیت خودروهای داخلی را مطرح کرد، اظهارات رئیس پلیس راهور ناجا در ششمین مرحله از رزمایش توان و تحرک عملیاتی پلیس راهور، دو روز بعد از وقوع تصادف بود که از عدم ایمنی خودروها و بازنشدن ایربگ خودروها در این حادثه خبرداد.

 

وی همچنین در مراسمی دیگر در جمع خبرنگاران خودروهای تولیدی کشور را؛ به ارابه های مرگ تشبیه کرد و گفت: چرا ارابه مرگ تولید می‌کنیم؟ چرا استانداردها کنترل نمی‌شود؟ چرا وزارت صمت کنترل نمی‌کند؟

 

همچنین موضوع عدم کیفیت خودروهای تولید داخلی آنقدر حائز اهمیت است که حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب صبح روز یکشنبه ۱۰ بهمن در دیدار جمعی از تولید کنندگان و فعالان صنعتی، کارآفرینان و فعالان اقتصادی لزوم ارتقای کیفیت کالاهای تولید داخل را مورد تاکید قرار دادند و افزودند: حمایت‌های عملی و تبلیغاتی از تولید داخلی باید منجر به ارتقای کیفیت محصولات و همچنین ارتقای فناوری شود اما متأسفانه در برخی صنایع به‌ویژه در صنعت خودرو به موضوع کیفیت توجه نمی‌شود و مردم نیز بحق به آنها اعتراض دارند.

 

پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت از تهیه سند راهبردی خودرو خبرداد و گفت: گلایه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمینه کیفیت خودرو بجاست و ما به عنوان وزارت صمت این مسئولیت را می‌پذیریم.

 

براین اساس و با توجه به مطالبات همیشگی مردم نسبت به لزوم ارتقا کیفیت خودرو های تولید داخلی مخاطبین این رسانه نیز خواستار ارتقا کیفیت و ایمنی خودروهای تولید داخل شدند و براین اساس مطالبات خود را از مسئولان به شرح ذیل عنوان کردند.

۱ – قوه قضاییه و مجلس با عاملین این صنعت در خصوص عدم کیفیت و ایمنی خودرو برخورد قاطع و شفاف انجام دهد.

 

۲ – دستگاه‌های مربوطه برای برون رفت از اوضاع نابسامان صنعت خودرو، روش هایی اساسی و کارشناسی اتخاذ کنند.

۳ – وزیر صمت نسبت به وعده‌های خود درباره تحول خودروسازی به نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی پاسخ دهد.

https://hoorkhabar.ir/702358کپی شد!
96
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.