نرخ بالای بیکاری خوزستان نمادِ بی‌تدبیری مدیریتی

هورنیوز – سید مجتبی محفوظی نماینده مردم آبادان و اروندکنار در مجلس شورای اسلامی افزود: جلسه مجمع نمایندگان استان‌ها با رئیس‌جمهور فرصتی ارزشمند برای بیان دغدغه‌ها و مشکلات اساسی در حوزه انتخابیه هر یک از نمایندگان است.

 

وی با اشاره به دیدار مشترک مجامع استانی نمایندگان استان‌های خوزستان، چهارمحال و بختیاری و لرستان با سید ابراهیم رئیسی که امروز پنجشنبه ۷ بهمن ماه ۱۴۰۰ که در سالن جلسات هیأت دولت و با حضور استانداران سه استان برگزار شد، تصریح کرد: نمایندگان مجلس در این نشست به بیان مشکلات استان‌ها و حوزه‌های انتخابیه خود پرداختند و ضمن تشریح مشکلات استانی، پیشنهاداتی را هم مطرح کردند و خواستار توجه ویژه به منابع درآمدی شدند.

 

این عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان و رئیس فراکسیون فرهنگ عمومی مجلس، خاطرنشان کرد: در این نشست با توجه به درآمدهای استانی به ناترازی توزیع بودجه اشاره کردم که البته همین موضوع در اظهارات سایر نمایندگان هم وجود داشت.

 

او با بیان اینکه این دیدار از ساعت۷:۳۰ صبح آغاز و تا تا ساعت ۱۱ ادامه یافت، گفت: دیدارهای رئیس‌جمهور با مجامع استانی به صورت دوره ای برگزار می‌شود. وی افزود: این دیدارها، نشان دهنده عزم ویژه رئیس‌جمهور برای حل مشکلات مردم در سطح کشور و حضور میدانی او به منظور شنیدن نقطه نظرات جامعه است.

 

خداوند بر یاری مظلومان قادر است
نماینده مردم آبادان در خصوص مطالب مطرح شده مجمع نمایندگان خوزستان با رئیس جمهور، با یادآوری این‌که سخنان خود را با این آیه آغاز کرده است که: «أُذِنَ لِلَّذِینَ یُقَاتَلُونَ بِأَنَّهُمْ ظُلِمُوا ۚ وَإِنَّ اللَّهَ عَلَىٰ نَصْرِهِمْ لَقَدِیرٌ ؛ به مسلمانان که مورد قتل (و غارت) قرار گرفته‌اند رخصت (جنگ با دشمنان) داده شد، زیرا آنها از دشمن سخت ستم کشیدند و همانا خدا بر یاری آنها قادر است.»، افزود: از رئیس دولت سیزدهم مطالبه شد؛ انتظار است رئیس‌جمهوری که محبوب ملت است و نه مغضوب آن‌ها، در عمل به خروج خوزستان و آبادان و خرمشهر از جنگ‌زدگی اقدام مؤثر نماید؛ این اقدام عملی هم مردم‌داری است و هم ولایت‌مداری.

 

خوزستان زخم‌خورده عدالتِ شعاری در گام اول انقلاب است!
وی گفت: در ادامه ار تناقض موجود در اذهان مردم خوزستان یاد شد که چرا خوزستان با وجود “داراترین” استان کشور در عین حال “فقیرترین” و “محروم‌ترین” استان است؟!

 

محفوظی افزود: روشن‌ترین مطالبه مقام معظم رهبری از مسئولان در گام دوم انقلاب ارتقاء نمره عدالت است که آن را نقیصه گام اول انقلاب خواندند و خواستار شدند این نقیصه توسط دولت و مجلس انقلابی رفع شود.

 

این عضو مجمع نمایندگان خوزستان در مجلس، ادامه‌داد: خوزستان زخم خورده عدالت پراکنی شعاری در گام اول انقلاب است تا جایی که رهبری اذعان کردند نمی‌توان ابراز نارضایتی‌های مردمی که طلایه‌دار مقاومت، خون و حماسه بودند را ملامت کرد.

 

نرخ بالای بیکاری خوزستان نمادِ بی‌تدبیری مدیریتی
نماینده مردم آبادان در مجلس در ادامه عنوان کرد: به رئیس‌جمهور عرض شد، نرخ بیکاری بالا در خوزستان با وجود ظرفیت‌های عظیم اقتصادی کلان و خرد، قابل قبول نیست.

 

وی افزود: اذعان شد، جنس این بیکاری با بیکاری سراسر کشور متفاوت است هم در کمیت و هم در کیفیت.

 

محفوظی ادامه‌داد: این جنس از بیکاری با ظرفیت‌های بی‌بدیل شغلی متوافر در خوزستان ناهمگون است و صرفاً از سوء مدیریت سهوی و عمدی حکایت دارد.

 

زیبنده نیست در بهمن ۱۴۰۰ در سالن جلسه هیأت دولت از حذف خاکریز جنگی بگوییم!
عضو مجمع نمایندگان خوزستان خطاب به رئیسی گفت: آقای رئیس‌جمهور زیبنده دولت و حاکمیت نیست که نماینده مجلس، مخاطب کلامش رئیس شورای عالی امنیت ملی باشد و در بهمن ماه ۱۴۰۰ به نمایندگی از مردم، “از خاکریز باقی‌مانده از زمان جنگ و ضرودت حذف آن” سخن بگوید.

 

وی افزود: جناب رئیس‌جمهور، ستاد کل نیروهای مسلح در جلسه مشترک با نمایندگان مجلس اذعان شفاهی و کتبی کرد که استمرارِ وجود دژ خاکی اروند ضرورت و توجیه منطقی ندارد و باید حذف شود، اما در عین حال می‌گویند بروید و خودتان با بودجه استانی و شهرستانی حذف کنید!

 

محفوظی در این زمینه طرح پرسش کرد و گفت: حال‌ سوأل اینجاست آیا وقتی این دژ احداث شد، با هزینه و بودجه آبادان و خرمشهر ساخته شد؟! یعنی باید آبادانی‌ها و خرمشهری‌ها بیایند خاکریز را بردارند، برجک بزنند، زیرساخت آماده کنند، در طول مسیر تیرِ برق چراغانی کنند؟

 

وی متذکر شد: این عملیات کلان هزینه‌بردار است و از عهده استان بدون حمایت ملی بر نمی‌آید چه رسد به شهرستان.

 

این نماینده مجلس بیان کرد: آبادان و خرمشهر “ملی‌شهر” هستند و متعلق به کل کشور اما همچنان جنگ‌زده هستند؛ برای خروج از جنگ‌زدگی این دو شهر ملی، نیازمند عزم و بودجه ملی در گام دوم انقلاب هستند.

 

ضرورت لایروبی رودخانه‌های خوزستان
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در بخش دیگری عنوان گفت: ضرورت لایروبی فرآیندی کارون، اروندرود و بهمنشیر دیگر مطالبه نمایندگان از رئیس‌جمهور بود.

 

محفوظی، افزود: بر اساس اسناد متقن و دلایل محکم، وزارت نیرو با اتخاذ و اصرار بر تصمیمات بی‌تدبیرانه و لج‌بازانه، در پی مرگ دائمی رودخانه بهمنشیر به‌عنوان زیباترین رود ایران است.

 

وی تأکید کرد: مرگ بهمنشیر یعنی پایان حیات امت و نخیلات و محصولات در آبادان و خرمشهر.

 

آبادان، برزیل ایران است
محفوظی گفت: در فراز پایانی سخنان اهمیت و جایگاه فوتبال در آبادان و خوزستان مورد اشاره قرار گرفت و خطاب به رئیس‌جمهور عرض شد؛ ایران اگر فوتبال دارد چون آبادان دارد و آبادان هم برزیل ایران است.

 

نماینده مردم آبادان در مجلس، خطاب به رئیس‌جمهور، ادامه‌داد: قابل قبول نیست اولین و بزرگترین پالایشگاه خاورمیانه در آبادان بوده و هست، آلایندگی و پیامدهای مخرب زیست‌محیطی آن را آبادان و خرمشهر تحمل کنند، اما “وزارت نفت و شرکت پالایش و پخش” از تأمین بودجه این باشگاه ریشه‌دار و تیم فوتبال ممتاز آن، سر باز بزنند.

 

محفوظی خطاب به رئیسی، یادآور شد: جناب رئیس‌جمهور در فرآیند لجبازی وزارت نفت و مجموعه تابعه برای تأمین بودجه باشگاه صنعت نفت کار به جایی رسید که: درخواست داده شد، به دلیل عدم پیش بینی اعتبار تخصصی در بودجه سالانه شرکت، برای اجرای این مهم با اعمال ماده ۳۱ مقررات مالی الحاقی، موافقت نامه ای با سازمان برنامه و بودجه منعقد شود؛ این یعنی مرگ تدبیر و مدیریت در مجموعه عظیم صنعت نفت.

 

صدور دستورهای لازم از سوی رئیس‌جمهور
عضو مجمع نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در این جلسه پروژه‌های دارای اولویت برای استان‌ را به دولت معرفی کردیم، تصریح کرد: رئیس دولت ضمن اینکه به مطالب ما پاسخ دادند، اقدامات خود را در حوزه دیپلماسی اقتصادی و مالی تبیین کرد و اعلام کردند که به زودی دستاورد این اقدامات به مردم گزارش خواهد شد.

 

محفوظی در پایان گفتگو، یادآور شد: رئیس‌جمهور برای همه مشکلات و چالش‌های مطروحه در این نشست مشترک دستور داد که با قید فوریت نسبت به رفع این دغدغه‌ها اقدام شود و نتیجه امر به اطلاع وی و نمایندگان برسد.

https://hoorkhabar.ir/701966کپی شد!
73
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.