استفاده بیشتراز ظرفیت بانوان در مدیریت جدید شهری

هورنیوز – امینی شهردار اهواز در این مراسم ضمن تبریک میلاد بانوی دوعالم و بزرگداشت مقام زن با اشاره به حضور موثر زنان در برهه های حساس و تاریخی کشور، گفت: بانوان ظرفیت ارزشمندی در فرهنگ سازی و رشد فرهنگ جامعه دارند و امروزه کلید توسعه و پیشرفت هر جامعه در دست زنان است.

 

زنان همچنان که در عرصه‌های مختلف انقلاب نقش و جایگاه مهمی را ایفا کردند امروز نیز می توانند در امور مختلف نقش آفرینی بسزایی داشته باشند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: در شهرداری اهواز جمعیت بانوان جمعیت قابل توجهی است و از این حیث باعث فخر و مباهات است بنابراین باید تلاش کنیم نقش بانوان در مدیریت، نقش موثری باشد چرا که بانوان نشان دادند در همه میدان ها با حضور جدی و رقابت تنگاتنگ توانستند نقش کاربردی و کارکردی داشته باشند.

امینی در ادامه با اشاره به آموزه‌های دینی در خصوص نقش زنان گفت: خداوند در قرآن زن را به عنوان الگو و اسوه برای مردان و زنان معرفی کرده و زنان را به عنوان محور اصلی خانواده ها که نقش انکارناپذیری در همه تحولات انقلاب اسلامی در جنگ تحمیلی داشتند و فرزندانشان را صبورانه عازم جبهه‌ها کردند قرار داده. لذا امروزه اگر به دستاوردی رسیدیم حاصل خون این شهیدان والا مقام است که در دامان این مادران بزرگوار تربیت شده‌اند.

شهردار اهواز با ذکر این نکته که تفاوتی میان مرد و زن وجود ندارد و آنچه باعث تفاخر و برتری انسان می شود مختصات روحی اوست، عنوان کرد: زنان به واسطه نقش اجتماعی شان در جامعه دارای حقوقی هستند که متاسفانه به علت ساختار مردسالارانه در عرصه های مختلف این حقوق کمتر تحقق یافته. بنابراین با ارائه راهکارهای لازم و با رفع تزاحم های موجود در اولویت های حقوقی و حفظ کرامت انسانی در جهت احقاق این حق از هیچ تلاشی فرو نمی گذاریم.

گفتنی است در پایان این مراسم با اهدای لوح یادبود از همسران شهدای شهرداری اهواز نیز تجلیل شد.

 

 

پیام شهروندی اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اهواز

احترام به قانون، احترام به حقوق شهروندی است.

 

 

https://hoorkhabar.ir/701826کپی شد!
26
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.