عدم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در برخی مطب‌های خوزستان نگران کننده است

هورنیوز – دکتر سیدمحمد علوی روز شنبه در نشست ستاد مدیریت کرونا خوزستان در استانداری بیان کرد: استان خوزستان هم اکنون در وضعیت بسیار خوبی از نظر اپیدمی کرونا قرار دارد که شاید در طی ۲ سال گذشته بی‌سابقه بوده است به گونه‌ای که روز گذشته کل موارد بیماری در استان ۲ نفر بود و هیچ فوتی نداشتیم.

 

وی افزود: با توجه به شکل گیری خیز جدید بیماری در دنیا، دیر یا زود ممکن است دیگر کشورها از جمله ایران وارد پیک جدید شوند لذا باید از طریق افزایش پوشش واکسیناسیون، رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، بیماریابی و جداسازی بیماران، از ورود به پیک جدید جلوگیری کرد.

 

رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: کلید اصلی رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، بازدیدهای مشترک است که در کل خوزستان غیر از باغملک و مسجدسلیمان به خوبی انجام می‌شود.

 

وی افزود: رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی بر اساس خود اظهاری در گتوند، باوی، باغملک، حمیدیه، کارون و ماهشهر ضعیف است لذا باید اقدامات لازم انجام شود. در مناطق مرکزی و حاشیه‌ای شهرها نیز میزان پوشش ماسک به ترتیب ۶۰ و ۲۰ درصد است.

 

علوی ادامه داد: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا، قرار بود نظارت بر اعمال شیوه‌نامه‌های بهداشتی و ارایه نشدن خدمات به کسانی که کارت واکسیناسیون ندارند، انجام شود اما در نصف بیشتر شهرستان‌های خوزستان این موضوع اجرا نمی‌شود.

 

وی افزود: میزان رعایت شیوه‌نامه‌ها در برخی از مشاغل خوزستان همچون باشگاه‌های ورزشی، پاساژها، نانوایی‌ها، پایانه‌های درون شهری و رستوران‌ها نیز پایین است.

 

رئیس مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به میزان کارکنان واکسن نزده مشاغل پر تردد گفت: ۹.۵ درصد رانندگان تاکسی، ۳۲.۱ درصد افراد شاغل در پاساژها، ۱۴.۵ درصد نانوایی‌ها، ۳۷.۲ درصد رستوران‌ها و ۱۱.۴ درصد کارکنان ادارات و سازمان‌ها در خوزستان هنوز واکسن نزده‌اند.

 

وی با بیان اینکه متوسط رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در خوزستان بر اساس بررسی میدانی ۵۱ درصد است که مشابه آمار کشور است ادامه داد: رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در ادارات خوزستان کاهش یافته ولی در بانک ها به ویژه در بحث نصب تهویه به مراتب بهتر شده است.

 

علوی گفت: در هفته گذشته از ۳۵۵ اخطاری که به کسانی که شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، داده شد فقط با ۱۵ مورد برخورد قانونی شد که انتظار داریم این موضوع جدی گرفته شود. به عنوان مثال شهرستان اهواز ۱۳۱ اخطار داشته ولی هیچ گونه اعمال قانونی صورت نگرفته است.

 

هم اکنون تمام شهرستان‌های خوزستان در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند. تاکنون بیش از ۶ میلیون و ۱۵۰ هزار دز واکسن کرونا در خوزستان تزریق شده است.

 

ایرنا

https://hoorkhabar.ir/701386کپی شد!
109
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.