۸۱ درصد از گازهای همراه در محدوده فعالیت مناطق نفتخیز جنوب جمع‌آوری شد

هورنیوز – علیرضا دانشی مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب روز یکشنبه در آیین رونمایی از سه پروژه‌ محیط زیستی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در محل کارخانه‌های بهره برداری مارون ۶ و سه و منصوری در اهواز بیان کرد:پروژه‌های جمع‌آوری گازهای همراه تولید نفت باید در گذشته با جدیت بیشتری انجام می‌شد.

 

وی با تاکید بر اینکه در دوره جدید کاری در شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، روند جمع آوری این گازها با جدیت بیشتری همراه خواهد بود گفت: ۸۱ درصد از اینگونه گازها هم اکنون جمع آوری شده و به عنوان خوراک در بخش پتروشیمی به استفاده می‌رسند.

 

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب ادامه داد: نباید اجازه داد که تحریم های ظالمانه مانع از توسعه فعالیت‌های توسعه‌ای، به ویژه در بخش محیط زیست شود و در این راستا با ابتکار عمل، چشم‌اندازهای تعریف شده در صنعت نفت را پیش خواهیم برد.

 

دانشی، با بیان اینکه بروز آلایندگی در صنعت نفت انکار ناپذیر است گفت: تا جایی که شرایط فنی و مهندسی اجازه دهد، باید برای جمع آوری گازهای همراه تولید نفت اقدام و تلاش کرد.

 

وی افزود: پروژه های بسیار خوبی در حوزه محیط زیست با محوریت جمع آوری گازهای همراه تولید نفت تکمیل و یا در حال اجرا است که از جمله آنها می توان به جمع آوری ۶۰۰ میلیون فوت مکعب در محدوده شرکت های بهره برداری نفت گچساران و آغاجاری اشاره کرد.

 

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب بیان کرد: علاوه بر این در محدوده شرکت نفت و گاز کارون، پروژه هایی برای جمع آوری ۲۰۰ میلیون فوت مکعب در حال اجرا است.

 

در این آیین از سه پروژه محیط زیستی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و جلوگیری از سوزاندن ۱۴.۳ میلیارد فوت مکعب در سال در کارخانه‌های بهره برداری شرکت نفت و گاز مارون در اهواز بهره برداری شد.

https://hoorkhabar.ir/702965کپی شد!
12