کارکنان پتروشیمی فجر انرژی خلیج فارس دست به اعتصاب غذا زدند!

هورنیوز – در پی اعتراض و تجمع کارکنان پتروشیمی فجر انرژی خلیج فارس واقع در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بندر ماهشهر در اوایل آذرماه، از دیروز شنبه ۲۷ بدلیل بی توجهی مدیران به درخواست‌ها و دغدغه کارکنان نسبت به تغییر ساعت پرسنل نوبتکار، کارگران و کارکنان این شرکت دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

 

در همین زمینه تعدادی از پرسنل به وعده محقق نشده مدیران شرکت در ماه گذشته مبنی بر بازگشت ساعت نوبتکاری اعتراض کرده و خواستار این مهم به روال قبل(از ۸ ساعت به ۱۲ ساعت) شدند.

 

یکی از پرسنل معترض شرکت فجر انرژی خلیج فارس با ارسال پیامی به این رسانه عنوان کرد: ما در اوایل آذرماه نسبت به تغییر ساعت نوبتکاری توسط مدیرانی که خود را متفاوت تر از سایر مدیران شرکت‌های منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی دیدند، اعتراض کردیم و خواستار ادامه روند شیفت ۱۲ ساعته بودیم. ضمنا مدیران این شرکت قول دادند که با نیروهایی که در این اعتراضات شرکت کردند، برخوردی نکنند و تنبیهی برای پرسنل اعمال نشود، اما برخلاف قول هایشان، اقدامات تنبیهی از جمله کاهش کارانه(برای برخی از پرسنل تا ۷۰ درصد) و … را اعمال کردند!؟

 

در همین خصوص و به گفته بعضی کارکنان این شرکت، پس از بی توجهی مدیران مذکور نسبت به اعتراضات و خواسته آنان و عدم ارائه دلیل منطقی برای تغییر ساعت کاری از ۱۲ ساعت به ۸ ساعت در این مجتمع، آنان شیوه دیگری(اعتصاب غذا) را برای اعتراض خود انتخاب و به اجرا درآوردند.

 

لازم به توضیح است کارکنان معترض شرکت پتروشیمی فجر انرژی خلیج فارس در تماسی با رسانه هورنیوز خواسته های خود را در ۳ بند به شرح ذیل اعلام کردند:

 

۱. تغییر مدیر عامل شرکت آقای غلام علی زالخانی، عبدالله علی پناه رییس مجتمع، محمد بلادی رییس امور اداری و ضیاء جلالی رییس حراست؛ که دلیل آن را عدم اهمیت به خواسته ی پرسنل، عدم صداقت در گفتار و همچنین رفتارهای ناپسندی که با پرسنل داشته اند عنوان کردند.

 

۲. عذرخواهی از پرسنل و بازگشت حقوق و مزایای آنها که نان و روزی خود و خانواده ی شان بوده و تنها راه امرار معاش آنها در این شرایط سخت اقتصادی است.

 

۳. بازگشت شیفتها به حالت ۱۲ ساعته که طبق نظر سنجی ها درخواست ۹۷ درصد پرسنل است.

 

در پایان این کارکنان معترض اظهار کردند: تا رسیدن به نتیجه مطلوب و منطقی اعتراض ها ادامه خواهند داشت.

 

به گزارش هورنیوز، حبیب آقاجری نماینده مردم ماهشهر در مجلس شورای اسلامی به جهت مشخص کردن اینکه برخی مدیران شرکت پتروشیمی امیرکبیر نجومی بگیر نبودند سخنرانی و جلسات متعدد برگزار نمود که از وی خواهانیم به مسائل این پرسنل نیز رسیدگی کند.

https://hoorkhabar.ir/700861کپی شد!
183
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.