تکلیف اعتبار ۸۰۰ میلیارد تومانی فاضلاب اهواز همچنان نامشخص است

هورنیوز – سید کریم حسینی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی می‌گوید که برای حل مشکلات فاضلاب و گرد و غبار در خوزستان پیگیری‌های لازم صورت گرفته و در بودجه ۱۴۰۰ اعتباراتی پیش بینی شده است.

 

او در خصوص طرح جامع فاضلاب اهواز و کارون گفت که در همین جهت ۲ مرحله ۵۰ میلیون یورویی را با اجازه رهبر انقلاب از صندوق ذخیره داشتیم، اما هنوز در مرحله نخست تبدیل یورو به ریال قرار دارد؛ بر همین اساس بنا شده که ۸۰۰ میلیارد تومان به شبکه فاضلاب اهواز برای طرح جامع اختصاص داده شود.

 

حسینی با اشاره به برگزاری جلسه‌ای در کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با حضور مدیر عامل آبفا کشور به منظور بررسی همین موضوع افزود که از ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار مدنظر حدود ۲۸۰ میلیارد تومان به آبفا کشور داده شد.

 

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اظهارات مدیر عامل آبفا خوزستان در خصوص استقرار پیمانکاران در ۱۲۲ نقطه اهواز بیان کرد: اکنون که به اواسط اجرای این پروژه‌ها رسیدیم؛ اعتبار جدیدی تخصیص داده نشده است و مابقی ۸۰۰ میلیارد تومان که تخصیصی از صندوق ذخیره است و ارتباطی با بودجه جاری کشور ندارد؛ تکلیفش نامشخص است.

 

این مقام مسئول از سازمان وزارت نیرو، برنامه و بودجه کشور خواست تا در این زمینه پاسخگو باشند و درخصوص باقی مانده این مبلغ توضیحاتی ارائه نمایند.

 

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در خصوص وضعیت پروژه‌هایی که به مرحله حفاری رسیده‌اند؛ اظهارداشت: متأسفانه پیمانکاران تدریجی این پروژه‌ها را نیمه کاره رها می‌کنند، همین امر سبب به هم ریختگی وضعیت شهر و برطرف نشدن مشکلات موجود می‌شود.

 

حسینی در خصوص مسئله ریزگرد‌ها گفت: در زمینه ریزگرد‌ها نیز اعتباراتی در بودجه اختصاص داده شده، اما بخش بسیار ناچیزی از آن به صورت اوراق حاصل شده و عملاً این اعتبارات مربوط به ریزگرد‌ها به ویژه در شرق اهواز تبدیل به تخصیص نشده و در این خصوص با توجه به تهدید‌هایی که وجود دارد از جمله کم بارشی، کاهش جریان آب در رودخانه‌ها و رها شدن طرح‌های تثبیت ریزگرد‌ها مجدداً در معرض این بحران خواهیم بود.

https://hoorkhabar.ir/700232کپی شد!
38
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.