یک آرایشگر برای شروع باید نقاشی، طراحی و شناخت هارمونی رنگها را آشنا باشند

هورنیوز – این روزها شغل هایی بی پشتوانه مانده که حداقل روزانه با نزدیک به نیمی از جمعیت فعال اجتماع ارتباط دارند و معمولا مشکلاتی در این شغل ها وجود دارد که مسئولین باید برای از میان بردن آنان اهتمام ویژه داشته باشند. شغل هایی همچون آرایشگاه زنانه محل تجمع بانوان این مرز و بوم بوده که اگر برای از میان برداشتن مشکلات صاحبان این شغل تلاش نشود، سرزندگی و پویایی میان خانم ها از میان می رود. در همین زمینه پایگاه خبری تحلیلی هورنیوز، قصد دارد با مصاحبه از این عزیزان سختی و برخی شرایط شغل های حوزه سلامت و زیبایی را منعکس نماید.

 

معصومه میداوودی یکی از آرایشگران شهر اهواز به خبرنگار ما می گوید: از سال ۹۶ از یک آموزشگاه آرایشگری شروع کردم به خاطر علاقه به میکاپ و گریم همه ی مدارک رو در این زمینه ها دریافت کردم و هم اکنون مشغول به شغل آرایشگری هستم.

 

وی در خصوص علاقه خود به این شغل افزود: از دوران نوجوانی به میکاپ و گریم علاقه داشتم اما فرصت شروع به کار نداشتم، ولی پس از ازدواجم و زمانی که احساس کردم باید برای خودم شغلی داشته باشم که از لحاظ روحی با من سازگار باشد به سمت هنر میکاپ و گریم بصورت تخصصی رفتم و چون قبل از اینکه این رشته را شروع کنم در دانشگاه نقاشی کار می‌کردم و رشته تحصیلی من هم معماری بود من را بیشتر به سمت این رشته سوق داد.

 

این آرایشگر اهوازی در خصوص برخی مواردی که بین آرایشگران خانم ها مثل تبلیغات بیش از اندازه در فضای مجازی و… عنوان کرد: تبلیغ بیش از حد و چشم هم چشمی فقط انرژی بیش از حد از انسان میگیرد. من ترجیح میدم این انرژی را صرف تلاش برای بهتر شدن در شغلم کنم و با توجه به بازار داغ رقابت ها دنبال رشد فردی خودم هستم و سعی کردم وجدان کاری خودم را بالا ببرم، انرژی های منفی را دور کنم و به بهداشت روانی خودم و محیط کارم اهمیت بدهم.

 

وی در خصوص قضاوت در اینگونه شغل ها که معولا همراه با حاشیه نیز است، افزود: خیر هرگز کسی را قضاوت نکرده ام و هر کس باید راه خودش را پیدا کند و مسیر خودش را برود. حاشیه ها نیز مخصوصا در شغل ما همیشه وجود دارد، مهم این است که تو توانایی ها و استعدادهای خودت را بشناسی و تقویت کنی.

 

میداوودی در خصوص کسانی که می خواهند به این شغل وارد شوند گفت: اول باید دارای ذوق و سلیقه باشند و تا حدودی با نقاشی، طراحی و شناخت هارمونی رنگها آشنایی داشته باشند و اینکه موفقیت یک شبه به دست نمی آید. یک هنرجوی این حوزه باید به خودش زمان بدهد و آن پله ها را دانه دانه طی کند تا به موفقیت برسد و اینکه تحصیلات اکادمیک در این رشته لازمه شروع است و کنارش تجربه که با زمان به دست می آید.

 

او در بخش دیگر اظهار کرد: خانم هایی که علاقه مند به کار میکاپ و گریم هستند می توانند در آموزشگاه های رسمی ثبت نام کنند تا وارد این حرفه شوند. البته بستگی به یادگیری فرد و تمرین روی انواع پوست و چهره های مختلف دارد که این امر هم پس از اخذ مدرک می شود در برخی از آرایشگاه ها بعنوان آموزش تکمیلی حضور داشته باشند.

 

میداوودی در پایان عامل موفقیت یک آرایشگر را رضایت مشتری و امنیت محل کسب عنوان کرد و افزود: مهمترین هدف من در شغل میکاپ و گریم این است که همیشه اطلاعاتم را در این زمینه ارتقا بدهم و سعی کنم در حوزه کاری خود جز بهترین ها باشم و بانوانی که به من و محل کارم مراجعه کنند در بهترین شرایط به روزترین خدمات را دریافت کنند.

https://hoorkhabar.ir/699966کپی شد!
82
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.