مشاغل شهری در اهواز ساماندهی نشده اند

هورنیوز – حجت‌الله زارع زاده ظهر امروز چهارشنبه در نطق پیش از دستور شانزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی کلان‌شهر اهواز با تأکید بر اینکه در وکالتی که مردم به ما داده‌اند بی‌شک ما مسئول هستیم و باید به وظایف قانونی خودمان به‌ درستی عمل کنیم، اظهار کرد: اعضای شورای شهر باید ناظر بر عملکرد مدیران شهرداری باشند و برای احقاق حقوق مردم اجازه مصالحه، کوتاهی و سهل‌ انگاری نداریم.

 

نایب‌ رئیس شورای شهر اهواز به چند مطالبه عمومی مردم اشاره کرد و گفت: با توجه به تعدیل شرایط کرونا و مناسب شدن شرایط آب و هوا خانواده‌ها علاقه‌مند به استفاده از پارک‌ها و بوستان‌ های موجود در شهر هستند اما شاهد استقرار گسترده بساط قلیان به‌ خصوص در پارک‌های اصلی شهر مانند پارک ۴۲ هکتاری هستیم.

 

وی با بیان اینکه این صحنه‌ ها زیبنده شهر نیست، تصریح کرد: برای هر ترک فعلی نیز انواع دلایل و گاهی بهانه‌ها مطرح می‌شود اما سوال اینجاست که چه کسی باید پاسخگوی این صحنه‌ های ضد فرهنگی در پارک‌ های شهر باشد.

 

زارع زاده ادامه داد: مردم از این شرایط گله‌ مند هستند و تا زمانی که اقدام به‌ موقع با یک موضوع و پدیده رخ ندهد قطعاً نتیجه همان چیزی است که مشاهده می‌کنیم.

 

وی با اشاره به مشکلات دیگر پارک‌ ها از جمله نظافت مناسب و بهداشت، روشنایی، وضعیت سرویس‌های بهداشتی تشریح کرد: در این فصل که مردم تمایل بیشتری به استفاده از فضای پارک‌ ها دارند ازاین‌ رو ضروری است که به آنها توجه بیشتری بشود و نسبت به رفع نواقص موجود تسریع شود.

 

قانون در نظم شهری حاکم نیست

زارع زاده عنوان کرد: سازمانی بنام سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری داریم اما تنها چیزی که در عمل مشاهده نمی‌شود، موضوع ساماندهی مشاغل شهری و آشفتگی و درهم‌ ریختگی موجود در وضعیت شهر است.

 

وی افزود: این سازمان برای شرایط موجود چه توضیحاتی دارد و چه اقدامات پیشگیرانه و راهکارهای عملی برای ساماندهی این شرایط پیگیری می‌کند؟ چون آنچه مشاهده می‌شود حاکم نبودن قانون در نظم شهری است؛ پس این سازمان باید ضمن توضیحات کافی با یک برنامه عملی مناسب نسبت به ساماندهی مشاغل در سطح شهر اقدام کند.

 

زارع زاده یکی دیگر از مهم‌ترین مشکلات شهر را نظافت آن دانست و عنوان کرد: باید اذعان داشت که کیفیت نظافت شهر مطلوب نیست و مردم بدانند شهرداری ماهیانه مبلغ بسیار زیادی را برای جمع‌آوری و رُفت و روب شهر هزینه می‌کند اما خروجی کار چیزی است که اکنون مشاهده می‌شود و ما تا چه زمانی باید نظاره‌گر باشیم.

 

وی تأکید کرد: امروز وظیفه دارم در این صحن به‌عنوان صدای رسای مردم بگویم که مطالبه اولیه مردم از ما «پل، مترو، روگذر و… نیست!» مطالبه مردم رسیدگی مناسب و با کیفیت به نظافت، پاکیزگی و نشاط و زیبایی شهر است.

 

زارع زاده گفت: از همین تریبون به نمایندگی از مردم و جایگاه شأن نظارتی شورای شهر به متولیان امر اعلام می‌کنم هرچه سریع‌تر نسبت به وضع موجود نظافت و پاکیزگی مستمر و پایدار شهر ترتیب اثر عملی بدهند.

 

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر

https://hoorkhabar.ir/699984کپی شد!
53
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.