این مقدار فقر در اندیکا با گذشت ۴۲ سال از انقلاب، فاجعه است!

هورنیوز – عبدالجلال ایری با اشاره به گزارش کمیسیون از زلزله یک ماه گذشته اندیکا و حضور اعضای کمیسیون در این شهرستان، اظهار کرد: در حال بازدید میدانی از مناطق زلزله زده هستیم.

 

وی در خصوص بازدید رئیس جمهور از این شهرستان زلزله زده پس از یک ماه، گفت: اندیکا با فقر و محرومیت شدید مواجه است و متاسفانه ابعاد زلزله در این شهرستان بالاست.

 

ایری با بیان اینکه سازه های این شهرستان که [در ایران اسلامی] جز یکی از محروم ترین نقاط کشور است، فاقد هیچ گونه ملات و استحکامات می باشد و تماما ساخته شده از سنگ و چوب است، افزود: علت خسارات مالی و تخریبی به دلیل فاجعه اقتصادی این مناطق است.

فاجعه اقتصادی منجر شده سازه هایی احداث شود که فاقد هرگونه مقاومت باشد و لذا این زلزله در وهله اول شکاف میان مناطق محروم و برخوردار را نشان داده است.

 

به گفته سخنگوی کمیسیون عمران مجلس، زلزله ای در این سطح نباید منجر به تخریب بسیار زیاد گردد؛ آن هم تخریبی که غالب نقاط مسکونی را تخریب کند!

 

وی ادامه داد: بناها هیچگونه سازه آجری یا بتنی یا آهنی ندارد و صرفا از چوب و خشت و سنگ بوده است و تفاوت بین محرومیت و برخورداری را نمایان می سازد و نشان می دهد تا زمانی که ساختار اقتصادی این مناطق احیا نشود، مردم درپی احداث سازه های محکم و مقاوم نخواهد رفت.

 

ایری گفت: ابتدا باید فکری برای اقتصاد این مناطق اندیشید تا از محرومیت خارج شوند؛ در غیر این صورت بعید به نظر می رسد با احداث سازه های مقاوم، کاری از پیش برود.

 

این نماینده مجلس افزود: ما پیگیر این موضوع خواهیم بود تا گزارش نیز در صحن علی قرائت شود و کمک حال مردم محروم این مناطق باشد.

 

ایری وجه دیگر فقر در این مناطق را نبود آب آشامیدنی عنوان کرد و افزود: این مناطق حتی امکانات اولیه ندارد و پس از گذشت ۴۲ سال از انقلاب، وجود چنین مناطقی فاجعه است.

 

وی تصریح کرد: امروز نباید شاهد چنین مناطقی آن هم پس از گذشت ۴۰ و اندی سال از پیروزی انقلاب باشیم. این محرومیت باید به فوریت از چهره این مناطق زدوده شود تا سوانح طبیعی هم کارساز نباشد.

 

ایری ابراز امیدواری کرد که با تلاش هایی که در آینده صورت می گیرد، مسیر به سمت و سویی هدایت شود تا محرومیت از چهره این مناطق برداشته شود.

 

آزاده خواجه نصیری

https://hoorkhabar.ir/699609کپی شد!
114
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.