شهید لندی صفحه جدیدی در آثار شهدا گشود

هورنیوز – وی در دیدار خانواده شهید علی لندی، نوجوان ۱۵ ساله فداکار، افزود: شهید لندی درس بزرگی برای جامعه و سرمشقی برای همه مسلمانان است، به‌ویژه در زمان کنونی که دشمنان علیه اسلام صف کشیدند.

 

آیت‌الله نوری همدانی با بیان این‌که شهادت وی توام با ایثار و از خود گذشتی بود، اضافه کرد: شهادت در راه خدا اقسام مختلفی دارد؛ از ابتدای اسلام، شهیدان را با امتیازاتی که به وجود آمده بود، می‌شناساندند؛ لذا در معرفی شهدا باید به این وجه تمایز توجه کرد.

 

وی با اشاره به مقام شهدا،‌ بیان کرد: جایگاه شهید نزد پروردگار به اندازه‌ای بلند است که گفتار و قلم از بیان آن ناتوان است؛ ائمه معصومین(ع) در دعاهای خود از خداوند، شهادت را طلب می‌کردند.

 

وی خطاب به خانواده شهید لندی، گفت: شما بهترین قربانی در راه خدا دادید و شهید لندی نزد خداوند مقام بالایی دارد.

 

آیت‌الله نوری همدانی گفت: این شهادت، اجر و فضیلت فراوانی دارد و تربیت چنین فرزندی، خدمت بسیار بزرگی است.

 

جشنواره نوجوان فداکار با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تجلیل از مقام شهید علی لندی هم‌ زمان با روز بسیج دانش‌آموزی و چهلم این شهید با حضور آیت‌الله نوری همدانی و خانواده شهید لندی در شهر قم آغاز به کار کرد.

 

شهید علی لندی یکم مهر ۱۴۰۰ در کمک‌رسانی به ۲ حادثه دیده آتش‌سوزی در شهرستان ایذه به شهادت رسید؛ این شهید دانش‌آموز در زمان شهادت ۱۴ سال داشت.

 

وی در رشته‌های کشتی، فوتبال و کنگ فو فعال و دارای مقام بود.

 

عموم‌ علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و شرکت در جشنواره نوجوان فداکار می‌توانند به نشانی اینترنتی www.alilandi.com مراجعه نمایند.

https://hoorkhabar.ir/699601کپی شد!
24
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.