بازگشت حقوق های نجومی به بیت المال پیگیری شود/ مسئولان پاک‌دست و فسادستیز بر سرکار بیایند/ از مردم این استان احساس شرمندگی داریم

هورنیوز – حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای امروز (ششم آبان ماه) در بدو ورود به اهواز در جمع خبرنگاران ضمن تشریح اهداف سفر خود به خوزستان، اظهار کرد: خوزستان، استانیست که از جهات مختلف مثال زدنی است. خوزستان در طول قرن ها مدافع اهل بیت، دین و ارزش های دینی بوده است.

 

رئیس قوه قضاییه گفت: خوزستان در زمان دفاع مقدس هزاران شهید، جانباز و ایثارگر را تقدیم انقلاب کرده است. مدال و شهادتی که حضرت امام به مردم عزیز خوزستان داد، یک شهادت بی مانند است؛ حضرت امام فرمود که مردم خوزستان دین خود را به اسلام ادا کردند که این یک شهادت بسیار بزرگ و افتخار است.

 

وی ادامه داد: خوزستان با سابقه تاریخی درخشان در زمینه های مختلف و دارای دانشمندان، علما، شاعران و امکانات مادی مختلف از جمله رودهای پرآب و زمین های گسترده و حاصلخیز است. همچنین خوزستان به عنوان یکی از مراکز مهم آموزش عالی کشور و این که دارای ده‌ها دانشگاه و حوزه های علمیه است، دومین قطب اقتصاد کشور به شمار می رود.

 

محسنی اژه‌ای عنوان کرد: در خوزستان نباید بیکاری و مشکلات اقتصادی برای مردم وجود داشته باشد. مردم خوزستان سزاوار هستند تا بهترین خدمات برای آن ها ارائه شود اما متاسفانه برخی از مشکلات در استان وجود دارد که همه باید برای حل این مشکلات تلاش کنند.

 

وی ادامه داد: امروز همه مسولان از رئیس جمهور و رئیس مجلس شورای اسلامی، سایر دستگاه های اجرایی و قوه قضاییه مصمم هستند که همه توان خود را برای رفع مشکلات کشور و به خصوص استان خوزستان به کار بگیرند.

 

رئیس قوه قضاییه گفت: به عنوان یک خادم مردم در قوه قضاییه مصمم شدم تا با سفر به خوزستان و نظاره از نزدیک و همچنین با دریافت گزارش هایی که از قبل تهیه شده است، در حد ممکن و مقدور مشکلات قضایی و مشکلاتی که توسط دستگاه قضا می توان آن ها را حل کرد، مرتفع کنیم.

 

حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در بخش دیگر سفر خود با جمعی از اقشار مختلف مردم در اهواز دیدار و گفتگو کرد

 

در این دیدار ابتدا نماینده خانواده شهدا و ایثارگران به صحبت پرداخت و خواستار رسیدگی به وضعیت خانواده شهدا و حل مشکلات در بخش‌های مختلف شد.

 

در ادامه، نماینده روحانیون و طلاب خواستار استفاده از ظرفیت طلاب و روحانیون برای کم کردن فشار بار کاری روی قضات و و کارکنان دستگاه قضا شد. زمینه‌سازی برای استفاده از ظرفیت طلاب و روحانیون برای آموزش و پیشگیری از جرایم از دیگر خواسته‌های نماینده روحانیون و طلاب در این دیدار بود.

 

نماینده اساتید و دانشگاهیان خوزستان نیز خواستار حل مشکلات این اقشار در بحث معیشتی شد. همچنین از رئیس قوه قضاییه درخواست کرد که پیگیری شود قضاوت در زمره مشاغل سخت قرار گیرد.

 

راه‌اندازی مراکز قرآن کریم در دادگستری‌ها و توجه به اهمیت رسانه و تبلیغات از جمله دیگر پیشنهاداتی بود که نماینده اساتید و دانشگاهیان در این دیدار مطرح کرد.

 

نماینده عشایر لر خوزستان نیز در این دیدار از اقدامات شایسته قوه قضاییه در بخش‌های مختلف تشکر کرد و خواستار رسیدگی و حمایت از عشایر، دامداران و کشاورزان شد. ورود سازمان بازرسی کشور به مساله ارز اختصاص یافته به نهاده‌های دامی و واکسیناسیون دامی از دیگر خواسته‌های نماینده عشایر لر در دیدار با رئیس قوه قضاییه بود.

 

نماینده قوم عرب خوزستان نیز در این دیدار خواستار رسیدگی به مشکلات آب و حل مسائل کشاورزی و اشتغال شد. ارائه راهکار برای مسائل و مشکلات اقشار مختلف، محرومیت‌زدایی و رفع تبعیض از طبقه فرودست جامعه از دیگر خواسته‌های نماینده قوم عرب در دیدار با محسنی اژه‌ای بود.

 

نماینده قوم بختیاری خوزستان نیز با اشاره به اینکه توجه به خوزستان توجه به امنیت کشور است، خواستار ایجاد اشتغال و حل مساله اشتغال در استان شد. حل مسائل مربوط به اراضی و قلمروها در مناطق زاگرس و حل مسائل مربوط به عشایر از دیگر خواسته‌های مطرح‌شده در این نشست بود.

 

در این دیدار، نماینده نویسندگان خوزستان و نماینده آموزش و پروش نیز سخنرانی کردند و خواستار رسیدگی به مشکلات حوزه‌های خود شدند.

 

در قسمت دیگر از این جلسه حجت الاسلام و المسلمین سید محمدنبی موسوی‌فرد نماینده ولی فقیه در استان خوزستان اظهار کرد: یکی از پایه‌های اصلی نظام جمهوری اسلامی، اجرای عدالت اجتماعی است اما بر اساس گفته مقام معظم رهبری، نمره قابل قبولی در این زمینه کسب نکرده‌ایم.

وی افزود: گام‌های موثری برای حل مشکلات و تحقق عدالت اجتماعی برداشته شده است و به آینده امیدواریم.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: شکاف طبقاتی باید از بین برود و عدالت اجتماعی به معنای واقعی کلمه در خوزستان مستقر شود.

 

موسوی‌فرد با بیان اینکه در گام دوم انقلاب اسلامی شرایط برای اجرای عدالت اجتماعی ‌فراهم شده است، گفت: همه دولت‌ها برای حل مشکلات خوزستان تلاش کرده‌اند اما تا نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم و باید برای حل مشکلات استان خوزستان تلاش کرد.

 

وی افزود: امروزه فاصله و شکاف طبقاتی به وجود آمده به دلیل این است که برخی از مسئولان در جایگاه خود قرار نگرفته‌اند.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه زیبنده نیست که یک نفر حقوق نجومی بگیرد، گفت: در خوزستان برخی مسئولان را داریم که حدود ۳۵ تا ۴۵ میلیون تومان حقوق می‌گیرند اما در همان اداره‌ها افرادی حقوق ۴ یا ۵ میلیون تومانی می‌گیرند و در گذران زندگی خود مشکل دارند.

 

وی با بیان اینکه کاخ‌های ۲۰۰ میلیاردی در خوزستان داریم، بیان کرد: در شرایط کنونی برای اصلاح امور باید مسئولان پاک‌دست و فسادستیز بر سر کار بیایند؛ مدیران باید جهادی کار کنند و انقلابی باشند.

 

موسوی‌فرد با بیان اینکه از رئیس قوه قضاییه درخواست داریم اقدامی شود تا دستمزدهای بالا به بیت‌المال بازگردد و متعادل شود، افزود: برای حل مشکلات، نمی‌توان در چند ماه معجزه کرد و باید به دولت انقلابی فرصت داد تا روزنه امیدی برای مردم ایجاد شود.

 

وی گفت: همچنین امیدواریم اقدامی در دستگاه قضا انجام شود تا دست افراد فاسد و زمین‌خوارهایی که در استان خوزستان وجود دارند، کوتاه شود.

 

وی در بخش دیگر سفر خود در جمع صنعتگران استان خوزستان با تاکید بر اینکه اصلاح و بهبود رویه های قضایی جزو اولویت های کاری قوه قضائیه قرار گرفته است اظهار داشت: این بازنگری در این‌ زمینه باعث پیشگیری از مشکلات احتمالی به خصوص در حوزه تولید می شود.

اژه ای با بیان اینکه اعمال برخی محدودیت ها به واسطه ارائه گزارش‌های احتمالی در خصوص افراد(صاحبان کسب و کارها)، باعث تضعیف روند تولید و تداوم فعالیت های دربرگیرنده حوزه اشتغال‌ می شود گفت: لازم است این موضوع با راهکارهای قانونی رفع شود تا ضمن انجام بررسی ها، فعالیت های اقتصادی نیز ادامه داشته باشد.

 

وی با بیان اینکه اقتصاد ایران، بانک محور است افزود: در این زمینه باید ساختارهای اجرایی و قانونی، آسیب شناسی شود تا در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری رشد اقتصادی محقق شود.

 

محسنی اژه ای با اشاره مجدد به موضوع محدودیت هایی که برای صاحبان کسب و کارها ایجاد می شود گفت: به عنوان مثال، زمانی که به واسطه مشکلات بانکی و یا مالیاتی، فرد ممنوع الخروج می شود ممکن است وی از این اعمال محدودیت باخبر نشود که این موضوع چالش های خاص خود را ایجاد

می کند.

 

رئیس قوه قضائیه افزود: این‌افراد دارای روابط کاری، اقتصادی و فرهنگی متعددی هستند که اگر محدودیتی برای آنها ایجاد می شود باید از آن مطلع گردند.

وی تصریح کرد: در برخی موارد نیز، حتی بعد از اینکه مشکل مربوط نیز برطرف می شود، محدودیت‌های ایجاد شده پابرجا می ماند و رفع آن(محدودیت ها) علیرغم حل مشکل، زمان‌بر خواهد شد.

 

این مقام مسئول همچنین به برخی موازی کاری ها بین دستگاه قضایی و بخش های دولتی برای پیگیری مشکلات واحدهای اقتصادی و تولیدی اشاره کرد و گفت: ظرفیت لازم برای مشارکت و همکاری دادگستری و دولت جهت تصمیم گیری در خصوص موارد مربوط به فعالان اقتصادی وجود دارد که از جمله آن ستاد تسهیل و رفع موانع تولید است.

 

رئیس قوه قضائیه یادآورد شد: این همکاری می تواند باعث جلوگیری از ورود پرونده های قضایی به دادگستری ها شود.

 

از سویی دیگر صادق خلیلیان استاندار خوزستان نیز در این جلسه گفت: امیدواریم سفر رئیس قوه قضاییه به خوزستان منشا خیر و برکت برای استان باشد.

وی افزود: خوزستان یکی از استان های قطب صنعتی کشور است اما صنایع استان با مسایل و مشکلاتی در حوزه های مختلف مواجه است که باید نسبت به رفع این مسایل تلاش شود.

 

استاندار خوزستان گفت: برخی از نواحی، شهرک های صنعتی و همچنین صنعتگران استان مطالباتی از شرکت های بالا دستی دارند که باید نسبت به پرداخت آن ها اقدام شود.

 

خلیلیان عنوان کرد: همچنین برخی از صنایع و تولید کنندگان استان بدهی های به تامین اجتماعی و مالیات دارند که برای آن ها مشکل ساز شده است.

 

وی ادامه داد: برخی از تولیدکنندگان در خوزستان به دلیل مسایلی که در رکود برای آن ها به وجود می آید، مشکلاتی با بانک ها دارند که برای حل این مشکلات نیز باید تصمیم گیری شود.

 

استاندار خوزستان گفت: بیشتر صنایع خوزستان با قدرت به کار تولید می پردازند و حتی نیاز برخی از دیگر استان های کشور را تامین می کنند. صنعتگران خوزستان با تمام توان در حال تلاش و تولید برای عمران و آبادانی استان و کشور هستند.

 

وی در پایان بیان کرد: عمران و آبادانی خوزستان در پیوند با عمران و آبادانی کشور است و با یکدیگر هم افزایی دارد.

 

رئیس دستگاه قضا در آیین تلبیس جمعی از طلاب حوزه علمیه اهواز با حضور در این حوزه گفت: در دهه پنجم انقلاب باید به عدالت اجتماعی مدنظرانقلاب اسلامی نزدیک شویم.

حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه ای طلاب حوزه های علمیه خوزستان را به رعایت تقوا، پرهیزکاری و دوری از دنیاطلبی دعوت کرد و گفت: در دهه پنجم انقلاب باید به عدالت اجتماعی مدنظر انقلاب اسلامی نزدیک شویم و طلاب و روحانیون در این زمینه نقش ویژه‌ای دارند.

 

وی با اشاره به تعداد زیاد طلاب حوزه های علمیه خوزستان گفت: با این تعداد طلبه و روحانی خوزستان نباید قاضی غیربومی داشته باشد.

اژه ای از حوزه‌های علمیه خوزستان خواست که دستگاه قضایی را به ویژه در حوزه نیروی انسانی کمک کنند.

 

از سویی دیگر حجت الاسلام و المسلمین حسن درویشیان در حاشیه بازدید از تاسیسات طرح آماک (جمع‌آوری گازهای همراه با نفت) در اهواز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: گاز همراه تولید نفت که از چاه ها خارج می شود در این منطقه جمع آوری و به گاز شیرین تبدیل می شود تا برای مصارف داخلی مورد استفاده قرار بگیرد.

وی افزود: بخش قابل توجهی از فلرهای نفتی که می سوزد، باید طبق ماده ۴۸ قانون برنامه ششم توسعه، زودتر از این جمع آوری و به گاز شیرین تبدیل می شد تا به مصرف داخلی برسد یا صادر شود.

 

رییس سازمان بازرسی کل کشور گفت: بخشی از طرح آماک انجام شده اما بخش قابل توجهی از این طرح اجرایی نشده است و این ترک فعل دو زیان برای ما دارد.

 

درویشیان عنوان کرد: یکی از زیان ها این است که سود حاصل از این گازها در اثر سوزاندن گاز از دست می رود و براساس برآوردها چیزی حدود ۳ میلیارد دلار در سال تا ده ها میلیارد دلار از دست می رود، در صورتی که اگر این گازها جمع ‌آوری و به محصول تبدیل شوند، ده ها میلیارد دلار برای کشور سودآوری دارند.

 

وی با بیان این که سوزاندان این گازها، هدر رفت سود حاصل از این نعمت الهی است و خسارات زیست محیطی به همراه دارد، ادامه داد: سوزاندن این گازها آثار زیست محیطی به دنبال داشته و مشکلات و امراضی را برای اهالی و مردم این منطقه ایجاد می‌ کند.

 

رییس سازمان بازرسی کل کشور بیان کرد: امروز بررسی میدانی از طرح جمع آوری گازهای همراه نفت انجام و موانعی که برای اجرا نشدن کامل قانون جمع‌ آوری این گازها بوده بررسی شد.

 

وی همچنین در حین بازدید از انبار تملیکی خوزستان در شهرستان کارون با مدیر کل اموال تملیکی خوزستان تماس تلفنی گرفت و خواستار رسیدگی فوری به وضعیت این انبارها شد.

درویشیان در این تماس تلفنی دستور داد تا لیستی از کالاهای ذخیره شده در این انبار تهیه شود.

 

حجت الاسلام و المسلمین درویشیان شرایط نگهداری کالاها را در این انبارها نامناسب عنوان کرد و خواستار بهبود شرایط نگهداری کالاهای ذخیره شده در این انبار شد.

 

در قسمت دیگر سفر مسئولین قضایی کشور به خوزستان حجت الاسلام شکراله بهرامی رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح در بازدید از شهر دزفول در جمع خبرنگاران گفت: طرح بازگشت به سنگر برای افرادی که ترک خدمت کرده در حال اجراست که در آن، افراد به خدمت می روند و پرونده آنها تا آخر خدمت نگهداری می شود و در پایان خدمت نیز از تخفیف قانونی حتی معافیت از کیفر بهره مند خواهند شد.

وی افزود: در این طرح تبدیل مجازات، تعلیق مجازات و تعلیق تعقیب برای این افراد اجرا خواهد شد.

 

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح در خصوص پرونده شهادت یک مامور انتظامی در صفی آباد دزفول نیز گفت: این پرونده در دادگستری دزفول فعال است و با توجه به اینکه سرعت‌ در رسیدگی پرونده همراه با دقت مدنظر برنامه تحولی قوه قضاییه است باید به این پرونده به سرعت رسیدگی و برای فردی که مرتکب این عمل شده حکم صحیح شرعی صادر شود.

 

حجت‌الاسلام بهرامی اجرای حکم را منوط به نظر اولیای دم دانست و از قاضی پرونده خواست به سرعت به این پرونده رسیدگی شود.

 

وی مصونیت و صیانت از نیروهای مسلح را وظیفه سازمان قضایی نیروهای مسلح دانست و گفت: پیشگیری از وقوع جرم، آموزش قضات و کارمندان و رسیدگی به جرایم برنامه این سازمان هستند.

 

حجت‌الاسلام بهرامی افزود: در شرایط کرونایی به صورت جدی در آگاه‌سازی فعال بودیم و میلیونها نفر ساعت آگاه سازی انجام شد تا اقدامات بر پایه آگاهی کارکنان انجام شوند.

 

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح، دیدار با کارمندان و قضات شهرستان دزفول، شرکت در نشست شورای تامین، دیدار با قضات و کارمندان دادسرای نظام دزفول و دیگر مجموعه‌های قوه قضاییه در دزفول را از برنامه های سفر خود به این شهرستان بیان کرد و ادامه داد :در این دیدارها مشکلاتی که در دزفول وجود دارد به رییس قوه قضاییه منتقل خواهند شد تا نسبت به برطرف شدن آنها اقدام شود.

 

در سویی دیگر حجت الاسلام والمسلمین محمد جعفر منتظری با حضور در بندر امام خمینی(ره) خوزستان و در جریان بازدید انبارهای این شهرستان گفت: با توجه به اینکه این کالاها با سلامت مردم در ارتباط هست بایستی هر چه زودتر از انبارها خارج ومعدوم شوند.

وی اظهار داشت: برخی کالاها مثل برنج و ذرت هم در انبارها مانده که باید تعیین تکلیف شوند.

 

دادستان کل کشور گفت: با توجه به حساسیت بندر امام و نقش مهم آن در صادرات و واردات کالا از این بندر نظارت بر کار آن در دستور کار قوه قضاییه قرار دارد و ما به صورت ویژه به امور مربوطه نظارت می کنیم.

 

وی اظهار داشت: موارد زیادی در جریان این بازدید مشاهده کرده ام که امروز در نشستی با رییس قوه قضاییه در اهواز آنها را مطرح و برای برون رفت از مشکلات راهکارهایی ارائه خواهیم داد.

 

حجت الاسلام منتظری گفت: برخی از مسوولان شرکت‌های بخش خصوصی فعال در بندر امام مشکلاتیرا عنوان کردند که حتما این موارد را پیگیری خواهم کرد.

 

وی گفت: حمایت از سرمایه گذاران سیاست جدی قوه قضاییه است چرا که سرمایه گذاران نقش مهمی در پیشبرد اقتصاد کشور و در نهایت رفاه عمومی دارند و حقشان است که از حمایت نظام بهره مند شوند.

 

اما حجت‌الاسلام صادق رحیمی معاون قضائی قوه قضائیه در سفر به آبادان و حضور در گلزار شهدای این شهر در جمع خبرنگاران گفت: رییس جمهوری که دومین شخص نظام در حال خدمت است از خانواده قوه قضائیه بوده و ریاست قوه قضاییه و ریاست مجلس شورای اسلامی با هم هماهنگ هستند و ما معتقدیم در سایه این هماهنگی انشاالله اتفاقات خوبی در آینده به وجود خواهد آمد و مشکلات ملت روزبه‌روز کمتر خواهد شد.

وی بیان کرد: ملت عزیز ایران شایسته بهترینها هستند و مسئولان موظفند بهترین خدمات بدون منت به آنها ارائه کنند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمی اظهار داشت: خوزستان و شهرستان‌های آبادان و خرمشهر حق بزرگی بر گردن این ملت و مسوولان نظام دارند و در هشت سال د فاع مقدس خسارت زیادی به این۲ شهر وارد شد و اموال و املاک مردم خراب شد و سالهای متوالی به عنوان جنگ زده در مناطق ایران با وضعیت اسفباری زندگی کردند.

 

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله جمی امام جمعه فقید آبادان در هشت سال دفاع مقدس گفت: نماز جمعه در زمان جنگ تحمیلی در آبادان تعطیل نشد و گاها فقط رزمندگان در نماز جمعه شرکت می‌کردند.

 

معاون قضائی قوه قضائیه گفت: احساس می‌کنم نتوانستیم آنچه شایسته مردم آبادان و خرمشهر است به عنوان وظیفه خود انجام دهیم چرا که چهره فقر و محرومیت در استان خوزستان و آبادان نمایان است و باید تلاش کرد تا مشکلات کم شده و علاقه مردم به نظام بیشتر شود.

 

در سویی دیکر ذبیح اله خداییان سخنگوی قوه قضائیه در نشست قضات و کارکنان دستگاه قضایی اندیمشک در سرسرای شهید قاسم زاده افزود: دستگاه قضایی باید با اجرای عدالت، اقتدار و عزت خود را حفظ کند یعنی زمانی که قاضی ما به پرونده رسیدگی، و می‌خواهد حکم صادر کند غیر از خدا و قانون چیز دیگری را مد نظر قرار ندهد و تبعیض قایل نشود.

وی با بیان اینکه اقتدار ما همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند به ایستادگی بر سر حرف حق است گفت: اگر بر سر حرف حق ایستادگی و اصرار داشتیم و در عمل اجرا کردیم، مردم طعم شیرین آن را خواهند چشید.

 

خداییان افزود: در این صورت اعتماد مردم هر روز بیشتر می‌شود و امید در دل عموم زنده می‌ماند.

 

وی ادامه داد: همکاران ما در دادگستری، برای شناسایی حق خسته نشوند و تلاش کنند تا با بررسی و تلاش مضاعف، احقاق حق شود.

 

خداییان بیان کرد: اگر ما برای جمع آوری مدارک و مستندات در پرونده خسته شویم احتمال می رود در شناخت حق دچار اشتباه شویم.

 

وی با تاکید بر ضرورت حفظ رفتار علوی در بین کارکنان و مجموعه دستگاه قضایی گفت: داشتن زبان نرم در برخورد با مردمی که با ناراحتی به دستگاه قضایی پناه می برند ضرورت دارد.

 

سخنگوی قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنان خود، بر ضرورت سرعت بخشی به روند بررسی پرونده‌های قضایی تاکید کرد.

 

وی همچنین صلح‌ و سازش و تقویت روحیه اسلامی را در بین اقشار مختلف ضروری دانست و افزود: کمک گرفتن از بزرگان و ظرفیت های محلی برای این موضوع بسیار مهم است و مانع اختلافات بعدی در برخی پرونده‌ها می‌شود.

 

همچنین محمدمهدی حاج محمدی رئیس سازمان زندان‌ها صبح امروز پس از ورود به خوزستان جهت سرکشی از زندان‌های این استان، در مراسمی ویژه جشن ازدواج و اهدای ۱۴ سرویس جهیزیه کامل به ۱۴ زوج که فرزند مددجویان کنونی زندان‌ها هستند، حضور یافت.

 

وی در این مراسم که با حضور مادر شهیدان فرجوانی و دختر شهید نادر حمید از شهدای مدافع حرم اهلی بیت(ع) نیز همراه بود، گفت: حضور در چنین جمعی، مایه مسرت و نعمت و روزی ماست. خداوند به من توفیق داده است که خدمتگزار مردم به‌ویژه گرفتاران باشیم و اینگونه هم در این جشن حاضر شدم.

 

عضو شورای عالی قضایی اشاره داشت: برای درمان دردها، به دارو مراجعه می‌کنیم؛ برخی درمان‌ها نیز نیازمند داروی تلخ و رنج‌آور است اما بازهم به امید درمان تحمل می‌شود. در نگاه نظام اسلامی، عزیزانِ شما که میهمان ما هستند، به مثابه درمان برای انگیزه‌های مجرمانه در زندان هستند؛ لذا قصد نظام اسلامی نه آزار مجرم و نگهداری صرف او، بلکه متنبه شدن و اصلاح و تربیت اوست.

 

هم از مجرم و هم از خانواده آنان صیانت خواهیم کرد

رییس سازمان زندان‌ها افزود: هرگز در جرم مجرم، خانواده او را مقصر نمی‌دانیم و اجرای اینچنین برنامه‌های ارزشمندی مبین این است که هم توجهمان به مجرم است هم خانواده آنان و بنا داریم از هر دو صیانت کنیم.

 

حاج‌محمدی در ادامه ابراز کرد: کانون خانواده نیازمند خودمراقبتی است؛ در مورد اینکه خانواده بداند چه نوع روزی بر سفره می‌آورد یا با چه افرادی رفت و آمد دارد و یا اینکه چه کسی را به دوستی برگزیده و… ، به ما سفارش شده است که مراقب هم باشیم تا به آسیب و مشکل مبتلا نشویم. لذا اگر خانواده به لذت کاذب ناشی از بزه مشغول نباشد، درد زندان و مشکلات آن را متحمل نمی‌شود.

 

وی همچنین خطاب به زوجین فرزندان زندانی که امروز آغاز زندگی و ازدواج خود را با دریافت جهیزیه‌های اهدایی جشن گرفتند، گفت: درگیر آرزوهای دست‌نیافتنی و یا آمال مالی نباشید. برخی از این‌ها همانند دربند و محصور کردن زندگی می‌ماند. امیدوارم شما زوج‌های جوان با مراقبت از یگدیگر زندگی سعادتمندانه‌ای را پای‌ریزی کنید.

 

۱۰۰ هزار بسته معیشتی به خانواده زندانیان کشور اهدا شد

حاج‌محمدی در خاتمه با تاکید بر اینکه مقام معظم رهبری بسیار دغدغه‌مند افراد گرفتار و محروم هستند گفت: این خدمات حمایتی و اجتماعی، در راستای رفع مشکلات شما و اجابتی بر دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب است.

 

رئیس سازمان زندان‌های توضیح داد: از ابتدای امسال تاکنون نزدیک به ۱۰ هزار بسته معیشتی و بالغ بر ۵ و نیم میلیارد تومان کمک‌های نقدی و غیرنقدی به خانواده مددجویان اهدا شده و این کمک‌ها همچنان ادامه می‌یابد.

 

گفتنی است در ادامه این مراسم خطبه عقد نمادین جهت ۱۴ زوج قرائت شد و زوج‌های جوان سرویس جهیزیه و کارت هدیه ۵۰ میلیون ریالی خود را از سوی رئیس سازمان زندان‌ها و مادر شهیدان فرجوانی دریافت کردند. حضور زوجین مذکور در آغاز زندگی در گلزار شهدای اهواز و تجدید میثاق با شهدای مدافعین حرم به عنوان بخشی دیگر از این مراسم به انجام رسید.

 

شایان ذکر است ۱۴ زوجی که امروز مراسم ازدواج آنان با اهدای جهیزیه کامل برگزار شد، فرزند پدر یا مادران مددجویی هستند که هم‌اکنون به دلیل ارتکاب جرایم مختلف حتی جرائم امنیتی در حبس به سر می‌برند.

 

در ادامه این سفرها حجت الاسلام نورالله قدرتی معاون حقوقی قوه قضائیه در جلسه شورای اداری شهرستان مسجدسلیمان گفت: با توجه به ظرفیت بالایی که در این شهرستان وجود دارد قابل پذیرش نیست که این شهرستان با آمار بالای ۴۰ تا ۵۰ درصد بیکاری مواجه باشد.

معاون حقوقی قوه قضائیه تصریح کرد: باید همه ما پای کار بیاییم تا بررسی شود با وجود این همه امکانات و ظرفیت چرا این شهرستان با مشکلات زیادی مواجه است، هیچ مسئولی نباید در این زمینه کم کاری کند.

 

همچنین در یکی از جلسات مهم این سفر حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در مورد بررسی آخرین وضعیت پرونده شرکت هفت تپه پس از واگذاری به دولت، با اشاره به بررسی و مطالعه مشکلات استان خوزستان اظهار داشت: احساس می‌کنم باید برای حل‌ مشکلات این استان تلاش مضاعف و ویژه‌ای صورت گیرد چرا که حیف است استانی با این همه ظرفیت مادی و معنوی با این حجم از مشکلات مواجه باشد.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به تلاش دشمنان و شیطان‌صفتان گفت: بدخواهان تلاش می‌کنند از کوچکترین ضعف‌ها بهترین استفاده را ببرند و امروز بر اثر همین ضعف‌ها، مشکلات و ناهنجاری‌های اجتماعی زیادی در استان خوزستان به وجود آمده که انسان هم تاسف و هم احساس مسئولیت بیشتر می‌کند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با بیان اینکه مسئله اقتصاد، تولید و حمایت و رونق تولید داخلی مهمترین مسئله امروز است که مقام معظم رهبری در یک دهه گذشته به ویژه در سال‌های اخیر بر آن تاکید فراوان داشتند گفت: اگر در عرصه تولید بتوانیم سرآمد شویم می‌توانیم دشمن را ناامید کرده و همانطور که در جنگ نظامی و بعد از آن جنگ سیاسی پیروز شدیم در این عرصه نیز دشمن را شکست دهیم.

 

رئیس قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برخی مشکلات ناشی از واگذاری‌های مسئله‌دار بنگاه‌های دولتی به بخش خصوصی اظهار داشت: بدون تردید در گذشته اشکالاتی در واگذاری‌هاست.

 

رئیس قوه قضاییه با ابراز خرسندی از گزارش وضعیت کنونی مدیریتی شرکت هفت‌تپه در جلسه از سوی مسئولین گفت: خوشبختانه اکنون آن طور که اعلام شد درباره اداره این شرکت توافق خوبی حاصل شده و مشکل خاصی وجود ندارد.

 

‌محسنی اژه‌ای از هیئت مدیره و کارگران هفت‌تپه خواست که برای مدیریت بهتر این شرکت همه تلاش خود را به کار گیرند و تاکید کرد: اگر‌ هفت‌تپه بهتر از گذشته و‌به نحو احسن اداره شود، تولید بالا رود، کشاورزی رونق یابد و شرکت با توسعه به سوددهی بیشتر برسد و مشکلات حقوقی برای کارگران به وجود نیاد و حاشیه ایجاد نشود به عنوان یک نمونه موفق مایه افتخار خواهد بود اما اگر شکست بخورد بر دیگر موضوعات نیز اثر منفی می‌گذارد.

 

رئیس قوه قضاییه در پایان گفت که دستگاه قضا و دولت حتما مدیران شرکت هفت‌تپه را در اداره بهتر این مجموعه کمک می‌کنند و اجازه نمی‌دهند در این مسیر تنها بمانند.

 

اما خلیلیان استاندار خوزستان در بخش دیگر این جلسه گفت: در مقوله واگذاری اشکالاتی وجود داشت که در نهایت قوه قضائیه این شرکت را از این بخش خلع ید کرد.

 

وی افزود: به‌تدریج کشت و صنعت که اواخر به دلیل خلع ید دچار مشکلاتی می‌شد همچنان پس از خلع ید مشکلاتی داشت مثلاً از تیرماه امسال به بعد پرداخت حقوق به مشکل برخورد.

 

استاندار خوزستان ادامه داد: جلسه‌ای از سوی معاون اول رئیس‌جمهور در تاریخ ۱۸ مهر امسال تشکیل شد که در این جلسه حجت الاسلام والمسلمین منتظری از سوی قوه قضائیه و از سوی دولت علاوه بر معاون اول رئیس‌جمهور نیز معاون حقوقی و وزرای جهاد، صمت نیرو، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اقتصاد و دارایی دادگستری حضور داشتند؛ همچنین سازمان خصوصی‌سازی، وزارت اطلاعات، سهامداران نیشکر و بانک ملی و صادرات و معاون وزیر کشور در این جلسه بودند.

 

وی با بیان اینکه در آن جلسه ابتدا بحث بر این بود که شرکت به شستا تحویل شود که بنا به دلایلی رد شد، اظهار کرد: در نهایت پیشنهاد شده که هفت تپه به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی داده شود تا هم افزایی پیدا می‌کند و این نظریه در جلسه پذیرفته و صورت‌جلسه و این صورت‌جلسه توسط اعضا امضا شد.

 

خلیلیان عنوان کرد: پس از واگذاری به شرکت هفت‌گانه توسعه نیشکر ابتدا دو ماه حقوق معوقه کارگران پرداخت و هفته گذشته تقریباً تسویه کامل انجام شد.

 

استاندار خوزستان در پایان گفت: شرکت هفت تپه هم اکنون در حال بازسازی است و طرح سه ساله برای آن تعیین شده که ظرف این مدت سودآوری داشته باشد.

 

در پایان این سفر حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای ‌در جلسه شورای اداری استان خوزستان با بیان اینکه باید تصمیم بگیریم با نگاه ویژه در خصوص این استان اقدام کنیم، اظهار داشت: اگر اقدام عاجل نداشته باشیم هزینه‌ها بالاتر می‌رود و لازم است در این اقدامات ویژه، مدیران دلسوز، با انگیزه و توانمند و کاردان باشند تا بشود کار فوق العاده کرد.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه نیاز به برنامه جامع و کامل و همه جانبه است، تصریح کرد: در اقدام باید اولویت بندی صورت بگیرد.‌ بودجه و امکانات ما محدود است و باید اولویت بندی صورت گیرد و اگر از همه ظرفیت‌های مردمی استفاده کنیم کار جلو می‌رود. همه مدیران در بخش‌های مختلف اگر همدلی و همراهی و وحدت نداشته باشند کار پیش نمی‌رود.

 

وی با بیان اینکه افزایش تولید لوازم می‌خواهد، گفت: برای ورود مواد اولیه باید تسهیلات ایجاد کنیم. جایی که مجوز می‌خواهد با کمترین زحمت به خصوص برای بنگاه‌های کوچک به روز برسانیم. بروکراسی را از جلوی پای مردم برداریم و اجازه دهیم مردم کار کنند. دستگاه قضایی استان خوزستان در مورد مسائل ناامنی و حمایت از تولید باید بیشتر حمایت کند.

 

‌محسنی اژه‌ای ادامه داد: نمی‌شود روی قاضی فشار آورد، قاضی هم توانی دارد. شاید بشود با تدبیر کردن، کمک خواستن از مردم و استفاده از ظرفیت سایر دستگاه‌ها ورودی‌ها را کمتر کرد و مسائل را قضایی حل نکرد.

https://hoorkhabar.ir/699439کپی شد!
39
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.