موج بی‌انگیزگی در دستگاه‌های فرهنگی خوزستان

هورنیوز – مصطفی بوعذار، با بیان این که امروزه بی‌انگیزگی در ادارات و دستگاه‌های فرهنگی و آموزشی خوزستان موج می‌زند و نیازمند تحول هستند، اظهارکرد: فردی که سابقه اداره یک کانون فرهنگی تربیتی را در کارنامه ندارد، چگونه به دنبال کرسی‌های ادارات فرهنگی در خوزستان است؟

 

وی گفت: به نظر می‌رسد برای ایجاد انگیزه در میان کارکنان هر مجموعه فرهنگی، مدیری توانمند و در تراز انقلاب اسلامی و همسو با دولت سیزدهم از همان بدنه برای مدیریت آن لازم است، همچون انتصاب دکتر جبلی رییس سازمان صداوسیما که خبرنگاری جهادی و از سطوح پایین‌دستی بود که با تلاش و دانش رشد کرده است.

 

این فعال فرهنگی و هنری همچنین گفت: جناب استاندار خوزستان اگر قایل به خرد جمعی و نظرات و دیدگاه هنرمندان، نخبگان و فرهیختگان است، پیرامون آسیب‌ها و راهکارها و چالش‌های پیش‌رو در ادارات و مجموعه‌های فرهنگی استان برای رسیدن به یکپارچگی و همسویی جلسه‌ای ترتیب دهد و نماینده ولی‌فقیه استان نیز که در حوزه‌های مختلف تلاش بسیاری دارد، به حوزه فرهنگ و هنر که مقام معظم رهبری آن را یکی از اولویت‌ها عنوان کرده است، توجه کند و حداقل دیداری با هنرمندان فعال داشته است.

 

وی خاطرنشان کرد: نظر نخبگان و هنرمندان به طور قطع می‌تواند نسبت به نظر جریان‌های سیاسی با هر نام و عنوانی، راهگشا باشد.

 

بوعذار تصریح کرد: افرادی که کارنامه موفق و درخشانی نداشته‌اند نباید برای گرفتن پست لابی به راه بیندازند زیرا انتخاب چنین افراد خیانت به جامعه فرهنگی و هنری استان است و گله مندی هنرمندان و فرهیختگان را در پی خواهد داشت.

 

این هنرمند با اشاره به نگرانی موجود در جامعه فرهنگی و هنری استان برای انتخاب مدیران دستگاه‌ها و مجموعه‌های فرهنگی و هنری، اظهار کرد: امروز برخی خود را مدعی می دانند اما باید به کارنامه آن ها رجوع کرد زیرا اگر مدیرانی روی کار بیایند که در اقدام و عمل موفق نباشند، سرانجام آسیب آن متحمل جامعه فرهنگی و هنری استان خواهد بود.

 

دبیر انجمن ادبی خوزخندان یادآوری کرد: خوزستان سرشار از ظرفیت‌ها و نیروهای سالم، خوش‌فکر و توانمند است و برخی چهره‌های شاخص فرهنگی و هنری و قرآنی، مدیران جهادی و قابل ‌اعتمادند که باید از حضور آن ها بهره برد.

 

ایسنا

https://hoorkhabar.ir/699150کپی شد!
27
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.