مواظب باشید شورای ورزش استان خوزستان فقط تشکیل جلسه شده است!

هورنیوز – در گزارشی با عنوان نقد شورای ورزش استان در سال ۹۶ از همین رسانه آورده بودیم؛ سالهاست که ورزشی های خوزستان از عدم بکارگیری ها در مناصب اجتماعی گله مند و از ناچاری شکایت به محضر پروردگار متعال می برند. ضمن اینکه طی سالها این مطالبه بی پاسخ مانده؛ به سفره ورزش نیز تعرض، و روابط ناثواب باعث تصرف کرسی های مدیریتی این حوزه در اکثر ادارات خوزستان شده است! مدیریت هایی که اگر با افکار ورزشی اداره می شد شاید امروز زیرساخت های ورزش استان به این شکل فلاکت بار نبود و به جرات می توان گفت همین مدیریت های (هول چپانی) باعث ورشکستگی این صنعت پولساز و جسم پرور در خوزستان شده اند.

 

خوزستانی ها خوب می دانند پیشنهاد شورای ورزش استان به ابتکار مقتدایی استاندار اسبق، بارقه ی امید در دل این دردمندان شد و از شدت خوشحالی باعث غش و ضعف؛ این جامعه باور کرده بود که آن سیاست مدار ورزشی آبادانی به یاری شان شتافته، ولی افسوس که عمر مدیریتش قد نداد و شورا و پارلمان ورزشی تازه تاسیس بی یار و یاور در دریای بیکران وعده های آنچنانی و وسوسه انگیز سیاسی های غیر ورزشی رها شد و همچنان سر این جامعه بی کلاه مانده و آن قصه شکایت نزد پروردگار بردن کماکان ادامه دارد و رسانه ها تیترهای جالبی همچون به یاری تان می شتابیم از سوی سیاسیون تحویل این قشر می دهند!

 

باری، کمر ورزش خوزستان با نام هایی همچون شورا و پارلمان و… صاف نمی شود، بلکه اینها باریست بردوش این صنعت؛ چراکه هرچه اوقاتِ مدیران در جلساتی به نام شورا و پارلمان هدر میرود هزینه ایست بر دیگر ادارات استان و نوشتنش به پای ورزش…

 

در همین زمینه و امتداد جلسات گذشته ی شورای ورزش صادق خلیلیان استاندار خوزستان عصر روز چهارشنبه ۲۸ مهرماه اظهار می کند، اهمیت ورزش همگانی باید با جدیت بیشتری دنبال شود زیرا سلامت مردم در شرایط کنونی بسیار مهم است. او جلسات شورای ورزش را مهم بیان می کند و می خواهد این جلسات هر دوماه و در صورت نیاز ماهانه برگزار شود!

 

وی در قسمتی دیگر از همه حاضران خواست، در جلسه بعدی شورای ورزش استان باید مصوبات جلسه امروز پیگیری و رسیدگی به ورزش بانوان و مشکلات رشته قایقرانی در دستور کار قرار گیرد.

 

خلیلیان به رونق رشته قایقرانی اشاره کرده و عنوان می کند، متاسفانه ما در کنار رودخانه کارون هستیم اما از فعالیت در رشته قایقرانی خبری نیست لذا انتظار داریم که رشته قایقرانی به صورت عمومی در شهرهای آبی استان به ویژه اهواز فعال شود اگرچه ایمنی کار بسیار مهم است.

 

همچنین افشین حیدری مدیرکل ورزش و جوانان در قسمتی دیگر این جلسه می گوید: یکی از دستورات کار این شورا در مورد جذب قهرمانان و استفاده از پست های بلاتصدی دستگاه ها بود که امیدوارم با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان این مهم رقم بخورد و قهرمانان ما بر اساس دستورالعمل و تصویب نامه طرح سرباز قهرمان بتوانند در دستگاه های اجرایی جذب شوند.

 

حیدری در بخشی دیگر از جلسه در پاسخ به سوال استاندار درباره وضعیت قایقرانی خوزستان گفت: پس از سه سال مجوز نصب اسکله قایقرانی در اهواز را گرفتیم و اسکله نیز خریداری شده است و آقای نیکو رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان از محل نصب اسکله بازدید داشت و مقرر شد در بحث اعتباری لازم جزو اولویت ها باشد. در استان ظرفیت خوبی برای قایقرانی وجود دارد اما در اهواز، سازمان آب و برق برای صدور مجوز نصب اسکله، بسیار سخت گیری داشته است!

 

نگارنده گزارش از خروجی این شورا نتیجه می گیرد که موارد مطرح شده توسط استاندار در خصوص شورای ورزش همانند صحبت های استانداران گذشته (به غیر از مقتدایی) است و فقط به مواردی اشاره می کند که طی سالهای گذشته از سوی رهبر معظم انقلاب، روئسای جمهور، وزرا و… برای همه دستگاه های دولتی و غیر دولتی تکلیف شده است. (توسعه ورزش همگانی)

 

همچنین این برداشت می شود که اکنون استانداری برای شورای ورزش برنامه ای ندارد و استاندار امروزه به قطعیت نرسیده که چقدر زمان برای برگزاری مجدد شورای مذکور لازم است! در سویی دیگر به قایقرانی و ورزش های آبی اشاره کرده که اگر مشاوری در این خصوص داشت متوجه میشد که وسایل این ورزش ها تقریبا اندازه یک خودرو قیمت دارند و با فرض محال اگر ورزشکاران این رشته بتوانند وسایل مورد نظر را با هزار زحمت و … تهیه کنند، معارضینی همچون سازمان آب و برق خوزستان، اداره کل صنایع دستی و گردشگری، شهرداری ها و… از برگزاری این ورزش ها و مسابقات به دلایل نامعلوم جلوگیری می کنند.(در خصوص راه اندازی ورزش جت اسکی طی سالهای گذشته ادارات مذکور با مخالفت های بی مورد باعث شدند از فضای رودخانه های خوزستان در این خصوص استفاده نشود)

 

اما، پیشنهاد می شود رویه این شورا تغییر کند و افراد صاحب نظر ورزشی در حوزه رسانه که وابستگی به هیچ دستگاه دولتی نداشته باشند، قهرمانان و ورزشی های تحصیل کرده مطالبه گر نیز حضور داشته باشند تا از کم و کاست های ورزش استان بی پرده سخن بگویند. همچنین از مدیران حاضر در این شورا به صورت مستند خواسته شود طی چند سال گذشته عنوان کنند چقدر به مصوبات این شورا عمل کرده اند تا در جلسات آینده بعضی از این مدیران فقط برای پر کردن یکی از کرسی های شورای مذکور حضور پیدا نکنند.

 

در پایان از استاندار خوزستان خواهانیم فرصت بیشتری برای پیگیری مشکلات حوزه ورزش اختصاص دهد و بداند که طی یکه دهه اخیر ورزش خوزستان به لحاظ مدیریتی دست کمی از استانهایی همچون تهران نداشته و آنچه این صنعت بسیار مهم را در خوزستان بعضا زمینگیر می کند، کم مهری مدیران اداراتی است که یا برای این حوزه هزینه نمی کنند یا اگر هزینه هم صورت پذیرد به خواسته و حساب و کتاب خود بوده نه با مشورت مدیران ورزش استان که در نهایت کمک حال ورزش این دیار نیست.

 

فرشاد بهمن

https://hoorkhabar.ir/699177کپی شد!
87
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.