صیانت از دستاوردهای انقلاب و امیدآفرینی در جامعه از مهمترین رسالت‌های رسانه‌ها است

هورنیوز – سردار ضیغمی در کارگاه آموزشی سواد رسانه‌ای و عملیات روانی ویژه اعضای بسیج رسانه خوزستان اظهار کرد: امروز با توجه به شرایطی که در آن قرار داریم رسانه و فعالان رسانه نوک پیکان پرمخاطره‌ترین و پرحجم ترین کارها در کشور هستند.

 

فرمانده قرارگاه رسانه‌ای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه اصحاب رسانه توانستند با اقدامات به موقع بسیاری از هجمه‌ها و فشارهای رسانه‌ای دشمن را خنثی و بی‌اثر کنند افزود: در این ۴۰ سال که از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد، با این تهاجم همه‌جانبه و فشار دشمن حتما یک شکاف عمیق و جدی بین جامعه و حاکمیت به وجود می‌آمد که می‌توانست آثار زیان‌باری به همراه داشته باشد اما با اقدامات اصحاب رسانه این اقدامات بی‌اثر شده است.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها حتما باید رویکرد مقابله‌ای، صیانتی و بازدارندگی دشمن را در دستور کار داشته باشند تا بتوانند با دشمن مقابله کنند ادامه داد: آمریکایی‌ها راهبردهای پانزده‌گانه‌ای را علیه ایران طراحی کردند تا بتوانند مدیریت فکر، ادراک و ذهن جامعه ایرانی اعم از نخبگان، مسئولان و آحاد جامعه را به تصرف خود در بیاورند و در این راستا به طور متوسط هفته‌ای ۵۰ تا ۷۰ محور عملیات اصلی را در دستور کار قرار می‌دهند که هر کدام به عملیات‌های فرعی تقسیم و در مجموع ۳۰۰ تا ۳۵۰ عملیات در طول هفته طراحی می‌شود تا بتوانند فکر و ذهن جامعه را کنترل کنند.

 

سردار ضیغمی با اشاره به اینکه رسانه‌ها با بضاعت اندک توانستند با اقدامات دشمن مقابله و در مقابل حجم انبوه عملیات‌های دشمن موفق عمل کنند گفت: امروز دشمنان در حوزه جنگ امنیتی، سیاسی و منطقه‌ای برای ناامن کردن محیط منطقه ما بالاترین هرینه‌ها را اتجام دادند و بیشترین نیروها را فرستادند ولی ما به تنهایی در مقابل دشمن و این ناامنی ها امروز به ظرفیت قابل توجهی رسیده‌ایم.

 

وی ابراز کرد: در حوزه صیانت به عنوان یک رسانه‌ متعهد و دارای عرق ملی و میهنی وظیفه داریم از دستاورهای انقلاب اسلامی که برای آن خون‌های بسیاری ریخته شده، حفاظت و صیانت کنیم؛ همه طراحی‌ دشمن بر این است که باور مردم را به این سمت ببرند که شما در طول ۴۰ سال گذشته دچار بحران و خلأ دستاورد هستید که در این راستا فعالان رسانه باید از ظرفیت خود در جهت تبیین دستاورهای انقلاب اسلامی استفاده کنند.

 

فرمانده قرارگاه رسانه‌ای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اضافه کرد: دشمن در تلاش است این باور را به مردم القا کند که شما احتیاج به نجات دارید نه بیانیه گام دوم انقلاب و کاملا یک طرح ناشی از بی‌اعتمادی به ظرفیت‌ها و عدم به تصویر کشیدن دستاوردهای ۴۰ ساله انقلاب را طراحی کرده از این رو رسانه‌ها باید دستاورهای انقلاب را تبیین و تحلیل کنند.

وی با اشاره به اینکه رسانه‌ها بیشتر در حوزه سلبی فعالیت دارند تا در حوزه ایجابی عنوان کرد: حوزه ایجابی نیاز به ابتکار عمل دارد تا بتوانیم افکار عمومی را به آرامش سوق دهیم و تاب آوری جامعه را بالا ببریم.

 

سردار ضیغمی با بیان اینکه رسالت رسانه‌ها این است که صرف نظر از هر گونه جهت‌گیری سیاسی سرمایه نظام و انقلاب را به درستی به تصویر بکشند تصریح کرد: باید در مقابل راهبردهای اصلی نظام خدشه‌ناپذیر باشیم و در جهت اعتلای کشور، وحدت و امیدآفرینی و معرفی دسناوردهای انقلاب که سرمایه‌های مردم هستند نباید کوتاه بیاییم و با عقلانیت و انصاف تصویر دقیق و درستی را به جامعه ارائه دهیم.

 

وی تاکید کرد: در حوزه باردازندگی نیز اگر بتوانیم با استفاده از تکنیک‌های رسانه‌ای و عملیات روانی برای همه کارها پیوست رسانه‌ای ذقیق و درستی داشته باشیم حتما دشمن عقب‌نشینی خواهد کرد و اگر در مقابل پدیده‌ها حرفه‌ای و هوشمندانه عمل نکنیم دشمن بر آنها سوار می‌شود که این صورت اگر ما با همه ظرفیت هم وارد شویم نمی‌توانیم به طور کامل با آنها مقابله کنیم.

 

فرمانده قرارگاه رسانه‌ای سپاه اذعان کرد: دشمن می‌خواهد بر بستر دروغ، ریا و با استفاده از تکنیک‌های غلط ادراک و ذهن مردم جامعه را کنترل کند که رسانه‌ها برای مقابله با آن باید با دیتاهای درست همین اقدام را انجام دهند؛ ما در جنگ رسانه‌ای حتما باید فقه، اخلاق و شرعیات را مورد نظر قرار دهیم و حتما باید به مسائل اخلاقی توجه داشته و بتوانیم روایت‌کننده ابتدایی هر اتفاق و پدیده‌ای باشیم.

وی با اشاره به اینکه رسانه‌ها باید پرچم مطالبات مردم را در دست بگیرند و به عنوان علمدار و پل ارتباطی میان مردم باشند در غیر این صورت دشمنان این رسالت را بر عهده می‌گیرند خاطر نشان کرد: تکنیک‌ها و شگردهای جنگ رسانه‌ای و عملیات روانی در قالب‌های مختلفی ارائه می‌شود و آنچه دشمن از آن استفاده می‌کند به پشتوانه یک اطلاعات قوی است.

 

سردار ضیغمی بیان کرد: جنگ رسانه‌ای می‌خواهد ذهن مخاطب را در اختیار بگیرد، جنگ‌های نوین نمی‌توانند نسبت به رسانه بی‌توجه باشند و بدون توجه به رسانه و همراه کردن افکار عمومی نمی‌توان وارد جنگ شد جنگ‌های ما امروز بر بست رسانه باید حرکت کند و تا رسانه همراه نباشد هیچ جنگی اتفاق نمی‌افتد.

 

وی یاد آور شد: رسانه‌ها باید بصیرت و آگاهی و ایمان و اعتقاد خود را نسبت به جمهوری اسلامی بالا ببرند و شجاعانه و به موقع در مقابل تهدیدات و هجمه‌های دشمن وارد عمل شوند.

https://hoorkhabar.ir/699222کپی شد!
76
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.