یک‌پنجم خدمت‌دهندگان در اهواز ماسک نمی‌زنند

هورنیوز – امرالله مردانی رئیس مرکز بهداشت شرق اهواز در جلسه قرارگاه عملیاتی ستاد مدیریت و کنترل کرونا شهرستان اهواز که امروز (۲۷ مهرماه) در فرمانداری اهواز برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر در خوشبینانه‌ترین حالت میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شرق اهواز ۴۰ تا ۵۰ درصد است. پوشش واکسیناسیون نیز در مناطق شهری شرق اهواز ۸۲ درصد و در مناطق روستایی این منطقه نیز ۸۶ درصد است.

 

وی افزود: نقطه ضعف ما در حوزه روستایی و مناطق کم برخوردار و حاشیه شهر است زیرا بیشترین میزان کسانی که واکسن دریافت نکرده‌اند مربوط به این نقاط است و این در حالی است که این مناطق بیشترین برگزاری نشست‌های خانوادگی، عزا و عروسی و کمترین رعایت پروتکل‌های بهداشتی را دارند.

 

رئیس مرکز بهداشت شرق اهواز ادامه داد: این مسائل موجب می‌شود که همچنان این نقاط موجب نگرانی ما در افزایش شیوع بیماری شوند.

 

مردانی با اشاره به مراجعه روزانه ۵۰۰ تا ۵۵۰ نفر به مراکز منتخب نمونه‌گیری، گفت: از ۲۶۰ بازدید روزانه همکاران ما، حدود ۴۰ مورد بهداشت فردی را عایت نمی‌کنند و یک‌پنجم خدمت‌دهندگان نیز از ماسک استفاده نمی‌کنند که در شرایط کرونایی این آمار خوب نیست.

 

وی بیان کرد: نیمه آبان‌ماه قطعا مدارس بازگشایی خواهند شد اما پوشش واکسیناسیون دانش‌آموزی به سختی به ۵۰ درصد رسیده است. هنوز برخی خانواده‌ها با اکراه و به سختی نسبت به واکسیناسیون فرزندان‌شان اقدام می‌کنند.

 

رئیس مرکز بهداشت شرق اهواز با بیان اینکه در واکسیناسیون زمان بسیار مهم است، افزود: اکنون بیشتر به واکسیناسیون سیار روی آورده‌ایم. در ۲۳ نقطه اهواز پایگاه تجمیعی واکسیناسیون راه‌اندازی شده و تنوع واکسن نیز موجود است. به تدریج به سمتی می‌رویم که پایگاه‌های تجمیعی واکسیناسیون را جمع‌آوری کنیم.

https://hoorkhabar.ir/699139کپی شد!
20
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.