هشدار دانشگاه علوم پزشکی به شهرداری اهواز در خصوص هرس درختان کنوکارپوس

هورنیوز – دکتر فرهاد ابول نژادیان رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز در یک برنامه تلویزیونی اظهار داشت: هرس درختان کنوکارپوس مصوبه شورای سلامت استان خوزستان است و باید عملیاتی شود.

 

وی افزود: مسوولیت هر گونه اتفاقی که در پی گرده افشانی و بحران تنفسی رخ دهد متوجه افرادی خواهد شد که به این مصوبه احترام نمی گذارند لذا تا اتفاقی رخ نداده دستگاه مربوطه این هشدار را جدی بگیرد.

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: از چند سال پیش به دنبال اولین بارندگی پاییزی، شاهد حملات تنفسی ناشی از گیاه کنوکارپوس هستیم که در مواردی تا ۲۷ هزار نفر به بیمارستان‌های استان مراجعه کردند.

 

به گفته بابک محمدی معاون خدمات شهری شهرداری اهواز تاکنون ۷۳ درصد از درختان کنوکارپوس سطح شهر اهواز هرس شده و به گونه ای برنامه ریزی شده تا قبل از پنجم آبان ماه تعداد باقیمانده از این درختان در سطح شهر اهواز هرس شوند.

 

وی همچنین گفت: موضوعی که دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در خصوص گیاه کنوکارپوس مطرح می کند تنها یک ادعا بوده و اثبات نشده است.

 

گونه درختی کنوکارپوس بخش زیادی از فضای سبز شهری در اهواز و دیگر شهرهای خوزستان را شامل می شود.

 

کنوکارپوس درخت بومی سواحل فلوریدا در آمریکا است که با آب و هوای شرجی، خاک شور و کم آبی سازگار است. کاشت این درخت به دلیل سرعت رشد و سازگاری با شوری خاک و کم آبی از دهه ۸۰ در استان‌ خوزستان شایع شد.

 

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز، با آزمایش عصاره گیاه کنوکارپوس توسط تیم تحقیقاتی ثابت شده که این گیاه عامل اصلی ایجاد بحران تنفسی در خوزستان است.

https://hoorkhabar.ir/699039کپی شد!
103
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.