مالیات ارزش افزوده و مالیات بر درآمد در مناطق آزاد با یک قانون خلق الساعه لغو می شود

هورنیوز – سعید محمد با بیان اینکه این مسئله را از طریق استانداری خوزستان پیگیری کردیم، اظهار کرد: یکی از بهترین نقاط برای این موضوع دهانه ی اروندرود است که در آنجا اگر امکان الحاق بخشی را در منطقه آزاد وجود داشته باشد می تواند در موضوع خدمات رسانی به شناورها و باراندازی برای کشتی ها با آبخور بالا کمک شایانی کند. در حال حاضر آبخور کشتی ها در اروند رود به سبب عدم لایروبی بسیار کم است. اکنون قول خاصی در این مورد داده نمی شود چون منطقه آزاد تنها تصمیم گیرنده در این موضوع نیست اما با کمک نمایندگان می توانیم فضاهایی را در مجلس رقم بزنیم و به انجامشان کمک کنیم.

 

وی افزود: دیگر مواردی را هم که به اقتصاد کشور کمک کند از طریق مناطق آزاد در دست پیگیری داریم. احداث بانک ارزی و آبشور در مناطق آزاد در دست پیگیریست و دولت هم در این باره نظر مثبت است و مذاکراتی هم با برخی افراد انجام شده است. این موضوع می تواند به مناطق و اقتصاد ارزی کشور کمک شایانی کند.

 

دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری و اقتصادی با بیان اینکه اصلاح قوانین و مقررات مناطق آزاد از دیگر موارد در دست پیگیریست، تصریح کرد: اینکه حکمرانی در مناطق آزاد دچار مشکل شده عدم پایبندی به قانون است ما قانون خوب و مترقی برای اداره ی مناطق آزاد داریم اما دستگاهها به این قانون تمکین نمی کنند در مناطق آزاد مدیر منطقه همه ی کاره ی منطقه است و دستگاههای بایستی با آن هماهنگ شوند.

 

محمد؛ یادآور شد: بسیاری از دستگاهها منافع خودشان را برداشت می کنند اما هزینه هایش را انجام نمی دهند اینکه در مناطق آزاد به خصوص اروند مشکلات آب و فاضلاب و برق و بسیاری از این مسائل هست برای آنست که ادارات مربوطه عوارض و تعرفه هایشان را می گیرند اما آنجا که پای خدمات رسانی به منطقه است خودشان را کنار می کشند و می گویند منطقه بایستی کار انجام دهد. اگر کل کار اعم از هزینه ها و درآمدها را به ما بسپارند به عنوان متولی کارها را از پیش می بریم. اما شکل موجود حالت خوبی نیست و مناطق آزاد بایستی به ریل خودشان بازگردند و اختیارات کامل و کافی برای مدیرمنطقه ایجاد شود تا مدیریت به درستی انجام شود و لذا صحبتی که در دو جلسه ی پیاپی یکی در فراکسیون مناطق آزاد و دیگری هم در کمیسیون اقتصادی داشتیم قرار شد تا لایحه ای را به مجلس ارائه کنیم که با همکاری نمایندگان تنظیم آن را آغاز کدریم و در نخستین فرصت برای تصویب به دولت می فرستیم و بعد به مجلس تقدیم می شود.

 

وی گفت: امروز به دلیل عدم تمرکز، در مدیریت مشکلات زیادی داریم مثلا مالیات ارزش افزوده و یا مالیات بر درآمد در مناطق آزاد با یک قانون خلق الساعه لغو می شود. بایستی به قوانین پایبند باشیم و در قانون آن روزنه ها را ببنیدم تا دستگاهها نتوانند تخلف و تخطی کنند.

 

این مقام مسئول افزود: یکی از مهمترین دغدغه های ما نیز مباحث فرهنگی و اجتماعی در مناطق آزاد است هر اقدامی که می خواهد در مناطق آزاد انجام شود بایستی به طور حتم یک پیوست فرهنگی و اجتماعی داشته باشد و ضمن اینکه نباید مشکلی را برای مردم بومی ایجاد کند بایستی شاهد ارتقاء فرهنگ و مسائل اجتماعی و رفاهیات مردم بومی را شاهد باشیم. تمامی موارد در دستور کار قرار دارد و هم در ستاد شورایعالی و هم در مناطق به طور جدی پیگیری می کنیم.

 

محمد؛ تصریح کرد: این قول را می دهیم تا آنچه که در توانمان هست و با بهره گیری از تمام ظرفیت هایمان و ایجاد انسجام در میان دستگاههای مرتبط با اداره ی مناطق به خصوص اروند شرایط بهتری را برای مردم رقم بزنیم و هیچ فرقی میان آبادان و خرمشهر وجود ندارد و تلاشمان برای آبادانی برای هر دو شهر و روستاهای موجود در محدوده ی منطقه آزاد اروند خواهد بود.

https://hoorkhabar.ir/698995کپی شد!
87
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.