۳۱ برنامه مدون برای مناطق آزاد کشور تهیه می‌شود

هورنیوزسعید محمد صبح امروز در دیدار با استاندار خوزستان که در سالن جلسات استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: با حضور استاندار جهادی و سختکوش خوزستان و در راستای همکاری مشترک فی مابین منطقه آزاد اروند و استان، قطعا رابطه نزدیکی برای حل مشکلات مردم شریف شهرهای آبادان، خرمشهر و روستاهایی که در محدوده منطقه آزاد قرار دارند و امروز دچار مشکلات بسیاری هستند برقرار خواهیم کرد.

 

وی افزود: بعضی تداخلات بین دستگاه‌های اجرایی که مانع از اجرای قوانین مناطق آزاد شده اند را باید حذف کنیم.

 

دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور ادامه داد: پیش بینی می‌کنیم جذب سرمایه‌گذاری خوبی داشته باشیم و قطعاً رونق تولید و رونق شغلی اتفاق خواهد افتاد؛ در حال حاضر برای همه این موارد برنامه‌ریزی کرده‌ایم و سعی می کنیم در یک دوره زمانی کوتاه با همکاری دستگاه‌های ذیربط وضعیت معیشتی مردم بهبود پیدا کند.

 

محمد بیان کرد: وزارتخانه‌ها، گمرک و بخش‌های دیگر باید همکاری متقابل را داشته باشند؛ خوشبختانه امروز عزم جدی در در دولت و مجلس برای کمک به بهبود وضعیت وجود دارد و امید داریم بتوانیم از همه ظرفیت‌ها در خدمت‌دهی به جامعه استفاده کنیم.

 

وی عنوان کرد: مناطق آزاد بر اساس چند اصل پایه‌ریزی شده‌اند و بیش از ۳۰ سال است که در حال فعالیت هستند.

 

دبیر شورای عالی مناطق آزاد گفت: مهم‌ترین اصل رونق تجاری و اقتصادی سرزمین اصلی است که مناطق آزاد در این مسیر باید در زمینه سرمایه‌گذاری، صادرات، تولید، وارد کردن فناوری‌های نوین فعالیت می‌کردند.

 

محمد تاکید کرد: در حال حاضر ۳۱ برنامه مدون را با استراتژی و راهبرد برای تک تک مناطق در دست تهیه داریم و تلاش می‌کنیم در یک دوره کوتاه مناطق آزاد را به ریل اصلی خود بازگردانیم.

 

همچنین صادق خلیلیان استاندار خوزستان در این جلسه گفت: خوشبختانه عزم دولت برای پشتیبانی از توسعه خوزستان در بالاترین سطح قرار دارد و مسئولین تلاش می کنند عقب‌ماندگی‌های موجود را برطرف کنند.

 

استاندار خوزستان افزود: منطقه آزاد هم نقش مهمی در زمینه رونق اقتصادی توسعه سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال و افزایش رفاه عمومی به ویژه برای شهرستان های آبادان و خرمشهر دارد.

 

خلیلیان اظهار داشت: منطقه آزاد میتواند ظرفیت قابل توجهی در اقتصاد استان داشته و پشتوانه کل اقتصاد استان باشد و فراتر از آن تاثیر کشوری از نظر توسعه سرمایه گذاری و رونق تجاری دارد.

 

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: در نظر داریم یک منطقه گردشگری برای بحث سلامت و مسائل مرتبط با سوخت رسانی به کشتی ها از طریق منطقه آزاد داشته باشیم.

 

وی ابراز امیدواری کرد: امیدواریم این سفر ثمر بخش باشد و در دو بخش کوتاه مدت و میان مدت توافقاتی شده و امیدواریم به ثمر برسد و شاهد آثار رفاهی و توسعه منطقه برای مردم باشیم.

https://hoorkhabar.ir/698931کپی شد!
36
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.