ابهام ۱٫۳ میلیارد تومانی در بودجه آب و فاضلاب خوزستان

هورنیوز – به استناد بند الف تبصره ۶ قانون بودجه سال ۱۳۹۹، وزارت نیرو از طریق شرکت‌های آب و فاضلاب استانی سراسر کشور مکلف شد، علاوه بر دریافت نرخ‌ آب‌بهای شهری به ازای فروش هر متر مکعب آب شرب بالاتر از الگوی مصرف تعیین شده مبلغ ۲۰ تومان از مشترکان آب دریافت و آن را به خزانه‌داری کل کشور واریز کند.

 

همچنین به استناد گزارش تفریغ بودجه سال ۹۹، ۳۵ شرکت آب و فاضلاب کشور در سال ۱۳۹۹ در مجموع معادل ۲ میلیارد و ۷۸ میلیون متر مکعب آب بالاتر از الگوی مصرف به فروش رسانده‌اند و از این محل با در نظر گفتن معافیت‌های قانونی، مبلغ ۴۸٫۶ میلیارد تومان را ذیل قانون بودجه مذکور به خزانه کشور واریز نموده‌اند.

 

مصرف آب بالای الگوی مصرف تهرانی‌ها ۱۲ برابر سیستان و بلوچستان

نکته قابل توجه در میزان آب مصرفی بالاتر از الگوی مصرف آن است که استان تهران با مصرف ۳۹۷ میلیون و ۷۳۹ بیشترین سهم از این آمار را به خود اختصاص داده است. این میزان مصرف بیشتر از ۱۲ برابر آمار مشابه در استان سیستان و بلوچستان تلقی می‌شود.

 

علاوه بر این شرکت‌های آب و فاضلاب مازندران، خوزستان، شیراز، مشهد، لرستان، چهار محال و بختیاری، سمنان و خراسان جنوبی بدون در نظر گرفتن الگوی مصرف افزایش قیمت ۲۰ تومانی به ازای هر متر مکعب را برای کل مصرف آب محاسبه کرده و براساس رای دیوان محاسبات به دلیل ذکر شده، اهداف قانون گذاری از تصویب بند بند الف تبصره ۶ قانون بودجه سال ۱۳۹۹ محقق نشده است.

 

شایان ذکر است، شرکت آب و فاضلاب شهری خوزستان اسناد و مدارک مربوط به مصرف ۱٫۳ میلیارد تومان از مبالغ اختصاص یافته موضوع این بند را به دیوان محاسبات ارائه نکرده است و از نظر دیوان این مسئله به معنای عدم رعایت مفاد حکم مربوط است.

https://hoorkhabar.ir/698910کپی شد!
56
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.