انتصاب مسئله دار در توسعه نیشکر و صنایع جانبی با نادیده گرفتن قوانین!

هورنیوز – خبر پیوستن نیشکر هفت تپه به هلدینگ توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان به علت مشکلات عدیده ای که این شرکت داشت تا حدودی توجیه پذیر بود، اما انتصاب محمد فتحی مکوند بنا به دلایلی و صراحت قانون تجارت کاملا غیر قانونی است که جهت تنویر افکار عمومی به آن می پردازیم.

 

طبق تبصره ۲ ماده ۲۴۱ یک فرد نمی تواند بیش از یکجا عضو هیات مدیره باشد و ماده ۱۳۴ قانون تجارت آورده مدیرعامل نمی تواند همزمان رئیس هیات مدیره باشد مگر آنکه سه چهارم اعضای مجمع به این مهم رای دهند؛ همچنین در ماده ۱۲۶ قانون تجارت ذکر شده یک فرد نمی تواند همرمان مدیرعامل دو شرکت باشد.

 

با این اوصاف می توان عنوان کرد عبدعلی ناصری مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با ابلاغ مدیرعاملی محمد فتحی مکوند ابتدایی ترین موارد قانون تجارت را رعایت نکرده و باید به رسانه ها و مردم این استان پاسخگو باشد.

 

لازم به توضیح است مواردی همچون رهاسازی پساب های نیشکر به کارون، سوزاندن مزارع که باعث آلودگی بیش از حد هوای استان شده، مضرات رهاسازی پساب نیشکر در تالاب ناصری و چند مورد دیگر طی روزهای آینده از همین رسانه با نظرات کارشناسان حوزه محیط زیست و اساتید دانشگاه بررسی می شود.

https://hoorkhabar.ir/698850کپی شد!
194
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.