خدایا بندگانت را محتاج خلق نفرما

هورنیوز فرشاد بهمن: صبح روز شنبه هفدهم مهرماه جمع کثیری از کارگران نیشکر هفت‌تپه در مقابل استانداری خوزستان تجمع کردند و خواهان رسیدگی به مطالبات و تعین تکلیف واگذاری این کارخانه شدند.

 

در همین زمینه خبرنگار ما به میان این کارگران رفته و با آنها به گفت و گو پرداخته است. گرچه در طول این تجمع، آنچه برای ‎آنها بیش از حقوق معوقه اهمیت داشت حفظ ظرفیت ‎تولید کارخانه بود که با خلع ید مالک متخلف از سوی ‎قوه قضاییه اصلی‌ترین مانع برداشته شد، اما مشکلات جامعه کارگری هفت تپه و محرومیت آن‌ها از ۴ ماه حقوق در شرایط اقتصادی کنونی موضوع مهمی است که باید توسط مسئولین کشور رسیدگی شود.

 

در این بین یکی از فعالین کارگری را پیدا کردیم که از همکاری نکردن مسئولان شهرستان شوش با کارکنان هفت تپه نیز انتقاد دارد و عنوان می‌کند: اقدامات پیرامون هفت تپه باید شفاف بیان شوند؛ اطلاع رسانی نکردن وضعیت پرونده شرکت کاسه صبر این کارگران را لبریز کرده است.

 

او ادامه می دهد: در شرایط فعلی اقتصادی و تورم، ۴ ماه است که از حقوق و مزایا محروم هستیم و به معنای واقعی به نان شب محتاج شده ایم و برای تامین مخارج زندگی با مشکل مواجه هستیم و حتی سوپرمارکت‌ها هم حاضر به فروش نسیه اجناس به ما نیستند.

 

یکی دیگر از فعالین کارگری می گوید: اخیرا نشست سران سه قوه برگزار شده ولی مشخص نیست که مصوبه واگذاری شرکت هفت تپه به وزارت اقتصاد و بانک‌های ملی و صادرات امضا شده یا خیر. بقای شرکت، امنیت شغلی و حقوق پرسنل، سه دغدغه اصلی کارگران هفت تپه هستند که مسئولان باید حساسیت و توجه ویژه‌ای به آنها داشته باشند.

 

این فعال کارگری به مشکلات دیگر نیشکر هفت تپه اشاره می کند و می افزاید: عده‌ای عنوان می‌کنند، کارگران توسط برخی افراد تحریک می‌شوند که این گفته توهین به شعور کارگر است؛ محرک کارگر مسئول بی‌خیال، سفره خالی، پنجشنبه و جمعه تعطیل و بانکی است که روزهای غیرکاری پیام قسط عقب افتاده را ارسال می‌کند تا کارگر را به اعتصاب وا دارد!

 

آنچه که این میان بیشتر چشم نوازی می کند مسئولین خوزستانی هستند که کاری از دستشان بر نمی آید و تنها به انعکاس اخبار تاخیر در پرداخت حقوق و… کارگران این شرکت در مصاحبه با رسانه ها می پردازند. حقیقت ماجرا این است که بالاخره روزی باید این قصه هزار و یک شب کارگران نیشکر هفت تپه به انتهای خوب برسد و اینگونه نباشد که مسئولین با دریافت مزایا و امکانات در نهایت به یک جلسه بدون بازخورد و چند مصاحبه کفایت کنند.

https://hoorkhabar.ir/698757کپی شد!
38