زلزله‌ زدگان شمال خوزستان منتظر کمک های فوری هستند/ اظهار نظرهای ناپخته مردم استان را ناراحت می کند

هورنیوز – ساعت ۲۱ و ۱ دقیقه، ۱۵ مهرماه زلزله‌ای به بزرگی ۴ ریشتر، قلعه خواجه در شهرستان اندیکا را لرزاند. با توجه به میزان بالای خسارت و صعب العبور شدن منطقه و بعضا نبود وسایل ارتباطی، میزان دقیق خسارت وارد شده، مشخص نیست، اما گزارش های رسیده، نشان دهنده ی تخریب نیمی از منازل مسکونی اندیکا است.

 

در همین زمینه حجت‌ الاسلام والمسلمین سید محمد نبی موسوی‌ فرد نماینده ولی فقیه در استان خوزستان در خطبه های امروز نماز جمعه اظهار کرد: از دولتمردان تقاضا دارم مقاوم‌ سازی منازل زلزله‌ زدگان و ارسال کانکس را در سریع‌ ترین زمان ممکن انجام دهند.

 

وی گفت: زلزله‌‌ی چند روز گذشته، پس‌ لرزه‌های دوچندانی داشت که طی بازدیدهای میدانی شاهد این بودم که روستاهای زیادی متاثر شده‌اند. با توجه به اینکه در آستانه فصل بارندگی قرار گرفته‌ایم و هوا نیز رو به سردی می‌رود اما غالب مردم در بیرون از خانه‌ها هستند چرا که خانه‌ های سنگ‌ چین در برخی روستاها به صورت ۱۰۰ درصد تخریب شده است و قابل سکونت نیست.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان افزود: منازل حدود ۶۰ روستای آسیب‌ دیده از نوع سنگ‌ چین است و با توجه به محدودیت زمان و اینکه تا کنون و پس از چند روز نیز هنوز امکاناتی دریافت نکرده‌اند تقاضای بنده تشکیل ستادهایی جهت جمع‌آوری کمک‌های مردمی و به ویژه مالی است.

 

همچنین ورناصری نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی، اندیکا و هفتکل در مجلس شورای اسلامی گفت: حجم خسارت بالاست، مسکن مردم بسیار آسیب دیده است و تقریباً هر مکانی که قابل سکونت بوده تخریب شده است. ارزیابی‌ها هنوز کامل نیست اما میزان خسارتی که به اماکن مسکونی، راه‌ها، باغات و مراکز کسب‌وکار و احشام، آموزشی و بهداشتی وارد شده است قابل توجه است.

 

وی افزود: بضاعت مردم شهرستان محروم اندیکا بسیار اندک است و در حادثه زلزله متأسفانه هرآنچه داشتند مورد خسارت واقع شد. انتظار می‌رود مدیران استان و کشور نسبت به این مهم و جبران خسارت واردشده به مردم اهتمام لازم را داشته باشند.

 

از سویی دیگر در اظهار نظر ناپخته ای حامد سجادی جانشین معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر عنوان کرد: تاکنون بروز خسارت جدی گزارش نشده است و خسارات ناشی از این زلزله در حد آوار جزئی در خانه‌ها و دیوارهای روستایی گزارش شده و هیچ مشکل جدی وجود نداشته است.

 

سجادی بدون حضور در این مناطق آسیب دیده نیز افزود: ما همچنان در مرکز کنترل سازمان امداد و نجات هلال احمر از طریق ویدئو کنفرانس با استان‌های محل وقوع زلزله در ارتباط هستیم و آنها را در حالت آماده باش قرار داده‌ایم، ضمن اینکه به استان‌های همجوار که شهرها و روستاهای آنها به روستاهای آسیب‌دیده احتمالی نزدیک هستند، اعلام شده است که توسط دهیارها ارتباط بگیرند تا چنانچه موردی از وجود خسارت گزارش شد، بلافاصله به مرکز کنترل سازمان امداد و نجات اعلام کنند.

 

به گزارش هورنیوز، بخش های شمالی استان خوزستان به دلیل محرومیت های بسیار با اولین اتفاق و بلای طبیعی باعث زیان های جبران ناپذیر می شود و مسئولین دولت سیزدهم بایستی برای این مناطق برنامه های عمرانی کارآمد بدون شعار و کلنگ زنی های بی سرانجام و ناتمام داشته باشند. همچنین برخی از مسئولین مثل جانشین معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با حضور خود در منطقه می تواند در خصوص خسارت های به وجود آمده اظهار نظر کند، نه اینکه در محل کار با ویدئو کنفراس این خسارت ها را کم اهمیت جلوه دهد و باعث ناراحتی مردم خوزستان شود.

 

فرشاد بهمن

https://hoorkhabar.ir/698729کپی شد!
31
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.