حضور کارمندان در اداره‌های خوزستان بدون کارت واکسن ممنوع است

هورنیوز – ولی اله حیاتی امروز دوشنبه ۱۲ مهرماه ۱۴۰۰ در نشست قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا خوزستان که در محل استانداری برگزار شد اظهار داشت: واکسیناسیون و رعایت پروتکل های بهداشتی ۲ شرط اساسی برای مقابله با کرونا است و واکسن زدن نباید مانع شود که پروتکل ها را کنار بگذاریم.

 

وی با بیان اینکه باید ادارات و شرکت های خصوصی را ملزم به واکسیناسیون کنیم افزود: از روز چهارشنبه ۱۴ مهرماه از ورود کارکنانی که واکسن نزده باشند به اداره ها و دستگاه های اجرایی خوزستان جلوگیری می شود همچنین در این روز نیروهای بازرسی درب استانداری خوزستان مستقر شده و از ورود ارباب رجوع و کارکنانی که واکسن نزده اند جلوگیری می کنند.

 

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا خوزستان با اشاره به اینکه تلاش ما بر این است که از تمام ظرفیت ها برای الزام واکسیناسیون استفاده کنیم گفت: از این به بعد خدماتی که دستگاه ها به مردم ارائه می دهند منوط به مسئله واکسیناسیون خواهد بود.

 

وی در ادامه با بیان اینکه اقدامات خوبی در زمینه واکسیناسیون توسط فرماندار شادگان و دانشگاه علوم پزشکی آبادان انجام شده اما کافی نیست افزود: دهیاری هایی که مانع از انجام واکسیناسیون می شوند به بازرسی استانداری معرفی شوند تا با آنها برخورد شود.

 

حیاتی گفت: باید عزم خود را بیشتر کرد تا میزان واکسیناسیون در استان افزایش چشمگیری داشته باشد. آمار واکسیناسیون خوزستان اکنون از میانگین کشوری عقب تر است که باید موانع کار برطرف شود. ما زمانی جزو استان های پیشرو در امر واکسن بودیم اما تعلل در واکسیناسیون دانش آموزان باعث شد از آمار کشور عقب بمانیم که حتما باید به جایگاه خود برگردیم.

 

وی عنوان کرد: شهرداری ها متولی واکسیناسیون در شهرها هستند و باید تمام امکانات را در این راستا فراهم کنند. لازم است سالن شهید فهمیده اهواز از سوی شهرداری تجهیز شود و در اختیار بسیج جامعه پزشکی قرار گیرد.

 

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا خوزستان گفت: اکیپ های واکسیناسیون به صورت سیار و ثابت در سراسر استان فعال هستند لذا از هم استانی های عزیز تقاضا می شود به این مراکز مراجعه کرده و واکسن خود را دریافت کنند.

 

او با اشاره به لزوم واکسیناسیون عمومی در استان افزود: آموزش و پرورش خوزستان مکلف شده تا واکسیناسیون دانش آموزان را به صورت جدی پیگیری کند.

 

حیاتی در پایان گفت: کسانی که در فضای مجازی با انتشار شایعه، واکسیناسیون را زیر سوال می برند، از طریق دستگاه قضایی و پلیس فتا رصد می شوند و برخورد لازم با آنها صورت می گیرد.

 

در حال حاضر ۱۲ شهرستان خوزستان در وضعیت نارنجی، ۶ شهرستان زرد و ۹ شهرستان آبی کرونایی هستند.

 

ایرنا

https://hoorkhabar.ir/698561کپی شد!
39
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.