اصرار استاندار اصفهان بر انتقال آب از سرشاخه های رودخانه های خوزستان

هورنیوز – عباس رضایی جمعه‌ شب در نشست خبری با اصحاب رسانه اصفهان در فضای باز استانداری اصفهان درباره عملکرد سه سال اخیر استانداری در حوزه آب افزود: برای انتقال آب خلیج‌ فارس و دریای عمان مطالعات کارشناسی انجام شد و در نهایت یک شرکت خصوصی متشکل از واحدهای صنعتی آب بر استان با نام شرکت تأمین آب اصفهان ایجاد شد.

 

وی ادامه داد: هماهنگی‌ های لازم با استان‌ های واقع در مسیر انتقال آب انجام شد و پیش‌ بینی می‌شود این طرح بتواند تا چندین سال دیگر به مرحله اجرا درآید.

 

استاندار اصفهان مسئله کم‌ آبی را اصلی‌ ترین و حادترین مسئله استان دانست و ادامه داد: بیشترین تلاش ما در استان صرف موضوع آب می‌شود و امیدواریم مسئولان بعدی استان نیز به همین میزان دغدغه تأمین آب را داشته باشند.

 

وی مصرف بهینه حتی یک قطره آب، ورود بیشتر آب به استان و نیز رعایت اصل احترام در زمینهٔ آب با استان‌ های هم‌جوار را از سیاست‌های مهم استان در سال‌های اخیر در موضوع آب برشمرد و تصریح کرد: طرح سامانه دوم، بهشت‌ آباد و انتقال آب خلیج‌ فارس و سد و تونل کوهرنگ ۳ از مهم‌ترین طرح‌ های استان اصفهان در حوزه آب است.

 

رضایی از طرح سامانه دوم انتقال آب به‌عنوان یک پروژه پدافند غیرعامل یادکرد و اظهار داشت: اگر در ۳ سال اخیر به پروژه گلاب یا همان سامانه دوم ورود پیدا نمی‌کردیم تا ۱۵ سال آینده نیز آغاز نمی‌شد.

 

وی افزود: حدود ۲۰ سال از آغاز احداث سد کوهرنگ می‌گذرد و این سد در سال ۹۷ حدود ۲۱ درصد پیشرفت داست اما امروز به جرات می‌توان گفت که ۴۹ درصد از این سد احداث و اجراشده است که متأسفانه حدود ۸ ماه است به دلیل مشکلات فنی تا تعیین تکلیف، متوقف‌ شده است.

 

وی درباره تونل کوهرنگ نیز گفت: این تونل صد درصد تکمیل‌ شده و می‌توان تا پایان دی‌ ماه ۷۰ میلیون مترمکعب آب از طریق پمپاژ وارد سد چادگان کرد.

 

رضایی طرح بهشت‌آباد را نیز یک طرح بسیار مهم برای استان اصفهان عنوان و خاطرنشان کرد: با اطلاعات اشتباهی برخی مسئولان و مطرح کردن مسائل زیست‌ محیطی برای آن، این طرح به تعویق و تأخیر افتاد ولی شرکت آب نیرو روی روش‌های مختلف آب‌ رسانی مطالعاتی انجام داد و مناسب‌ ترین روش انتقال آب را از طریق تونل بیان کرد.

 

وی اشاره کرد: اکنون مجوز احداث ۱۳ کیلومتر انتهایی تونل در استان اصفهان صادر شده است و قرار است بر روی ۴۵ کیلومتر میانی نیز مطالعات بیشتری انجام شود.

 

استاندار اصفهان اضافه کرد: ۱۵ کیلومتر ابتدایی نیز به‌ احتمال‌ زیاد لوله‌گذاری خواهد شد.

 

 

عصر ایران

https://hoorkhabar.ir/698246کپی شد!
57
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.