نصب و راه اندازی دکل های جدید چهار مداره در شبکه برق خوزستان

هورنیوز – محمود دشت مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان بزرگ اظهار داشت: دکل های چهار مداره ۱۳۲ کیلوولت دارای تایپ تست می باشند که برای اولین بار در کشور ساخته شده اند.

 

وی افزود: این نوع دکل‌ها نسبت به نمونه قبلی دکل‌های چهار مداره ( دکل های ۴۰۰ کیلوولت با کراس آرم بلند برای خطوط چهار مداره ۱۳۲ کیلوولت ) وزن کمتری دارند که این باعث کاهش هزینه تمام شده خط شده است.

 

دشت بزرگی با بیان اینکه ارزش سرمایه گذاری طراحی و ساخت این دکل ها ۱۳۰ میلیارد ریال است، افزود: دکل‌های نوع جدید حدود ۴۰ درصد نسبت به دکل های نوع قبلی کاهش وزن دارند و ابعاد فونداسیون آنها نیز نسبت به طرح های قبلی ۳۵ درصد کوچکتر شده است ضمن اینکه مطابق با شرایط آب و هوایی خوزستان طراحی و ساخته شده اند.

 

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان ادامه داد: علاوه بر کاهش هزینه، این بهینه سازی کمک می کند دکل های جدید مسیر کریدوری کمتری (زمین کمتری) اشغال کنند و نصب و راه اندازی آنها نیز سریع تر صورت گیرد.

 

وی تصریح کرد: دکل های مذکور برای احداث خطوط ۱۳۲ کیلو ولت چهار مداره خروجی پست ۴۰۰ کیلو ولت پیروزان به سمت پست های شهید حمید و نبوت اهواز استفاده خواهند شد.

 

دشت بزرگ با اشاره به وزن ۲۷ دکل ساخته شده، خاطرنشان کرد: ۲۰ دکل آویزی و هفت دستگاه دکل زاویه جمعاً به وزن ۴۱۲ هزارو ۹۷۹ کیلوگرم می‌باشند که دکل های زاویه در شرکت یاسان در حال ساخت و تست هستند و طی چند ماه آینده تحویل داده می شوند.

 

از مهرماه سال گذشته تاکنون ۳۰ کیلومتر فیبر نوری و ۱۵۵ کیلومتر مدار خط به بخش انتقال و فوق توزیع شبکه تحت نظارت این شرکت در استان های خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد اضافه شده است.

https://hoorkhabar.ir/697905کپی شد!
75
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.