مافیا و نفوذی ها برای وزارت نیرو تعیین تکلیف می‌کنند

هورنیوز – جلیل مختار نماینده مردم آبادان و عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی بصورت سرزده وارد سازمان محیط زیست شده و نسبت به برگزاری جلسه ارزیابی مجوز زیست محیطی پروژه انتقال آب ونک سولگان به مقصد رفسنجان اعتراض و آنرا لغو کرد.

 

براساس این گزارش؛ این نماینده مجلس در دوره یازدهم در این باره گفت: مواضع وزارت نیرو متناقض است و مافیا و نفوذی ها برای وزارت نیرو تعیین تکلیف می‌کنند و طرح آمایش سرزمین را بر اساس منافع خود تغییر داده اند.

 

وی افزود: خوزستان از بین رفته، آب مازادی وجود ندارد. کدام عدالت این را گفته که حق طبیعی مردم خوزستان را بگیرید که باغات پسته رفسنجان را توسعه دهید.هیچ دلیل و توجیهی برای این پروژه غیرکارشناسی وجود ندارد.

 

نماینده مردم آبادان درمجلس ادامه داد: محیط زیست باید مستقل و به دور از فشارها، عمل کند نمی شود وزارت نیرو هم بهره بردار باشد و هم نظارت کند، نظارت باید با محیط زیست باشد بحران آب خوزستان را جدی بگیرید و به طرح های مطالعاتی اکتفا نکنید، واقعیت ها را ببینید.

 

مختار در پایان گفت: من مخالف وزیر نیرو بودم و بارها گفته ام کسی که از عوامل توسعه صنایع آب بر در کویر است، نمی‌تواند در مورد پروژه های غیر کارشناسی انتقال آب، تصمیم بگیرد.

 

گفتنی است؛ در این تجمع اعتراضی و نشست با مدیران سازمان محیط زیست، آقایان ناصری نژاد نماینده مردم شادگان، سید لفته احمدنژاد نماینده مردم خرمشهر، سهراب گیلانی نماینده شوشتر، حبیب آغاجری نماینده مردم ماهشهر و هندیجان، متینیان نماینده رامهرمز و رامشیر، مظلومی نماینده بهبهان و آوایی نماینده مردم دزفول نیز حضور داشتند.

https://hoorkhabar.ir/697801کپی شد!
85
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.