خوزستان احتیاج به مدیر پشت میزنشین ندارد

هورنیوز – سید محمدنبی موسوی فرد نماینده ولی فقیه در استان خوزستان در آیین تودیع و معارفه استاندار خوزستان با بیان اینکه ۴۲ سال است که خداوند فرصت خدمتگزاری را به انقلاب اسلامی ایران اعطا کرده است، اظهار کرد: در بخشی از زیارت حضرت ابوالفضل آمده تبعیت از امام زمان را با چهار ویژگی شهدای کربلا محقق شدنی است، اول تسلیم در برابر امامین انقلاب، دوم تصدیق، سوم تبعیت از امام و وفا به او و چهارم استفاده فوق توان از ظرفیت‌ها است.

 

وی افزود: چهار مأموریت مهم رسیدگی کامل به جمع آوری خراج (توجه ویژه به اقتصاد)، پیکار با دشمن در همه صحنه‌ها، اصلاح اهل شهر(تسهیل برای دسترسی به بهشت) و عمران و آبادی از سوی امام علی به مالک اشتر واگذار شد.

 

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با بیان اینکه توصیه امام خدمت به مردم است، گفت: تأکید بر تقوا و اهمیت بر نقش آن در زندگی انسان، مبارزه با هوای نفس، توصیه به ذخیره عمل صالح و اجتناب در بخل(در همه صحنه‌ها)، تلاش و کوشش برای جلب رضایت مردم به‌خصوص محرومان و نهی از سرکشی در برابر فرمان خدای متعال از دیگر توصیه‌های امام علی(ع) به مالک اشتر است.

 

وی ادامه داد: گماردن مأموران اطلاعاتی و حراست(مؤثر در پیشگیری از اختلاس در کشور)، لزوم رسیدگی به وضع ایتام، اقامه نماز اول وقت و همچنین تعیین وقت ملاقات عمومی(دسترسی عمومی مردم به مسوولان) نیز از دیگر توصیه‌های امام علی(ع) به مالک اشتر بود.

 

سید محمدنبی موسوی‌فرد تصریح کرد: کرونا دغدغه اول مقام معظم رهبری است، چراکه جان انسان‌ها در خطر است و این اولویت بسیار مورد تأکید مقام معظم رهبری قرار گرفت.

 

وی بیان کرد: دغدغه مردم بحث اربعین است، برای اربعین امسال دولت عراق ۳۰ هزار نفر به ایران سهمیه داده‌ است اما کسی توانایی پرداخت هزینه سفر هوایی را ندارد که باید این شرایط را برای مردم با وسع مالی ضعیف تسهیل کرد.

 

موسوی‌فرد اذعان کرد: دولت عراق در ایام انتخابات به ایران نیاز دارد لذا باید از شرایط استفاده کرد و به قوی کردن دیپلماسی بخشی از سهمیه به سفر زمینی اختصاص پیدا کند.

 

نمایندگان در تعیین مدیران دست استاندار را باز بگذارند

وی عنوان کرد: پنج اولویت را به‌عنوان چراغ راه به رئیس‌جمهور اعلام کردیم که در صورت پیگیری بخش اعظمی از مشکلات خوزستان حل می‌شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان گفت: اول اینکه ۱۰۰ واحد صنعتی، کشاورزی و خدماتی که ۶۰ درصد فرآیند کاری خود را انجام داده‌اند که در صورت انجام کار ۴۰ درصد باقی‌مانده و فعال شدن می‌توانند ۳۶ هزار فرصت شغلی را در خوزستان ایجاد کنند؛ همچنین یک هزار و ۸۱۷ واحد گوناگون راکد یا فعال با ظرفیت‌های کمتر از حد خود که اگر ظرفیت آنها تکمیل شود، ۶۰ هزار ظرفیت شغلی ایجاد می‌کند که باید در اولویت پیگیری باشد.

 

وی اضافه کرد: توجه ویژه به کشاورزی، مدیریت توزیع آب و بخش مسکن و توجه به کشورهای مجاور به‌خصوص استان‌های بصره، العماره و ناصریه که همجوار با خوزستان هستند از دیگر توصیه‌هاست.

 

موسوی‌فرد با اشاره به اینکه نگاه این دولت جامع، فراجناحی و شایسته‌سالاری است، بیان کرد: از مجمع نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی انتظار دارم که بگذارند، استاندار در تعیین مدیران خود دستش باز باشد، نمایندگان می‌توانند با مشورت گزینه‌های خود را ارائه دهند ولی مثلاً نباید معین کنند که فلان فرد باید حتماً به‌عنوان فرماندار فلان شهرستان انتخاب شود.

 

وی خطاب به استاندار جدید خوزستان افزود: خوزستان نیازی به مدیر پشت میزنشینی ندارد، مدیریت جهادی یعنی کار میدانی انجام شود و مسوولان در بین مردم حضور پیدا کنند.

https://hoorkhabar.ir/697656کپی شد!
70
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.