بررسی صلاحیت شهردار اهواز در حیطه اختیارات وزارت کشور است

هورنیوز – حجت‌الله زارع زاده در خصوص عدم تأیید صلاحیت رضا امینی شهردار اهواز توسط فرمانداری اظهار کرد: تصمیم فرمانداری اهواز بسیار قابل تأمل بوده زیرا بررسی شرایط احراز صلاحیت شهردار کلانشهرهای بالای یک میلیون نفر جمعیت طبق قانون در حیطه اختیارات وزارت کشور است و کلانشهر اهواز نیز مشمول این امر می‌شود.

 

وی اضافه کرد: فرمانداری تنها می‌تواند صورت جلسه انتخاب شهردار را به صورت شکلی بررسی و به همراه مدارک مربوطه برای وزارت کشور ارسال نماید.

 

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اهواز با تاکید مجدد بر تأمل برانگیز بودن این مصوبه، تصریح کرد: امیدوارم مصاحبه فرماندار مبنی بر عدم تأیید صلاحیت شهردار از روی حسن نیت باشد و در روزهای آینده مشخص خواهد شد که آیا تصمیم فرمانداری اهواز طبق قانون بوده است یا خیر.

 

وی خاطرنشان کرد: اصلاً نیازی به پیگیری و پافشاری در مورد مصوبه انتخاب شهردار نیست و این موضوع روال قانونی خود را طی می‌کند و ریاست شورای شهر به زودی این موارد را برای آگاهی افکار عمومی تشریح خواهد کرد.

 

لازم به ذکر است جمال عالمی نیسی، فرماندار اهواز امروز (چهارشنبه) اظهار کرد: هیئت تطبیق شهرستان در فرمانداری اهواز تشکیل جلسه داد و مصوبه نشست ششم شورای اسلامی شهر اهواز در خصوص انتخاب شهردار این شهر مورد بررسی قرار گرفت.

 

وی افزود: به استناد ردیف ۶ بند چ ماده سه آئین نامه احراز تصدی سمت شهردار مصوب ۱۳۹۷.۹.۲۵ هیئت وزیران (سابقه ۹ سال مدیریت ارشد برای شهرهای با جمعیت بیش از یک میلیون نفر) و رشته تحصیلی فوق لیسانس مرتبط مستند به بخشنامه شماره ۲۱۰۵۵۷ مورخ ۱۳۹۷.۱۱.۱۳ وزیر محترم کشور مغایر با قوانین و مقررات دانسته و آن را تأیید نکرد.

https://hoorkhabar.ir/697617کپی شد!
86
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.