مشکل آب های سطحی سریعتر برطرف شود

هورنیوز – سید محمدجواد رضوی عضو شورای شهر اهواز در هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر اهواز که امروز (۱۵ شهریورماه) برگزار شد با اشاره به وضعیت معابر و خیابان‌ها اظهار کرد: برخی سرعت‌گیرها با میخ به زمین متصل می‌شوند و به مروز زمان خراب می‌شوند اما میخ‌ها در همان جا باقی می‌مانند و موجب وارد شدن آسیب به وسایل نقلیه می‌شوند.

 

وی افزود: باید این سرعت‌گیرها با استفاده از آسفالت و رنگ آمیزی ایجاد شوند تا چنین مشکلی در اهواز رخ ندهد.

 

احمد سراج دیگر عضو شورای شهر اهواز نیز با بیان اینکه بعضا قبل از دهانه پل‌ها سرعت‌گیر ایجاد شده است، اظهار کرد: نقطه‌یابی برخی از این سرعت‌گیرها درست نیست و بر اساس سلیقه شخصی و بر خلاف اصول ترافیکی و شهرسازی، ایجاد شده‌اند.

 

وی ادامه داد: سرعت‌گیرهایی که بدون ضرورت علمی و کارشناسی ایجاد شده‌اند، باید جمع‌آوری شوند.

 

عضو شورای شهر اهواز با بیان اینکه در برخی مناطق در خصوص طرح رفع آب‌های سطحی هیچ عملیاتی و حتی لایروبی انجام نشده است، تصریح کرد: در اولین فرصت باید گزارش عملکرد اجرای طرح دفع آب‌های سطحی به استاندار ارائه شود زیرا اگر آبفا یا شهرداری به وظایف خود عمل نکنند، مردم در یکی دو ماه آینده دچار گرفتاری خواهند شد.

 

وی گفت: مردم از وضعیت کندروی کوی سیاحی و سه راه خرمشهر گلایه دارند که باید سریع‌تر این دو نقطه آسفالت شوند.

 

محمدحسین ملایی‌زمانی دیگر عضو شورای شهر اهواز نیز اظهار کرد: شلختگی در انجام کار در یک منطقه نباید موجب خراب شدن کارها و به هدر رفتن زحمات شود.

 

وی بیان کرد: باید زمان‌بندی خاصی نیز برای اقدامات در نظر گرفته شود.

 

عضو شورای شهر اهواز با بیان اینکه نباید همه نیروها به یک منطقه هجوم ببرند و منطقه دیگری رها شود، گفت: وضعیت فاضلاب موجب بیماری و نارضایتی شهروندان شده است و در صورت رفع این مشکل، رضایت‌مندی ۵۰ تا ۶۰ درصدی حاصل می‌شود.

 

غلامرضا شانه‌سازان دیگر عضو شورا نیز اظهار کرد: نقشه‌های اجرای کار طرح جمع‌آوری آب‌های سطحی باید تهیه شود.

 

وی با اشاره به تعداد زیاد سگ‌های بلاصاحب در سطح شهر، افزود: وجود حیوانات اهلی مانند گاومیش‌ها در شهر نیز از جمله گلایه‌های مردم است.

 

عادل شیشه‌گری دیگر عضو شورای شهر اهواز در خصوص انتقاد یکی از شهروندان از وضعیت فاضلاب در منطقه گلدشت اظهار کرد: شرکت آبفا گفته در این خصوص برنامه‌‎ای ندارد، این در حالی که فاضلاب منطقه گلدشت و گلبهار در برکه‌ای که راه آن مسدود شده، تخلیه می‌شود و فاضلاب وارد کانال سلمان نمی‌شود.

 

وی افزود: این برکه باید در قالب یک طرح ضربتی تخلیه شود که در این راستا خط انتقال تحت فشار تا قبل از بارندگی اجرا می‌شود. در منطقه عین ۲ نیز یک کار ناقص اجرا شده بود و این مساله موجب بالازدگی فاضلاب و فاضلاب‌گرفتگی کل خیابان‌ها شده بود که اکنون این مشکل رفع شده و در حال لایروبی منهول‌ها هستیم.

 

شیشه‌گری بیان کرد: طرح‌های ضربتی باید در هر منطقه اجرا و در مدت دو سه روز نخاله‌های موجود جمع‌آوری شوند.

https://hoorkhabar.ir/697570کپی شد!
63
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.