مصوبات رئیسی از سفر به دو استان جنوبی کشور چه بود؟

به گزارش هورنیوز: هفته گذشته در حالی که همه منتظر سفر صبح جمعه رئیس جمهور به یکی از استان‌های کشور بودند، در یک اقدام از پیش اعلام نشده، سید ابراهیم رئیسی، عصر پنجشنبه به استان سیستان و بلوچستان سفر کرد.

 

رئیسی که دومین سفر استانی خود در دوران ریاستش در پاستور را انجام می‌داد، سفر خود را از چابهار و با همراهی وزرای کشور، نیرو، راه و شهرسازی، اقتصاد، صنعت، معدن و تجارت، رئیس سازمان برنامه و بودجه و رئیس دفتر خود آغاز کرد.

 

وی در فرودگاه چابهار، هدف حضورش در استان سیستان و بلوچستان را آشنایی با مسائل و مشکلات مردم و تلاش برای حل آنان بیان کرد و گفت: نسبت به آنچه باید در سیستان و بلوچستان انجام شود، هنوز فاصله داریم که با تلاش مسئولان و پیگیری دولت تلاش خواهیم کرد محرومیت‌های استان برطرف شود.

 

در ادامه این سفر رئیس جمهور سپس در بین زاغه نشینان منطقه مراد آباد چابهار حاضر شد و از طرح ساماندهی کپر نشینان این منطقه بازدید کرد که در این بازدید قرار شد در خصوص چگونگی تسریع در ساماندهی وضعیت این منطقه در جلسه شورای عالی اداری استان تصمیم گیری شود؛ این مشکلات باید تا پایان سال حل شود.

وی همچنین گفت: وزیر راه و شهرسازی در دولت با همکاری نیرو‌های بسیجی و سپاهی برای کمک به بهبود وضعیت معیشت و زندگی مستضعفان و محرومان سیستان و بلوچستان از هیچ اقدام و خدمتی فروگذار نخواهند کرد.

 

رئیسی شب پنجشنبه در جمع نمازگزاران چابهار حاضر شد و قصد خود را از سفر‌های استانی، کار عنوان کرد و گفت: بنا داریم سفر‌های استانی به دور از هرگونه تشریفات و کاملا کاری انجام شود.

 

رئیس جمهور صبح جمعه در ادامه سفر خود به استان سیستان و بلوچستان به شهر زابل سفر کرد و به روستای مرزی ملاعلی واقع در نقطه سفر مرزی ایران و افغانستان رفت؛ رئیسی بعد از آن به زابل رفت و امید داد که مشکلات آب این منطقه حل شود و تصمیماتی درباره اتصال این شهر به راه آهن سراسری گرفته خواهد شد.

وی در ادامه سفر خود از انتخاب استاندار با اختیارات ویژه برای استان سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: برای برخی از استان‌ها به دلیل مشکلاتی که دارند یک ویژگی قائل شدیم که استانداران آن بتوانند موضوع را سریع‌تر با دولت مطرح کنند و اختیارات ویژه داشته باشند که خودشان در استان مسائل را حل و فصل کنند که سیستان و بلوچستان جزو همین استان هاست.

 

رئیسی ظهر جمعه در آخرین مقصد خود به زاهدان رفت و در میان خبرنگاران با اشاره به ظرفیت‌های بزرگ استان سیستان و بلوچستان گفت: استان سیستان و بلوچستان ظرفیت‌های بزرگی دارد و باید این ظرفیت‌ها را شناخت و از آن بهره برد تا مشکلات استان رفع شود.

 

رئیس جمهور در ادامه صحبت‌های خود با بیان ظرفیت‌های گردشگری سواحل مکران، عنوان کرد: سهم اقتصاد دریا و گردشگری ما بسیار ناچیز است؛ باید با فعال کردن اقتصاد گردشگری در سواحل مکران، از این ظرفیت نهایت استفاده را داشته باشیم.

 

با این وجود، ساماندهی وضعیت کپرنشینان در این استان، بهبود وضعیت آب در زابل، اتصال زابل به راه آهن سراسری، فعال سازی اقتصاد گردشگری در سواحل مکران و انتخاب استاندار با اختیارات ویژه برای استان سیستان و بلوچستان از مهمترین تصمیمات دولت در سفر به سیستان و بلوچستان به شمار می‌رود.

 

لازم به ذکر است، سید ابراهیم رئیسی دو هفته قبل هم سفری از پیش تعیین نشده به استان خوزستان داشت که بررسی راهکار‌های فوری برای حل مشکلات این استان، هدف این سفر یک روزه بود.

 

وی در این سفر ابتدا به اهواز و سپس به هورالعظیم رفت تا مشکلات این منطقه را از نزدیک رصد کند.

 

رئیسی در جریان این حضور در استان خوزستان در اولین اقدام خود، دستور به رفع فوری کمبود‌های بهداشتی و درمانی این استان و استفاده از ظرفیت مراکز درمانی نیرو‌های مسلح برای کمک به بیماران کرونایی را به وزیر کشور داد.

سید ابراهیم رئیسی در اهواز هم دستور ویژه‌ای را برای حل مشکلات فاضلاب این شهر صادر کرد که مقرر شد منابع مالی برای این کار اختصاص داده شود و مدت اجرای این طرح ۵۰ درصد کاهش پیدا کند.

 

وی تاکید کرد: برای رفع مشکلات استان خوزستان باید یک برنامه کوتاه مدت به صورت آنی تعریف شود و مورد توجه قرار گیرد و دستگاه‌های مختلف در حوزه آب، برق، کشاورزی و وزارت کشور پیگیر حل مشکلات باشند.

 

رئیس جمهور در جلسه شورای اداری استان خوزستان، استفاده از مدیران پروازی را مورد نقد قرار داد و عنوان کرد که باید نسبت به این موضوع تجدید نظر صورت گیرد.

 

دستور به رفع فوری کمبود‌های بهداشتی و درمانی استان خوزستان، اختصاص منابع مالی برای حل مشکلات فاضلاب اهواز، کاهش مدت زمان ساماندهی طرح فاضلاب اهواز، استفاده دولت از ظرفیت‌های نیرو‌های مسلح برای کمک به بیماران کرونایی، تهیه برنامه کوتاه مدت برای حل مشکلات خوزستان و تجدید نظر در استفاده از مدیران پروازی برای استان خوزستان از جمله تصمیماتی بود که در سفر رئیسی به خوزستان گرفته شد.

 

نزدیک به یک ماه است که سید ابراهیم رئیسی بر مسند ریاست جمهوری نشسته و در این مدت ۲ سفر به استان‌های خوزستان و سیستان و بلوچستان داشته است؛ هر کدام از این سفر‌ها با مصوبات و تصمیماتی همراه بود که بنای اجرای آن‌ها برای حل مشکلات مردم در این دو استان ریخته شد.

 

حال باید منتظر باشیم و ببینیم سفر‌های سید ابراهیم رئیسی چه اندازه در بهبود وضعیت و حل مشکلات این دو استان نقش داشته و تاثیرگذار خواهد بود.

 

https://hoorkhabar.ir/697471کپی شد!
101
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.