پشت‌ پرده حمله به رژه اهواز چه‌ کسی بود؟

هورنیوز – مستند «صلح فقط برای من» امشب، سه‌شنبه ۹ شهریورماه از شبکه مستند سیما پخش می‌شود. این فیلم مستند اعترافاتی از حبیب فرج‌الله چعب، سرکرده گروهک تجزیه‌ طلب حرکه النضال الاحوازیه را به تصویر کشیده است.

 

حبیب کعبی معروف به حبیب اسیود کسی است که از او به‌ عنوان طراح عملیات تروریستی حمله به رژه ۳۱ شهریور ۹۷ در اهواز نام برده می‌شود. در آن حمله، ۲۵ نفر اعم از مردم عادی که به تماشای مراسم رژه رفته بودند و نیز نیرو‌های نظامی شهید و ۶۰ نفر نیز زخمی شدند. بین قربانیان حادثه، یک کودک چهارساله نیز حضور داشت.

 

در بخش مهمی از این فیلم مستند، حمایت کشورهای اروپایی و عربی مرتجع منطقه از گروهک تروریستی حرکه النضال از زبان حبیب اسیود سرکرده این گروهک برای اولین بار پخش می‌شود. نمونه‌ای از این حمایت را می‌توان در حمله تروریستی رژه اهواز دید؛ جایی که تلویزیون سعودی ایران اینترنشنال دقایقی پس از این حادثه، آنتن زنده را در اختیار سخنگوی الاحوازیه قرار داد تا او مسئولیت حادثه را بپذیرد و از حمله دفاع کند.

 

الاحوازیه گروهکی تروریستی است که فعالیت خود را از سال ۱۳۸۴ آغاز و هدف خود را استقلال خوزستان و جدایی آن از ایران عنوان کرد. انجام عملیات‌های تروریستی مختلف در منطقه خوزستان و شهر اهواز و کشتار مردم بی‌گناه این منطقه بخشی از کارنامه سیاه این گروهک تروریستی است. حبیب اسیود که نزدیک به یک سال و نیم سرکردگی این گروه را به‌ عهده داشت، در آبان ماه سال ۱۳۹۹ در عملیات پیچیده اطلاعاتی دستگیر شد و در شامگاه ۲۱ آبان ویدئویی کوتاه از اعترافات او در تلویزیون پخش شد.

 

براساس این گزارش، مستند «صلح فقط برای من» امشب ساعت ۲۲ از شبکه مستند سیما پخش می‌شود.

 

https://hoorkhabar.ir/697355کپی شد!
82
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.