شرایط خانه دار شدن مردم با قانون جهش تولید و تامین مسکن فراهم است

هورنیوز – مجتبی یوسفی با اشاره به تایید طرح جهش تولید و تامین مسکن ازسوی شورای نگهبان، گفت: از آنجا که یکی از اولویت‌های اصلی مجلس یازدهم در یک سال و نیم گذشته، پیگیری مشکلات اساسی مردم همچون معضل تهیه مسکن بود، طرح جهش تولید و تامین مسکن را با تمام مخالفت‌هایی که با آن شد به سرانجام رساندیم، همچنین برای نخستین بار ۳۶۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات در تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ به‌منظور افزایش ساخت و ساز مسکن پیش‌بینی شد.

 

قانون جهش تولید و تامین مسکن راه را برای رئیسی تسهیل می‌کند

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قانون جهش تولید و تامین مسکن ضمن ایجاد اشتغال، مشکل مردم را در تامین مسکن حل خواهد کرد، گفت: همچنین از آنجا که ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی یکی از وعده‌های انتخاباتی آقای رئیسی بود، این قانون راه را برای دولت سیزدهم تسهیل می‌کند.

 

۲۵۰ هزار هکتار اراضی در حریم شهرها در اختیار سازمان‌ها و ارگان‌ها هستند

وی با بیان اینکه اجرای قانون جهش تولید و تامین مسکن همت دولت را از زوایای مختلف می‌طلبد، توضیح داد: به عنوان مثال دولت باید ۲۵۰ هزار هکتار اراضی قرار گرفته در حریم و محدوده شهرها را -که در اختیار سازمان‌ها و ارگان‌ها هستند- پس گرفته و به وزارتخانه راه و شهرسازی واگذار کند تا صرف ساخت و ساز مسکن شوند، البته ما در این قانون برای وادار کردن سازمان‌های دولتی به واگذاری اراضی، جرم‌انگاری کرده‌ایم.

 

امید به اجرای قانون جهش تولید و تامین مسکن با وجود قاسمی و خاندوزی

یوسفی با ابراز امیدواری از اینکه رستم قاسمی به عنوان وزیر راه و شهرسازی دولت سیزدهم بتواند ساخت و ساز مسکن را در کشور با بهره‌گیری از قوانین مصوب مجلس رونق دهد، افزود: همچنین امید است سید احسان خاندوزی به عنوان وزیر جدید اقتصاد کشور، سیستم بانکی کشور را اصلاح کرده و منابع مالی برای تحقق این مهم فراهم کند.

 

باید مراقب بود؛ تجربه اشتباه مسکن مهر تکرار نشود

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه باید کار مردم را به مردم واگذار کرد، توضیح داد: بهتر است به جای اینکه دولت خود وارد تصدی‌گری شود، انبوه‌سازان و تعاونی‌ها را وارد کار کرد البته باید مراقب بود؛ تجربه اشتباه مسکن مهر تکرار نشود چراکه تعاونی‌هایی که برای ساخت این واحدهای مسکونی انتخاب شدند هیچ یک متخصص ساخت و ساز نبودند لذا باید با رعایت موارد فوق به سمت تولید انبوه مسکن رفت.

 

به گفته وی از آنجا که ۶ هزار انبوه ساز و پیمان کار در کشور وجود دارد، اگر تنها نیمی از آن‌ها با تعامل مثبت وارد میدان ساخت و ساز شوند به راحتی ۶۰۰ هزار واحد مسکونی ساخته خواهد شد.

 

ضرورت اقدام برای احیا و بازسازی واحد فرسوده در حاشیه شهرها

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه حدود چند میلیون نفر در حاشیه شهرها و بافت‌های فرسوده سکونت دارند، گفت: با توجه به اینکه زیرساخت‌های نظیر برق، آب و گاز در این مناطق وجود دارد باید برای احیا و بازسازی واحد فرسوده و نیز ساخت تعداد بیشتری خانه در این منطقه اقدام شود.

https://hoorkhabar.ir/697270کپی شد!
24
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.