مرگ روزانه ۷۰ بیمار کرونا در خوزستان

هورنیوز – ولی‌اله حیاتی در نشست قرارگاه نظارتی و عملیاتی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان که امروز (۲ شهریورماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: شرایط استان خوزستان از نظر موج کرونا بسیار شکننده و نگران‌کننده است؛ از یک طرف میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی کاهش یافته و از سوی دیگر شاهد افزایش موارد ابتلا، بستری و فوت هستیم.

 

وی افزود: نیازمند مداخله جدی در مراحل مختلف از جمله اطلاع ‌سانی عمومی هستیم. در اطلاع‌رسانی در خصوص مقابله با کرونا باید از طریق فضای مجازی بیشتر کار شود.

 

حیاتی بیان کرد: اکنون فضای مجازی در اختیار کسانی است که علیه واکسن کرونا مطلب منتشر می‌کنند. برای پاسخ به موارد نادرست منتشرشده علیه واکسن در فضای مجازی، باید اطلاع‌رسانی‌ها افزایش یابد که در این راستا باید محتوای درست به صورت گسترده نشر داده شود.

 

وی با تاکید بر لزوم پشتیبانی از طرح شهید سلیمانی در شهرستان‌ها، گفت: این طرح موجب کاهش میزان مبتلایان و فوتی‌ها شد. در سطح اهواز اقدامات خوبی در راستای طرح شهید سلیمانی انجام شده است که باید تقویت شود.

 

فرمانده قرارگاه نظارتی و عملیاتی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان بیان کرد: در ستاد استانی اختیاراتی داریم که بر اساس آن و حتی بیشتر فعالیت می‌کنیم اما برخی تصمیمات در اختیار ستاد ملی است.

 

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی باید خطر را به مردم منعکس کرد، گفت: با وجود اینکه روزانه ۶۰ تا ۷۰ نفر از مردم استان خوزستان به دلیل کرونا جان‌شان را از دست می‌دهند اما هنوز برخی از مردم احساس خطر جدی نمی‌کنند.

 

حیاتی افزود: شاهد مرگ افراد ۲۵، ۳۰ و ۴۰ سال نیز هستیم. برخی از بیماران در آخرین لحظه به بیمارستان مراجعه می‌کنند و فوت می‌شوند. این افراد ابتدا تصور می‌کردند که بیماری جزئی دارند.

 

وی با تاکید بر لزوم هماهنگی بیشتر بین دستگاه‌ها در مقابله با کرونا، عنوان کرد: هر دستگاهی که هماهنگی خوبی نداشته باشد باید به واحد تخلفات معرفی شود.

 

فرمانده قرارگاه نظارتی و عملیاتی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان بیان کرد: مهم‌ترین عامل برای خروج از وضعیت کنونی، واکسیناسیون عمومی است. سهمیه جدید واکسن کرونا وارد استان خوزستان شده است اما کفاف جمعیت را نمی‌دهد و باید به طور جدی افزایش سهمیه واکسن پیگیری شود. اگرچه عزم دولت بر این است که واردات واکسن را افزایش دهد.

https://hoorkhabar.ir/697133کپی شد!
47
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.