ننگ بر نیرنگتان

به گزارش هورنیوز، صبح دیروز ۲۴ مردادماه ۱۴۰۰ خبر طرح تقسیم استان خوزستان به دو قسمت جنوبی و شمالی پربحث ترین خبری بود که تا پاسی از شب گذشته با واکنش همه شهروندان خوزستانی در رسانه های مختلف مواجه شد. در این خبر آمده بود: طرح تاسیس استان خوزستان جنوبی به مرکزیت آبادان و متشکل از شهرستانهای آبادان، خرمشهر، شادگان، ماهشهر، آغاجاری، امیدیه، هندیجان و بهبهان تقدیم مجلس شد.

 

در این میان پس از اعتراض های بی شمار خوزستانی ها برخی اعتقاد دارند، هر نوع طرح تقسیم خوزستان به دو یا چند استان کوچکتر با توجه به تحولات منطقه خاورمیانه و سابقه تاریخی که از دیرباز برای تجزیه این دیار وجود داشته، از نظر امنیتی به نفع کشور نیست و یکپارچگی ایران را تهدید کرده و به خطر می اندازد.

 

یکی دیگر از شهروندان خوزستانی نوشت: نمایندگان مطرح کننده طرح مذکور به طمع  استفاده از مزایای نفت و گاز امیدیه، آغاجاری و کارخانجات پتروشیمی در بندر امام و ماهشهر و استفاده از همه بنادر استان از جمله “بندر بزرگ امام، بندر خرمشهر، بندر آبادان، بندر چوئبده، بندر هندیجان،” تیشه به ریشه امنیت خوزستان و منافع ملی کشور می زنند. مردم و کنشگران سیاسی و اجتماعی استان باید در مقابل این طرح وحدت شکن و ضد امنیتی خوزستان بایستند و نگذارند چنین اتفاقی رخ دهد.

 

از سویی دیگر یکی از کاربران شبکه مجازی با متنی در واتساپ آورده: چگونه نمایندهٔ مجلسی با پشتوانه حداقلی ۳۵ هزار رای برای جمعیت ۵ میلیون نفری استان خوزستان تصمیم می‌گیرد؟!

 

وی در قسمت دیگر متن خود نوشته: شکل گیری این طرح حاصل یه گفتگوی درون گعده ای لیدرها و مسئولین دفاتر این نمایندگان است که گفته اند، چه بکنیم که بُولد شویم؟ همه در مورد نماینده های ما صحبت کنند، که ما چقدر قدرتمندیم و رای دو سال آینده را تضمین کنیم، و تیم رقیب هایمان را مات کنیم؟

 

یکی دیگر از فعالین رسانه ای آورده: نماینده خرمشهر که طی این دو سال حتی یکبار نام و مصاحبه ای از وی در رسانه ها منتشر نشده و در خصوص هیچ کدام از مشکلات استان موضع گیری نکرده، اما اینک طرح تقسیم استان را با امضای دیگر همکاران اش تقدیم مجلس نموده است.

 

وی افزوده: تقسیم استان خوزستان تکرار طرح های بی سرانجام و مخربی همچون جداسازی کوت عبدالله از اهواز و خلق چالش های جدید اقتصادی و اجتماعی خواهد بود.

 

از سویی دیگر عبدالله ایزدپناه رئیس مجمع نمایندگان خوزستان طرح موضوع تفکیک استان خوزستان به شمالی و جنوبی را طرحی ناپخته و غیرکارشناسی اعلام و ناشدنی عنوان کرده است.

 

وی افزود: اینکه طرح این چنینی با مخالفت ۱۷ نماینده استان خوزستان روبه رو است و تنها یک نماینده(سید محمد مولوی نماینده آبادان) پای این کار ایستاده است، نشان از غیرکارشناسی بودن و ناپختگی آن دارد و طبیعتا هیچ برنامه و تفکر کارشناسی که بتواند ۱۷ نماینده استان را قانع کند مطرح نشده است و قطعا مقابل این طرح خواهیم ایستاد و مانع از اجرایی شدن آن می شویم.

 

همچینین شامگاه گذشته شهروندان و نخبگان این استان در یک برنامه کلاب هاوسی این طرح را موجب تفرقه میان خوزستانی ها دانستند و یکصدا گفتند: این طرح اجرا ناشدنی است و نماینده مطرح کننده آن فقط به دنبال جلب توجه و جذب رای برای انتخابات بعدی در حوزه انتخابیه خود است.

 

همچنین یکی دیگر از کاربران فضای مجازی با جمله ای کوتاه بامعنی و تاثیرگذار در وضعیت اینستاگرام خود در خصوص مطرح شدن این طرح نوشته: ننگ برنیرنگتان

 

به گزارش هورنیوز، خوزستانی ها معمولا در طول هر هفته یک مشکل، مصیبت، دغدغه و… دارند که این موارد روز به روز بر ناامید کردن آنان می افزاید. در سویی دیگر وقتی که مطالبات مردم خوزستان توسط همه مسئولین و مردم کشور مطرح شد و می رفت که به نتیجه برسد، هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با یک شیطنت خاص سیاسی این طرح مذکور که مربوط به سال گذشته نیز بوده را مطرح می کند!؟ این یعنی همیشه یک عده افراد از استانهای دیگر هستند که نمی خواهند مطالبات مردم این خطه به بار بنشیند و همراه با برخی نمایندگان ناآگاه خوزستانی نسبت به مشکلات و معضلات استان، سعی در رنجاندن مردم این دیار دارند.

 

پی نوشت: 

برای اولین بار اکثریت نمایندگاه خوزستان در مجلس شورای اسلامی(۱۷ نفر) برای منافع مردم این استان همدل و متحد شدند.

 

علی بهمن

https://hoorkhabar.ir/696930کپی شد!
39
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.