سرپرست شهرداری اهواز تاکید کرد: مدیران ضمن داشتن خلاقیت و اولویت بندی در اجرای پروژه ها، کف میدان باشند

هورنیوز – علیرضا عالی پور ظهر پنجشنبه ۲۱ مرداد ماه، در جلسه شورای اداری شهرداری اهواز که با حضور مدیران شهرداری برگزار شد اظهار کرد: در دوره انتقال مدیریت شهرداری اهواز هستیم و این مساله نباید سرعت ما را کم کند و با نزدیک شدن فصل پاییز و بارندگی بایستی به سرعت شهر را برای فرا رسیدن این فصل آماده کنیم.

 

وی افزود: در دیدار با نماینده محترم ولی فقیه حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد ایشان که بر مشکلات و کاستی ها کاملا واقف بودند انتظارات زیادی را مطرح کردند که در راس آن ها این بود که از موضع “ما نمی توانیم” با مسائل برخورد نکنیم.

 

عالی پور با اشاره به زیرساخت های اهواز و رسیدن فصل پاییز و بارندگی ها عنوان کرد: در روزهای آینده ۲ حرکت فوری باید از سوی مناطق انجام شود؛ لایروبی ها و تعویض پمپ ها.

 

سرپرست شهرداری اهواز در ادامه بحث تکمیل پروژه های مربوط به دفع آب های سطحی عنوان کرد: ترک تشریفات یک اختیار قانونی است که مدیران باید در راستای تسریع در روند پروژه ها از آن استفاده کرده و با مدیرانی که در این راستا خلاقیت ندارند و در مدیریت شهرداری باعث ترمز سیستم می شوند برخورد قاطع شود.

 

وی با اشاره به اینکه باران های اهواز باران های رگباری در زمان کوتاه و حجم زیاد است، گفت: فرض کنیم در حال حاضر در بحران آبگرفتگی هستیم، در حال حاضر باید با همان سرعت وضعیت بحرانی، اقدامات پیشگیرانه را انجام داد.

 

عالی پور بحرانی ترین و فوری ترین کار شهرداری را در حال حاضر آماده سازی شهر برای بارندگی ها دانست و گفت: در این راستا باید مدیران شهرداری بدون وقفه کار خود را انجام داده و لیست پروژه هایی که در مدت یک هفته و یک ماه آینده افتتاح می شوند را در اولین روز کاری روی میز کار شهردار قرار دهند.

 

سرپرست شهرداری اهواز عنوان کرد: اگر عوامل تحت امر شما مدیران شهرداری حس کنند که شما کف میدان هستید، خود را موظف به حضور در کنار شما می دانند و توجه داشته باشید که نباید گول رفاهیات را بخورید، در روزهای گذشته ما تاکید کردیم که درب اتاق ها بر روی ارباب رجوع باز باشد.

 

وی با اشاره به اینکه برای تسریع امور اداری مراجعه کننده ها باید بر اساس موضوع کار آن ها دسته بندی شوند، تصریح کرد: در استان ما این مساله جا افتاده که هر ارباب رجوع میل دارد که عالی ترین مقام هر اداره را برای حل کوچک ترین مشکلات ملاقات کند، که این مطلب نشان از عدم پیگیری برخی پرسنل در رده های پایین تر را دارد.

 

عالی پور اضافه کرد: در کنار این طبقه بندی درخواست های مدیران نیز باید در دسترس مردم باشند تا حساسیت بوجود آمده مبنی بر اینکه مدیران در اتاق های خود اطراق کرده اند از بین برود و مردم سدی بین خود و مدیران احساس نکنند.

 

سرپرست شهرداری اهواز بیان کرد: طرحی تحت عنوان طرح نظارت فراگیر در تمام مساجد در حال اجراست تا مردم به طور مستقیم با مدیران منطقه و مسئولان خدمات منطقه در ارتباط باشند و نواقص موجود را از مسئول مربوطه مستقیما مطالبه کنند.

 

وی در ادامه با اشاره به این که در شهرهای دیگر پاکبانان در کنار وظیفه خود، در صورتی که تخلفی در سطح شهر مشاهده کنند را گزارش می کنند، گفت: این مساله در شرح قراردادهای ما نیز ذکر شده است که باید از این حس همکاری استفاده کرد.

 

وی معضل حفاری های آبفا برای تعمیرات شبکه های فاضلاب را یکی از معضلات همیشگی شهر مطرح کرد و گفت: آبفا طرحی در روزهای آینده اجرا می کند که بیش از ۱۰۴ کیلومتر از آسفالت مهم ترین نقاط شهر اهواز را می شکافد که باید توجه داشت کمیسیون حفاری باید شرط کند تا حفاری ها به صورت محدود انجام شده و پس از ترمیم آسفالت آن محل، مجوز حفاری بعدی صادر شود.

 

سرپرست شهرداری اهواز در خصوص مسائل مالی و درآمدی تصریح کرد: در حال حاضر هیچ پروژه ای در سطح اولویت دفع آب های سطحی و مساله آسفالت نیست و اگر اولویت ها در این باره رعایت نشود برخورد قاطع صورت می گیرد.

 

سرپرست شهرداری اهواز در پایان با اشاره به سفارش نماینده محترم ولی فقیه مبنی بر اهمیت نماز اول وقت گفت: مدیران ما به عنوان اولین نفر باید برای اقامه نماز اول وقت و فرهنگ سازی آن برای پرسنل اقدام کنند و این مساله را به هیچ عنوان نباید به عنوان ریا تلقی کرد؛ اما با توجه به سفارش و تاکیدات ائمه اطهار مبنی بر اولویت کار مردم بایستی نماز را در حد وجوب ادا کرد تا وقت ارباب رجوع تلف نشود.

 

 

پیام شهروندی اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اهواز

شهروند عزیز: با پرداخت به موقع عوارض٬ با شهرداری در عمرانی و آبادانی شهر خود مشارکت کنیم.

https://hoorkhabar.ir/696871کپی شد!
41