مدیرکل ورزش و جوانان: استقلال خوزستان برای فعالیت در لیگ یک هیچ منع قانونی ندارد

هورنیوز – افشین حیدری مدیرکل ورزش و جوانان استان خوزستان، درباره نگرانی های ایجاد شده در مردم خوزستان درخصوص فروش سهمیه تیم فوتبال استقلال خوزستان، اظهار کرد: باتوجه به این که طی چند روز گذشته در رسانه ها و فضای مجازی صحبت از فروش سهمیه استقلال خوزستان شده است باید بگویم که هیچ گونه درخواستی به اداره کل ورزش خوزستان برای فروش سهمیه استقلال خوزستان ارسال نشده است. همچنین باتوجه به این که استقلال خوزستان از تیم های خوب و آتیه دار استان بوده و یکی از تیم هایی است که جوانان خوزستانی با استفاده از ظرفیت این تیم فرصت حضور در فوتبال کشور را پیدا می کنند، حتما باید در استان بماند و به فعالیت خود ادامه دهد.

 

وی بیان کرد: هرگونه نقل و انتقالاتی در استان فقط با مجوز کمیسیون ماده ۵ اداره کل ورزش و جوانان خوزستان اتفاق خواهد افتاد. در مواردی مانند استقلال ملاثانی نیز سال گذشته تماما با هزینه اداره کل ورزش خوزستان در لیگ یک ماند و فعالیت کرد و هیچ نهاد و موسسه ای از این تیم حمایت نکرد و تماما هزینه های شرکت استقلال ملاثانی در لیگ یک را اداره کل ورزش استان به هیات شهرستان باوی پرداخت کرد تا این تیم به واسطه مردم ورزش دوست ملاثانی بتواند فعالیت کند. تیم های نفت آبادان و نفت مسجدسلیمان نیز تماما با حمایت اداره کل ورزش خوزستان تا به امروز در لیگ برتر مانده و فعالیت می کنند.

 

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان عنوان کرد: با توجه به نامه ارسالی هیات مدیره گروه ملی به هیات فوتبال خوزستان که عنوان شده نهادهای نظارتی مخالفت تیم داری یا هزینه کرد گروه ملی در فوتبال هستند، باید صراحتا بگویم که هیچ نهاد نظارتی در استان خوزستان مخالف فعالیت ورزشی و تیم داری نیست زیرا تا به امروز مشوق اصلی حمایت از تیم های خوزستانی؛ سازمان بازرسی، دیوان محاسبات و سایر مجموعه های نظارتی استان بوده اند چون یکی از مهمترین موضوعات اجتماعی در استان فعالیت این تیم ها است. همان طور که کسب مقام قهرمانی فولاد خوزستان در جام حذفی و رسیدن آن به آسیا، شور و هیجان بسیار خوبی در استان ایجاد کرد.

 

وی تاکید کرد: به هر حال فعالیت استقلال خوزستان در فصل آینده لیگ یک نیز جدی خواهد بود و مجموعه استان هم کمک خواهد کرد تا این تیم سال آینده در لیگ یک به فعالیت بپردازد. در خصوص مشکلات درون سازمانی شرکت گروه ملی نیز که موجب بروز موضوعاتی در خصوص نهادهای نظارتی شده است، قطعا با تدبیر استاندار جلسه ای با حضور مجموعه دادگستری خوزستان به زودی تشکیل خواهد شد و باتوجه به انگیزه و درایتی که آقای مرادی ریاست محترم دادگستری استان در بحث حل معضلات و مشکلات اجتماعی استان خوزستان دارد، ان شاءالله با تدبیر خوبی این مشکل نیز برطرف شود.

 

حیدری با بیان این که هیچ نهاد نظارتی در خوزستان مانع فعالیت تیم های ورزشی نیست و استقلال خوزستان نیز برای فعالیت در لیگ یک هیچ منع قانونی ندارد، افزود: هیچ قانونی فعالیت گروه ملی در ورزش به ویژه فوتبال را منع نکرده است و اگر کسی استناد کرده به این که قوانین تیم داری را ممنوع کرده است، باید بگویم که ماده ۹۴ برنامه ششم توسعه به این موضوع اشاره کرده است که پرداخت بودجه دولتی به تیم های لیگ برتری ممنوع است و تنها به لیگ برتر فوتبال اشاره شده است که استقلال خوزستان باتوجه به فعالیت در لیگ یک، هیچ منع و محدودیتی برای هزینه کرد و فعالیت در لیگ یک ندارد.

 

وی عنوان کرد: اداره کل ورزش و جوانان خوزستان مخالف جا به جایی امتیاز برخی تیم ها است اما در مواردی که جا به جایی اتفاق می افتد قطعا با مجوز فرمانداری شهرستان و درخواست فرماندار شهرستان مربوطه بوده است زیرا در تصمیم گیری های کمیسیون ماده ۵ اداره کل ورزش و جوانان خوزستان، اولین درخواستی که از سوی باشگاه ها برای جا به جایی امتیازش ارسال می شود، نامه فرمانداری شهرستان باتوجه به آگاهی فرمانداران و باتوجه به آگاهی از شرایط سیاسی، اجتماعی و فرهنگی آن شهرستان استعلام می شود. تا به امروز نیز اگر چه شاید از نظر قانونی هیچ مسئولیت و تعهدی بر عهده اداره کل ورزش خوزستان نبوده است اما تیم های ورزشی استان مورد حمایت ما بوده اند و خوشحالیم که سه سهمیه لیگ برتری در استان ماندگار شدند و دو سهمیه لیگ یک ما نیز در فصل آینده فعالیت خواهند کرد. از مدیریت مجموعه گروه ملی هم که تا به امروز کمک کردند که استقلال خوزستان در لیگ یک فعالیت کند، تشکر می کنم و امیدوارم با تدبیر خوب و کمک تمام مدیران استان، مشکلات پیش روی استقلال خوزستان حل شود تا بتوانند در فصل آینده لیگ یک نیز برای حضور در لیگ برتر تلاش کنند.

 

حیدری در پایان نیز بیان کرد: تیم فوتبال استقلال ملاثانی هم با توجه به موضوع مالکیتی که در گذشته برای آن پیش آمد، چندین جلسه با طرفین در اداره کل ورزش خوزستان برگزار شد و ان شاءالله با کمک این عزیزان، استقلال ملاثانی در فصل آینده لیگ یک نیز شرکت کند و اداره کل هم مانند فصل گذشته در کنار این تیم محبوب و مردمی خواهد بود.

ایسنا

https://hoorkhabar.ir/696854کپی شد!
22
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.