رشد ترسناک مراجعه کنندگان کرونایی به بیمارستان امام (ره) اهواز

هورنیوز ؛ ظرفیت بیمارستان های کرونایی اهواز یکی یکی پر شد تا این بار قرعه به نام بیمارستان امام اهواز بخورد بطوری که آمار مراجعاتش رکوردهای تاریخی را جابه جا کرد و طبق گفته رییس این مرکز درمانی ۱۰ برابر شود.

 

بیمارستان ها و مراکز درمانی اهواز روز به روز پرتر می شوند تا جایی که بیشتر بیمارستان‌های دولتی این شهر چوب خط کرونایشان پر شده و کارد به استخوان شان رسیده است و دیگر تخت خالی ندارند.

 

بعد از تکمیل تخت های بیمارستان های رازی، نفت، امیرالمومنین، نوبت به سایر مراکز درمانی اهواز رسید تا میزبان بیماران کرونایی‌ باشند.

 

بعد از همه ابن بیمارستان ها این بار قرعه کار به نام بیمارستان امام اهواز خورد تا میزبان بیماران کرونایی‌ آن هم از نوع هندی باشد و کار و زندگی خود را تعطیل کند و به صف بیمارستان های کرونایی خوزستان بپیوندد.

 

مثل سایر بیمارستان های کرونایی اهواز بیمارستان امام هم جای سوزن انداختن نیست و همه تخت های آن زیر بار کرونا رفته است.

 

رییس بیمارستان امام اهواز از سونامی کرونا در این مرکز درمانی و جابه‌جایی حد نصاب های کرونایی و افزایش ۱۰ برابری مراجعان کرونایی‌ به این بیمارستان خبر داده است.

 

این خبر یعنی این که کارد کرونا به استخوان این بیمارستان هم رسید و اکنون این مرکز درمانی هم در آستانه انفجار قرار دارد.

 

با این حساب معلوم نیست اهوازی ها کی قرار است دست از بی خیالی و عدم رعایت شیوه نامه های بهداشتی و اندکی به خود بیایند.

 

اگر در همچنان روی پاشنه بی تفاوتی بچرخد کاملا مشخص است که جنگ جهانی سوم این بار در اهواز رخ می دهد و چنان فجایعی پیش می آید که در ذهن هیچ بشری نمی گنجد. شایپ وضعیتی شبیه کشورهای جنگ زده، قحطی زده ، طاعون زده و یا جذامی.

 

طبق گفته علیرضا قنبران بیمارستان امام در چند روز اخیر شاهد هجوم بی‌سابقه بیماران مبتلا به کرونا بوده و از روی ناچاری پنج بخش پوست، گوش، حلق و بینی، جراحی فک و صورت، عفونی و ریه را از مدار تخصصی خود خارج شده و به بیماران مبتلا به کرونا اختصاص یافته است.

 

او این را هم گفته در حال حاضر از ظرفیت‌های سایر بخش‌ها نیز برای ارائه خدمات به بیماران این بخش‌ها استفاده می‌شود.

 

طبق گفته رییس بیمارستان امام علاوه بر این بخش‌ها، مگا I.C.U تازه تاسیس این بیمارستان نیز با ۳۶ تخت مراقبت‌های ویژه، با تمام ظرفیت در حال ارائه خدمت به بیماران مبتلا به کرونا و اکنون ظرفیت آن تکمیل شده است.

 

علاوه بر این در چند روز اخیر به صورت میانگین روزانه ۴۵۰ تا ۵۰۰ بیمار مبتلا به کرونا به بیمارستان امام مراجعه می‌کنند.

 

با این تفاسیر و روند صعودی مبتلایان کرونایی‌ و مراجعات و افزایش موارد بستری های بد حال و سرپایی و مرگ و میرهای ناشی از بحران پاندمی کرونا ادامه دارد و با این بی‌تفاوتی بدون شک اوضاع از این هم که هست بدتر و خاکریز های درمانی توسط کرونا فتح می شود مگر آن که معجزه ای رخ دهد یا امام زمان مثل همیشه به فریاد برسد.

گزارش؛ مهدی ربیع

https://hoorkhabar.ir/696851کپی شد!
85