ظرفیت بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان امام اهواز پر شد

هورنیوز – دکتر علیرضا قنبران اظهار داشت: از خردادماه سال جاری ظرفیت تخت های مراقبت ویژه بیمارستان امام خمینی(ره) اهواز از ۴۸ تخت به ۸۴ تخت افزایش یافته است، اما با خیز جدید ویروس کرونا، باز هم شاهد پر شدن تخت های آی سی یو در این بیمارستان هستیم.

 

وی افزود: با توجه به نیاز استان و همچنین شهرستان اهواز به تخت مراقبت های ویژه آی سی یو، احداث بخش مگا آی سی یو بیمارستان امام (ره) اهواز، در قالب بخش های آی سی یو یک و ۲، با ۳۶ تخت، در زمینی به مساحت یک هزار و ۳۷۰ متر مربع و با هزینه بالغ بر ۴۵ میلیارد ریال در دستور کار قرار گرفت.

 

رییس بیمارستان امام خمینی اهواز ادامه داد: این پروژه که از مهرماه سال گذشته آغاز شد پس از هشت ماه به پایان رسید و در خرداد ماه امسال، بخش مگا آی سی یو بیمارستان امام خمینی(ره) اهواز افتتاح شد که در تیرماه به بهره برداری رسید و به چرخه پذیرش بیماران بستری اضافه شد.

 

وی افزود: با توجه به خیز اخیر کرونا، از هفته قبل بیمارستان امام اهواز وارد چرخه کرونا شد و در حال حاضر پنج بخش بستری این بیمارستان شامل بخش های پوست، گوش، حلق و بینی، فک و صورت، عفونی و ریه مجموعا با ۱۲۵ تخت بستری و همچنین مگا آی سی یو این بیمارستان با ۳۶ تخت مراقبت های ویژه به بیماران اختصاص یافت.

 

قنبران با بیان اینکه مجموعه بیمارستان امام خمینی (ره) اهواز با تمام توان در حال ارائه خدمات به بیماران کرونایی است گفت: حداکثر تلاش خود را می کنیم که بهترین خدمات درمانی را ارائه دهیم، اما مراقبت از بیماران کرونایی، پرسنل بیمارستان را خسته کرده است لذا از مردم درخواست داریم دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کرده و از دید و بازدیدهای خانوادگی خودداری کنند.

 

در حال حاضر ۱۷ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، پنج شهرستان نارنجی و پنج شهرستان زرد کرونایی هستند.

https://hoorkhabar.ir/696828کپی شد!
82
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.