هر کجا انقلابی عمل شد موفقیت هم بود و مردم احساس امیدواری کردند

هورنیوز – حجت‌الاسلام علیرضا قربانی در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت سالروز تاسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی که امروز (چهارشنبه، ۱۳ مرداد) در اهواز برگزار شد، اظهارکرد: شرایط کرونایی که بلای فراگیر است، باعث شده است که مراسمات تحت شعاع قرار بگیرد اما تلاش داشته ایم که شکل مراسمات را تغییر دهیم ولی اصل آن را حفظ کنیم. برگزاری مراسماتی از جمله دهه فجر، ۱۳ آبان، روز قدس، ۱۲ فروردین، مراسم رحلت حضرت امام (ره)، هفته دولت و بزرگداشت شهید سردار سلیمانی، مراسمات اصلی ما هستند.

 

وی بیان کرد: یکی از عناصر اصلی انقلاب از ابتدای شکل گیری انقلاب تا امروز، حضور مردم و نقش آفرینی مردم است که شاید به عنوان یکی از نقاط برجسته انقلاب، پیشرفت و انسجام انقلاب همین موضوع بوده است. در مراسم تنفیذ رییس جمهور جدید هم حضرت آقا فرمودند که رییس جمهور جدید حتما ارتباطات با مردم را حفظ کند و مردمی باشد. پس حضور مردم پای انقلاب و صحنه های مختلف انقلاب یکی از عناصر جدی انقلاب است. ضمن این که وقتی حرکات دشمن را رصد می کنیم، می بینیم که دشمن روی همین مقوله دست گذاشته و هدف شان این است که مردم ایران را از پای حمایت از انقلاب دور کنند و تلاش می کنند این عنصر را از انقلاب جدا کنند.

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان افزود: شورای هماهنگی نیز در همین راستا وظیفه دارد که ارتباط مردم را با نظام و انقلاب حفظ کند و در جاهایی که حضور مردم تاثیرگذار است، کار کند. ما معتقدیم اگر مردم پای کار انقلاب باشند، انقلاب پیش می رود. یکی از اشکلاتی که در سال های اخیر به مدل عملکردی برخی مسئولان بود، همین مسئله بود که چرا به صورتی عمل می کنید که مردم دچار ناامیدی و یاس شوند. ما در انقلاب شاهد پیشرفت بوده ایم و امروز در عرصه فناوری فضایی جزو کشورهایی هستیم که می تواند ماهواره در مدار زمین قرار دهد که این مهم به دست جوانان دانشجو و دانشمندان ایرانی انجام شده است.

 

وی عنوان کرد: معتقدیم هر جا با عنصر انقلابی عمل شد و انقلاب پای کار بود، موفقیت هم بود و مردم احساس امیدواری داشتند. امیدوارم با روی کار آمدن دولت مردمی، این عنصر تقویت و مردم امیدوار شوند و مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم نیز حل شود.

 

قربانی گفت: شورای هماهنگی به عنوان یک نهاد خدمتگزار و مردمی که برخاسته از نگاه انقلابی مردمی است، وظیفه اش خدمتگزاری است. در این راستا نیز محور اصلی برنامه های ما، ملی، انقلابی و دینی است. البته ما تفاوتی هم با سازمان تبلیغات اسلامی داریم و آن این است که برنامه های ما مراسمات ملی، کشوری و رسمی است. ضمن این که ۲۱ دستگاه با شورای هماهنگی در بخش های مختلف مرتبط است. در طول ۴۱ سال گذشته که شورای هماهنگی تاسیس شده است، استان خوزستان یکی از استان های پیشتاز بوده است.

 

وی بیان کرد: تلاش ما در شورای هماهنگی بر چند نقطه استوار است؛ یکی این که تلاش مان این است که برنامه های مان با حضور همه اقشار شکل بگیرد و در اجرای مراسمات نیز از دستگاه های رسمی و ظرفیت مردمی استفاده کنیم. این ایده را هم داریم که ظرفیت های مردمی، هیات ها و مساجد را پای کار بیاوریم. همچنین یک ضعفی که در اهواز داریم، تبلیغات محیطی است، در حالی که در شهرهای بزرگ، تبلیغات محیطی به چشم می آید که این برای ما یک اشکال است. البته پیگیری هایی داشته ایم ولی تاکنون نتیجه نداده است. همچنین در شهرستان های استان و بخش ها نیز شورای هماهنگی فعال است.

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان گفت: همچنین تقویت فضای مجازی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان در دستور کار قرار گرفت. به هر حال باید تبلیغ شود تا مخاطبان مان را افزایش دهیم. ضمن این که باید با نهادها و موسساتی که ظرفیت خوبی دارند، ارتباط برقرار کنیم. البته بازهم نیازمند کار و تولید محتوا هستیم. در فضای مجازی خیلی از عملکرد خودمان راضی نیستیم و امیدواریم که کار به صورتی پیش رود که گام رو به جلویی در این زمینه برداریم. به طور مثال، یک ظرفیت خوب در استان، زبان عربی است که باید از آن بهره ببریم و تولید محتوا کنیم و بتوانیم با کشورهای حوزه خلیج فارس ارتباط برقرار کنیم که این آمادگی را داریم.

ایسنا

https://hoorkhabar.ir/696751کپی شد!
18
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.