تست کرونا با استفاده از بزاق دهان به زودی رونمایی خواهد شد

هورنیوز – سردار حسن شاهوارپور امروز(شنبه ۹ مرداد) در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا، ضمن تبریک اعیاد دهه ولایت اظهار کرد: اقدامات و همکاری های جامعه بسیج پزشکی در طرح شهید سلیمانی در بخش های رهگیری، نظارتی و حمایتی همچنان ادامه دارد.

 

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان افزود: بسیج جامعه پزشکی با همکاری سپاه حضرت ولیعصر (عج) و ۲ مرکز واکسیناسیون تجمیعی با حضور ۱۰۰ بسیجی در ۲ شیفیت راه اندازی کرده که این مراکز عموم مردم را پوشش می دهند.

 

وی با بیان اینکه بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار عدد ماسک توزیع شده است اضافه کرد: بر اساس آماری که اعلام شده تاکنون بیش از ۱۰ هزار بسته معیشتی میان شهروندان در سراسر استان توزیع شده و در کنار آن ۵۰۰ بسته معیشتی ویژه افراد در قرنطینه مبتلا به ویروس کرونا توزیع شد.

 

سردار شاهوارپور از اجرای طرح آزمایشی تست پی سی آر با استفاده از بزاغ دهان به جای بینی خبر داد و تصریح کرد: این تست ها به زودی رونمایی خواهد شد و در کنار آن بسیج علمی استان نیز در روزهای آینده داروی ضدکرونای خود را رونمایی خواهند کرد.

 

وی با بیان اینکه همه تلاش خود را برای حفظ آرامش مردم به کار می بندیم یاد آور شد: ماه محرم در پیش است و از هم اکنون ضرورت دارد تمهیدات ویژه ای برای این ماه در نظر گرفته شود، متاسفانه شاهد این هستیم که رعایت پروتکل های بهداشتی ضعیف شده و ضرورت دارد مردم با حساسیت بیشتری به این موضوع توجه کنند.

شبستان

https://hoorkhabar.ir/696625کپی شد!
85