وقوع دو حادثه متوالی در یکی از گرمازاترین واحدهای صنعت پتروشیمی

به گزارش هورنیوز، از پتروشیمی فارابی خبر میرسد خرابی تاور واحد آندریک فتالیک در اثر فشار و استفاده بیش از حد توان و ظرفیت تجهیرات با بیش از ۴۰ سال قدمت سبب توقف تولید در این شرکت گردیده و بعد از آن تجهیز حساس و مهم دیگر(سویچ کندانسور) نیز در اثر نشتی روغن داغ از سرویس خارج شده است. این دو حادثه متوالی مشابه حوادث ماه های اخیر این مجتمع زنگ خطری برای این پتروشیمی قدیمی است که علیرغم گرمای بالای ۵۰ درجه سعی در مداومت و ثبت رکورد های تولید بدون توجه به نوسازی تعمیرات اساسی خط تولید است.

 

این در حالی است که هزینه های بالا صرف شهرداری صنعتی مانند رنگ آمیزی، ساختمان سازی، هدایا، خرید ملزومات لوازم اداری و غیره شده است.

 

اصرار بر انتصاب مدیران شبه بومی از استان همجوار و اولویت و برتری این اصل بر شایسته سالاری شاید در کوتاه مدت خوشایند برخی باشد، اما قطعا در دراز مدت موجب زیان سهامداران خواهد شد.

 

هورنیوز اطلاعات دیگری در خصوص تخلفات واحد های بازرگانی و نظارتی این شرکت را در رورهای آینده منتشر خواهد کرد.

 

پی نوشت: خرابی reboiler و تاور در اثر فشار و استفاده بیش از حد توان و ظرفیت واحد فرسوده که هنوز مرتفع نگردیده که تجهیز حساس مهم دیگر در فرآیند تولید switch condunctor نیز در اثر نشتی روغن خارج از سرویس شده که سبب توقف چند روزه تولید گردیده است.

https://hoorkhabar.ir/696599کپی شد!
81
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.