پیشرفت ۹۰ درصدی پروژه احداث کارخانه نمکزدایی وشیرین‌سازی قلعه‌نار

هورنیوز – ابراهیم پیرامون مدیرمهندسی و ساختمان شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب اظهار داشتند: این پروژه شامل احداث واحد نمکزدایی قلعه نار با ظرفیت ۲۰۰۰۰ و شیرین‌سازی ۴۲۰۰۰ بشکه در روز و توسعه کلاستر کبود است که پیش‌بینی می‌­شود کارهای باقیمانده برای راه‌اندازی این کارخانه و کلاستر کبود تا پایان سال جاری به اتمام برسد. همچنین احداث ۵/۵ کیلومتر خط برق‌رسانی فشارقوی و حفر چاه پساب نمکزدایی نیز در قالب این قرارداد تکمیل و آماده راه‌اندازی است.

 

وی افزود: در این پروژه کارهای سیویل و ساختمانی به طور کامل اجرا شده و تمامی مخازن تحت فشار و اتمسفریک و خطوط لوله داخل کارخانه و خطوط اتصال به بهره‌برداری و تزریق گاز قلعه نار تکمیل شده است. همچنین در شرایط تحریم‌های ظالمانه کالای خارجی پروژه از جمله پمپ‌های فرایندی، تجهیزات ابزاردقیق، شیرآلات کنترلی، پکیج جوش آور و کالای داخلی شامل دیزل ژنراتورها و تجهیزات برق، تابلوهای LV/MV و ترانسفرمرهای برق، مبدل حرارتی، پکیج نمکزدا، مخزن اسکیمر، برج تثبیت و سایر کالاها نیز ساخته و نصب شده‌اند.

 

پیرامون ادامه داد: سایر تجهیزات مورد نیاز از جمله بخش جزیی باقیمانده لوله‌ها و تجهیزات ابزاردقیق و سیستم کنترل و کولرهای هوایی خریداری و آماده حمل به محل پروژه هستند. تجهیزاتی مانند پمپ‌های آتش‌نشانی و پکیج تصفیه پساب نیز در حال ساخت می‌باشند.

 

مدیرمهندسی و ساختمان شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب گفت: با احداث این کارخانه که در مجاورت واحد بهره‌­برداری قلعه نار در حال احداث است، ۲۰ هزار بشکه در روز به ظرفیت نمکزدایی مناطق نفتخیز جنوب افزوده می‌شود و همچنین با راه­اندازی این کارخانه با کاهش H2S مشکل فرسایش خطوط لوله انتقال نفت میادین کبود، بالارود و قلعه نار به مبادی پالایش و صادرات مرتفع خواهد شد.

 

میدان نفتی قلعه نار در شمال خوزستان و در گستره عملیاتی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان قرار دارد.

https://hoorkhabar.ir/702976کپی شد!
21
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.