مردم خوزستان تقاص بی‌کفایتی مسئولین را پس می‌دهند

هورنیوز – سمیه رفیعی نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی و رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس در توییتی نوشت: مساله آب خوزستان، علل محیط زیستی و دلایل مدیریتی مشخصی دارد که همه به اندازه‌ی کافی از آن آگاهند و به آن پرداخته‌اند. اما اینکه مسئول و مقصر یا مقصران واقعی چه کسانی‌اند، موضوعی است که باید با دقت به آن پرداخته شود.

 

در این زمینه تنها معطوف شدن توجه به برخی مدیران رده بالای فعلی و گا‌ها ‎ تزئینی کافی نیست. این دست مسائل، ریشه‌ای بسیار عمیق‌تر و پنهانی‌تر از یک دوره‌ی مدیریتی چند ساله دارند و غالبا حاصل انباشت چندین سال بی‌تدبیری و بی‌عرضگی مدیریت‌های بی‌حساب و کتاب و رانتی گذشته در سطوح مختلف است.

 

یک نمونه‌ی بارز آن را در مورد مدیریت تالاب‌های کشور می‌بینیم که فردی که بیش از دو دهه مسئولیت‌های مختلفی در امور تالاب‌ها در سازمان محیط زیست بر عهده داشته است، بدون هیچ گونه پاسخگویی و مورد مواخذه قرارگرفتن برای وضع اسفبار فعلی تالاب‌های کشور، به راحتی به وزارت نیرو منتقل می‌شود و آنجا به کار خود ادامه می‌دهد.

 

در واقع مشکل اصلی مساله‌ی آب خوزستان و مسائل محیط زیستی و معضلات بسیاری از حوزه‌های دیگر کشور، مسئولین و مسببینی هستند که تقاص قصورات و بی کفایتی‌های گذشته‌ی آن‌ها را امروز باید مردم پس بدهند.

https://hoorkhabar.ir/696548کپی شد!
120
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.