مطالبات مردم کشور و خوزستان به حق است/ خوزستانی ها صف شان را از الاحوازیه جدا کنند

هورنیوز – بحران آب در خوزستان چند روزی است که مردم خوزستان و سایر نقاط کشورمان را گله مند کرده است. مردم خوزستان مطالبه قانونی دارند اما عده ای از گروه های تروریستی درخواست های به حق آن ها را به انحراف کشیده اند.حضور نیروهای نظامی مثل ارتش و سپاه در کنار مردم می تواند قدری مردم خوزستان را آرام کند. کارشناسان سیاسی معتقدند که مردم خوزستان باید صف اعتراضات بر حق خود را از گروه های تنش زا مثل الاحوازیه جدا کنند.

 

وظیفه ذاتی نیروی انتظامی برخورد با جریانات انحرافی است
با توجه به درگیری نیروی انتظامی با برخی گروه های معترض و تروریستی چون الاحوازیه و همچنین به حاشیه کشیده شدن مطالبات بر حق مردم خوزستان در ماجرای بحران آب این استان، سوالی مبنی بر اینکه چرا نیروهای نظامی همچون ارتش و سپاه با این افراد درگیر نمی شوند به وجود آمده است.

 

شهریار حیدری، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در مورد وضعیت استان خوزستان از نظر امنیتی و درگیری نیروهای انتظامی با معترضان گفت: چند موضوع در ارتباط با وضعیت استان خوزستان مطرح است. اول این که واقعیتی به نام تنش آبی در آن جا وجود دارد و این حق مردم است تا در چارچوب قانون، مطالبات خودشان را بیان کنند. با این حال جریانی که معاند نظام جمهوری اسلامی است سوار بر موج احساسات مردم شده و اعتراضات قانونی آن ها را به انحراف کشانده است، طبیعتاً در این شرایط وظیفه ذاتی نیروی انتظامی است تا با چنین جریان انحرافی برخورد کند.

 

نباید مطالبه قانونمند مردم خوزستان به انحراف کشیده شود
وی در مورد وضعیت بحرانی خوزستان گفت: این وضعیت نشان دهنده ضعف مدیریتی است و امیدواریم برای مدیران و مسئولین آینده درس عبرتی باشد. نکته دیگر آن است که دولت هم با همه کمبود ها، تلاش خود را در موضوع رفع کم آبی خوزستان به کار بسته است. باید توجه داشت که مطالبه قانون مند مردم نباید توسط گروه های معاند به انحراف کشیده شود. در وضعیت کنونی، دولت در قبال امنیت مردم مسئولیت دارد. در قانون اساسی آمده است که در صورت وقوع اغتشاشات در وهله اول، نیروی انتظامی شرایط را مدیریت می کند و در صورتی که شرایط بدتر شد، مدیریت امور از نیروی انتظامی به سپاه محول خواهد شد. فعلاً شرایط به گونه ای نیست که لازم باشد تا سپاه شرایط امور را در دست بگیرد. کسانی هم که بخواهند مطالبات مردم را به انحراف بکشانند، مردم باید حساب آن ها را از سایر گروه ها جدا سازند.

 

مسائل امنیتی دارای سلسله مراتب است/ اگر تنش ها بیشتر شد سپاه وارد عمل می شود
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در مورد دفاع از مردم در برابر نیروهای تروریستی مخالف مردم و نظام گفت: مسائل امنیتی دارای سلسله مراتب است. اگر وضعیت از مرحله ای به مرحله دیگر برود، سپاه هم بنا به وظیفه اش وارد عمل می شود. با این حال تاکنون شرایط در حد مطالبات اجتماعی است و موضوعی امنیتی-سیاسی محسوب نمی شود، حال در این بین گروهی مثل الاحوزیه ممکن است بر موج احساسات مردم سوار شوند و مطالبات بر حق آن ها را به انحراف بکشند. بنابراین گروه های تروریستی دو ظلم در حق خوزستان انجام می دهند، اولاً حق مطالبه گری مردم را ضایع می کنند، دوماً فضای این منطقه را به ناامنی می کشانند. در این شرایط وظیفه نیروی انتظامی است که با قوای موجودش در برابر آن ها بایستد. ضمناً در حال حاضر سپاه و ارتش در حال کمک های عمرانی و آب رسانی به منطقه خوزستان هستند و در صورت افزایش تنش ها از توان نظامی خود نیز استفاده می کنند.

 

تجمیع مشکلات به سوء مدیریت مسئولین برمی گردد
در بین معترضان به کم آبی در خوزستان و سوءمدیریت های موجود در این منطقه، عده ای منفعت طلب نیز با اهداف جدایی طلبی و بر هم زدن امنیت کشور از احساسات مردم سوءاستفاده کرده و مطالبه آن ها را ضایع می کنند.

 

شهریار حیدری در توصیه به مردم خوزستان برای جداکردن خود از گروه های تروریستی و همراهی با نیروهای امنیتی اظهار داشت: مردم باید صف خودشان را از گروه الاحوازیون جدا کنند، زیرا این ها گروهی ضدانقلاب و تحت کنترل و تسلط سرویس های بیگانه همچون اسرائیل و عربستان هستند. مردم خوزستان برای آب و خاک و کشورشان دفاع می کنند و این را همیشه ثابت کرده اند، آن ها باید حواسشان باشد که در صف این گروه ها قرار نگیرند. لازم به ذکر است که تنش های آبی در سایر مناطق کشور نیز دیده می شود و بخشی از این حادثه در پی بارش های کم است اما تجمیع این مسائل در بی مدیریتی مسئولین دیده می شود. به عنوان مثال اکنون اقداماتی در راستای رفع کم آبی انجام در حال پیگیری است که می توانست در سال های قبل انجام شود.

 

مردم خوزستان صف شان را از الاحوازیه جدا کنند
نماینده قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل ذهاب در پایان و در توصیه به رسانه ها در جریان بحران خوزستان گفت: رسانه ها همواره باید تلاش کنند تا واقعیت ها را انعکاس دهند، نباید فضا به گونه ای نمایش داده شود تا تنش امنیتی و سیاسی کشور بیشتر شود. رسانه ها زبان مردم هستند، اکنون مناطق زیادی از کشور دچار تنش آبی است، نباید بی کفایتی یکسری از مسئولان به کل حکومت و نظام و دولت برگردد. بهترین کار همین است که به مردم توصیه کنیم صف خودشان را از الاحوازیه جدا کنند و با صبر، منطق و قانون مطالبات خود را پیگیری کنند. مسئولین مربوطه نیز لازم است تا سریعاً به مشکلات مردم رسیدگی کنند، واقعیت این است که چندین سال در این منطقه با چنین مشکلاتی روبرو هستیم و این موضوعات قابل هضم نیست.

https://hoorkhabar.ir/696508کپی شد!
110
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.